سوپرکار Alpenglow Hy6 آلپاین

آلپاین Alpenglow Hy6؛ سوپرکار جدید فرانسوی با پیشرانه 6 سیلندر هیدروژنی

آلپاین، زیرمجموعه رنو، از سوپرکار Alpenglow Hy6 با موتور هیدروژنی رونمایی کرد. این خودرو سوپر اسپرت از لحاظ فنی ویژگی‌های برجسته متعددی دارد.

در حالی که دنیا در حال حرکت به سمت خودروهای برقی علی‌رغم تمامی چالش‌ها است، هنوز برخی از خودروسازان پتانسیلی در نیرو محرکه هیدروژنی می‌بینند. تویوتا در مرکز آن‌ها است، ولی آلپاین، زیرمجموعه رنو هم دستی در این زمینه دارد و اخیراً کانسپت سوپرکار جدید خود با یک پیشرانه هیدروژنی 6 سیلندر را به نمایش گذاشت. خودروهای هیدروژنی هم به رسم همیشه به هیچ وجه در اخبار خودرو نادیده گرفته نمی‌شوند.

معرفی سوپرکار Alpenglow Hy6 آلپاین

آلپاین که چند ماه قبل خودرویی با عنوان Alpenglow Hy4 را معرفی کرده بود، به‌تازگی از Alpenglow Hy6 به‌عنوان نسخه کامل‌تر آن پرده برداشت. این خودرو سوپر اسپرت جدید از یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو هیدروژنی بهره می‌گیرد که توانایی تولید 730 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیرو محرکه حاصل از این پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس سکوئنشال به محور عقب هدایت می‌شود.

نمای جلو سوپرکار Alpenglow Hy6 آلپاین

سه باک برای سوخت هیدروژن این سوپرکار فرانسوی در نظر گرفته شده است. دو باک در گوشه‌ها و یک نمونه پشت کابین داخل محفظه‌هایی با قابلیت تهویه قرار گرفته‌اند و به دلیل تضمین هرچه بیشتر ایمنی، به‌صورت کامل از کابین جدا شده‌اند.

موتور هیدروژنی سوپرکار Alpenglow Hy6 آلپاین

توسعه این پیشرانه 6 سیلندر کاملاً جدید دو سال زمان برده است. این پیشرانه از یک بلوک آلومینیومی با روغنکاری حوضچه خشک برخوردار است و می‌تواند 211 اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر حجم خود تولید کند. دور این موتور حتی به 9 هزار دور بر دقیقه می‌رسد.

نمای عقب سوپرکار Alpenglow Hy6 آلپاین

آلپاین موتور V6 جدید خود را روی یک شاسی کربنی LMP3 سوار کرده است که این اجازه را به سوپرکار آن می‌دهد به حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کند. سیستم اگزوز Inconel هم در چراغ‌های عقب به کار رفته است که وظیفه آزادسازی بخار آب را بر عهده دارد.

زیرمجموعه رنو برای تولید سوپرکار جدید Alpenglow Hy6 برنامه دارد، ولی مشخص نیست که نسخه تولیدی آن را با پیشرانه هیدروژنی عرضه خواهد کرد یا تمام برقی. این خودرو سوپر اسپرت به‌همراه هات هاچ تمام برقی A290 که نسخه عملکرد محور رنو 5 جدید به حساب می‌آید، در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 حضور پیدا کرد.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*