Recall، قابلیت جدید ویندوز ۱۱

هشدار: این قابلیت جدید ویندوز ۱۱ را ِغیرفعال کنید، کل سیستم به‌هم می‌ریزد

مایکروسافت یک قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Recall را به ویندوز ۱۱ خود اضافه کرده است که غیرفعال کردن آن، کل سیستم را به هم می‌زند!

طبق اطلاعات به دست آمده از آخرین اخبار تکنولوژی، نسخه جدید سیستم عامل ویندوز ۱۱ که به 24H2 مشهور شده، با معرفی ویژگی جدیدی به نام “Recall” (بازگشت)، تحولات قابل توجهی را به همراه داشته است. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی، به کاربران امکان می‌دهد تا با جستجو در تاریخچه فعالیت‌های خود، به سرعت فایل‌ها، برنامه‌ها و تنظیمات مورد نظر را پیدا کنند. اما در کنار این مزیت، نگرانی‌هایی نیز در مورد تأثیر آن بر حریم خصوصی کاربران مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

در آخرین آپدیت ویندوز ۱۱،‌ سه نرم افزار خاطره‌انگیز ویندوز بازنشسته می‌شود

قابلیت Recall؛ هم جذاب و هم نگران‌کننده

ویژگی Recall با ثبت مداوم فعالیت‌های کاربر روی صفحه نمایش و ایجاد یک خط زمانی از آن‌ها عمل می‌کند. به این ترتیب، کاربران می‌توانند با جستجو در این خط زمانی، به هر نقطه دلخواهی از فعالیت‌های گذشته خود بازگردند. این ویژگی می‌تواند برای یافتن فایل‌های از دست رفته، بازگرداندن تنظیمات قبلی و بررسی تاریخچه فعالیت‌ها بسیار مفید باشد.

Recall، قابلیت جدید ویندوز ۱۱

قابلیت Recall در ویندوز ۱۱

اگرچه ویژگی بازگشت می‌تواند ابزار کارآمدی باشد، اما برخی نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی کاربران مطرح شده است. جمع‌آوری مداوم اطلاعات درباره فعالیت‌های کاربران می‌تواند به عنوان یک تهدید برای حریم خصوصی تلقی شود. همچنین، امکان غیرفعال کردن کامل این ویژگی به سادگی وجود ندارد و این امر باعث شده است که برخی از کاربران احساس کنند که کنترل کافی بر روی داده‌های شخصی خود ندارند.

شما نمی‌توانید قابلیت جدید ویندوز ۱۱ را غیرفعال کنید!

تلاش برای غیرفعال کردن قابلیت جدید ویندوز ۱۱ ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد سایر بخش‌های سیستم عامل شود. این امر نشان می‌دهد که این ویژگی به طور عمیقی با سایر اجزای ویندوز ۱۱ در هم تنیده شده است.

اگرچه مایکروسافت هنوز راهکار رسمی و جامعی برای غیرفعال کردن کامل این ویژگی ارائه نداده است، اما برخی کاربران با استفاده از روش‌های غیررسمی توانسته‌اند تا حدودی این کار را انجام دهند. با این حال، این روش‌ها ممکن است به سیستم آسیب رسانده و عملکرد آن را مختل کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*