نوآوری آیفون 16 کپی

چینی‌ها با سرعت نور، نوآوری جدید اپل در آیفون 16 را کپی کردند + ویدیو

در ادامه کپی‌کاری‌های دنباله‌دار چینی‌ها از اپل، این بار شاهد کپی از مهم‌ترین نوآوری جدید اپل در سری آیفون 16 توسط کمپانی اوپو هستیم.

زمانی بود که گوشی‌های چینی از کپی کردن قابلیت‌های خلاقانه آیفون‌های اپل هیچ ابایی نداشته و بلافاصله پس از معرفی این قابلیت‌ها توسط اپل آن‌ها را در محصولات خود تعبیه می‌کردند. این روند به‌دنبال پیشرفته‌تر شدن صنعت گوشی‌های موبایل در چین اندکی کندتر شد. با این وجود به نظر می‌رسد هنوز هم شاهد دزدی آشکار گوشی‌سازان چینی از اپل و آیفون‌های این کمپانی هستیم. این بار صحبت از کپی کردن مهم ترین نوآوری جدید آیفون 16، یعنی کلید کمرا کنترل است.

کمپانی خوش‌نام اوپو به‌تازگی اعلام کرده که سری پرچمداران Oppo Find X8 این کمپانی به یک کلید اختصاصی شاتر مجهز خواهند بود که عملکردی دقیقا مشابه کلید کمرا کنترل در آیفون‌های جدید اپل دارد.

اوپو نوآوری جدید طراحی آیفون 16 را کپی کرد

در ویدیویی که یکی از مسئولین کمپانی اوپو به‌تازگی در شبکه وایبو منتشر کرده، عملکرد کلید جدید و حساس به فشار شاتر در این گوشی معرفی و تشریح می‌گردد. با دو بار فشردن این کلید می‌توان اپلیکیشن دوربین گوشی را باز کرد و یک بار فشردن دیگر نیز عکس را ثبت خواهد نمود. علاوه بر این، با کشیدن انگشت روی این کلید نیز می‌توان میزان بزرگنمایی آن را افزایش یا کاهش داد.

البته کلید کنترل دوربین در این گوشی‌های اوپو واقعا یک دوربین نیست؛ بلکه نواری حساس به فشار است که روی لبه کناری دستگاه قرار گرفته و در نقش یک کلید ایفای نقش می‌کند.

گوشی پرچمدار چینی

نیازی به توضیح نیست که عملکرد این کلید دقیقا از روی کلید کمرا کنترل در سری آیفون 16 اپل برداشته شده است. در آیفون، کاربران می‌توانند با یک بار فشردن این کلید اپلیکیشن دوربین را باز کنند؛ اما عملکرد لمسی و حساس به فشار این کلید تا حد زیادی مشابه با چیزی است که اوپو ارائه کرده است. البته علیرغم اینکه سری Oppo Find X8 پس از iPhone 16 به بازار عرضه می‌شود، اما لزوما نمی‌توان کلید کنترل دوربین در این گوشی‌ها را تقلیدی از آیفون 16 دانست؛ زیرا مطمئنا تعبیه این کلید در هر دو کمپانی مدت زیادی تحت توسعه قرار داشته و نمی‌توان دقیقا مطمئن بود که کدامیک زودتر به فکر استفاده از آن افتاده است.

اوپو همچنین در یک ویدیو چگونگی عملکرد این کلید برای بزرگنمایی و تغییر دیگر تنظیمات را به نمایش درمی‌آورد. همان‌طور که در ویدیوی زیر پیداست، این کلید در زیر آب نیز عملکردی عالی دارد.

گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس 8 احتمالا در انتهای ماه جاری میلادی به‌طور رسمی رونمایی شده و سال آینده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. علاوه بر این تغییرات طراحی، بهبود مشخصات سخت افزاری و استفاده از یک ماژول دوربین قدرتمند نیز از جمله دیگر انتظاراتی است که از این پرچمدار چینی داریم.

در گجت نیوز بخوانید:
ریلمی قابلیتی مشابه کمرا کنترل آیفون ۱۶ را برای گوشی هایش ساخت + ویدیو ۸ قابلیت منحصربفرد کلید کمرا کنترل آیفون ۱۶ که عکسبرداری را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهند نسخه جدید اوپو فایند ایکس ٧ اولترا با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای رونمایی شد