سیتروئن امی فیس لیفت

سیتروئن امی فیس لیفت معرفی شد؛ چهارچرخه دوست‌داشتنی با طراحی کارتونی

سیتروئن نسخه فیس لیفت امی (Ami) را به نمایش گذاشت؛ یک چهارچرخه فوق‌العاده جمع و جور با موتور 8 اسب بخاری و طراحی کارتونی.

هاچ بک یا به‌طور دقیق‌تر، خودرو چهارچرخه سیتروئن امی از سال 2020 در خط تولید قرار دارد و با طراحی شبیه به ماشین‌های کارتونی تاکنون بیش از 65 هزار دستگاه از آن به فروش رفته است. به‌تازگی خودروساز فرانسوی سیتروئن فرصت را در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 برای نمایش نسخه فیس لیفت امی با چهره جدید غنیمت دید و حالا طراحی عجیب و غریب، ولی جذاب این چهارچرخه در اخبار خودرو مورد توجه قرار گرفته است.

معرفی سیتروئن امی فیس لیفت

نمای جلو سیتروئن امی فیس لیفت

طراحان سیتروئن در نمای جلو و همچنین ناحیه عقب بازنگریی‌هایی انجام داده‌اند و المان‌هایی مثل چراغ‌های بزرگ‌تر و سپرهای برجسته‌تر را در نظر گرفته‌اند. در نمای بیرونی این خودرو همچنین لوگو جدید نورانی سیتروئن به چشم می‌خورد.

نمای کناری سیتروئن امی فیس لیفت

چراغ‌های جلو گِرد سیتروئن امی مدل 2025 از تریمی مشکی برخوردار شده‌اند که شبیه به پلک به نظر می‌رسد و به نوعی جلوه‌ای شبیه به چشم انسان به چراغ‌ها بخشیده است. نمای کناری هم شاید در نگاه اول دست‌نخورده به نظر بباید، ولی با نگاهی دقیق‌تر، خطوط آبشش‌مانند روی گلگیرها و کاورهای جدید رینگ‌ها با الگو شبیه به صفحه شطرنج توجه را به خود جلب می‌کنند.

نمای عقب سیتروئن امی فیس لیفت

سیتروئن از ارتقای خروجی یا سایر جوانب فنی امی در نسخه فیس لیفت سخنی به میان نیاورد. بر همین اساس، نسخه جدید این چهارچرخه باید با همان موتور برقی و باتری 5.5 کیلووات ساعتی قبلی روانه بازار شود. موتور برقی این خودرو می‌تواند 8 اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر سرعت آن از 45 کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌رود. باتری لیتیوم یونی این خودرو هم امکان طی کردن مسافت حدود 75 کیلومتر با یک بار شارژ کامل را فراهم می‌کند.

نسخه باگی سیتروئن امی

نمای جلو کانسپت Ami Buggy Vision

سیتروئن همچنین نسخه باگی امی را در قالب کانسپتی با عنوان Citroen Ami Buggy Vision به نمایش گذاشت. این نسخه از چهارچرخه سیتروئن از رنگ آبی منحصر به فرد، سقف سفید، نشان‌های مشکی‌رنگ و چراغ‌های جلو با لایه زرد برخوردار است. همچنین همان‌طور که از یک باگی انتظار می‌رود، در آن درب‌های مرسوم جای خود را به تیوب‌هایی فلزی داده‌اند.

نمای کناری کانسپت Ami Buggy Vision

تخته موج‌سواری متصل به تیوب فلزی، نوار ال‌ای‌دی متصل به سقف، اسپویلر عقب فانتزی، محفظه بار مخصوص و تایرهای کلفت برخی دیگر از المان‌های قابل توجه در نمای بیرونی سیتروئن امی باگی هستند. در فضای داخلی این خودرو هم بالشتک‌های جدید صندلی و رنگ قرمز روکش آن‌ها دیده می‌شود.

نمای عقب کانسپت Ami Buggy Vision

سیتروئن برنامه دارد امی فیس لیفت مدل 2025 را در نیمه اول سال 2025 با قیمتی که هنوز رسماً مشخص نکرده است، عرضه کند. همچنین هرچند اشاره‌ای به عرضه نسخه تولیدی امی باگی نکرد، دور از انتظار نیست اگر این نسخه را در نهایت با تغییراتی جزئی عرضه کند؛ به‌خصوص از آنجا که نسخه‌ای مشابه از امی را پیش‌تر عرضه کرده و با استقبال گسترده مواجه شده بود.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*