گلکسی S25 اولترا آیفون 16 پرو مکس

گلکسی S25 اولترا چگونه می تواند آیفون 16 پرو مکس اپل را شکست دهد؟

با ارائه عملکرد بهتر در زمینه‌هایی که در اینجا معرفی می‌کنیم گلکسی S25 اولترا می‌تواند آیفون 16 پرو مکس اپل را در ابر رقابت پرچمداران 2025 شکست دهد.

بلافاصله پس از آن که اپل پرچمداران جدیدش را رونمایی می‌کند ذهن بسیاری از ما به‌طور خودکار به سمت سامسونگ و نسل بعدی سری گوشی‌های گلکسی اس این کمپانی هدایت می‌شود. گوشی‌های پرچمدار اپل و سامسونگ همواره با فاصله زمانی بیش از سه ماهه نسبت به یکدیگر رونمایی و معرفی می‌شوند تا فرصت تعبیه قابلیت‌های منحصربفرد نسبت به رقیب را داشته باشند و دست بالاتر را حتی برای مدتی کوتاه در اختیار داشته باشند. اکنون که اپل آیفون 16 پرو مکس خود را معرفی کرده زمان آن رسیده که به گلکسی S25 اولترا فکر کنیم و ببینیم پرچمدار آتی سامسونگ چگونه می‌تواند بر رقیب همیشگی‌اش غلبه کند.

گلکسی S25 اولترا در چه زمینه‌هایی می‌تواند بر آیفون 16 پرو مکس غلبه کند؟

شکی نیست که iPhone 16 Pro Max اپل محصولی فوق‌العاده است که با ارائه تراشه‌ای قدرتمندتر، قابلیت‌های دوربین پیشرفته‌تر، طراحی بهینه‌تر و البته هوش مصنوعی استثنایی Apple Intelligence می‌تواند پرچمداری فوق‌العاده برای چند سال آینده شما باشد. با این وجود اگر به اکوسیستم اندروید علاقمند باشید احتمالا می‌توانید قابلیت‌هایی منحصربفرد و جذاب را نیز برای گلکسی اس 25 اولترا معرفی کنید که می‌توانند برگ برنده سامسونگ برای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار سال 2025 باشند.

در ادامه به معرفی 7 زمینه مهم می‌پردازیم که سامسونگ می‌تواند با درخشیدن در آن‌ها آیفون 16 پرو مکس را کنار زده و به بهترین پرچمدار سال آینده تبدیل شود.

صفحه نمایش بزرگتر و روشن‌تر

اپل امسال با افزایش اندازه صفحه نمایش به 6.9 اینچ بدون افزایش اندازه محسوس کل دستگاه توانست کار بزرگی انجام دهد. این مساله فشار را روی سامسونگ افزایش داده است. بنابراین اقدامی مشابه از سوی کره‌ای‌ها و رونمایی گلکسی S25 Ultra با صفحه نمایشی 6.9 اینچی می‌تواند نخستین گام برای بیرون آمدن از زیر سایه پرچمدار جدید اپل باشد.

صفحه نمایش S25 Ultra

در این مسیر البته سامسونگ نباید از روشنایی صفحه نمایش گوشی پرچمدارش هم غافل شود. در حال حاضر حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون 16 پرو مکس برابر با 1553 نیت است که بالاتر از روشنایی بیشینه 1363 نیتی S24 Ultra به شمار می‌رود. این میزان تفاوت البته روی کاغذ چندان محسوس نیست؛ اما می‌تواند در نهایت به خوانایی بیشتر نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید ختم شود. اگر سامسونگ قصد دارد در این حوزه نیز همچنان سرآمد باشد باید مسیر گوگل را طی کند که در پیکسل 9 پرو XL خود روشنایی بیشینه 2469 نیتی را ارائه کرده و درخشان ظاهر شده است.

تراشه قدرتمندتر و بهینه‌تر

طبق گزارشات به دست آمده از آخرین اخبار سامسونگ، انتظار می‌رود که این کمپانی همانند سال گذشته از ترکیبی از چیپست‌های اسنپدراگون و اگزینوس در خانواده پرچمدارش استفاده کند. با این وجود تقریبا می‌توان مطمئن بود که گلکسی S25 اولترا بر خلاف مدل‌های استاندارد و پلاس به چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 مجهز خواهد بود.

گلکسی S25 اولترا آیفون 16 پرو مکس

امتیاز این تراشه‌ها در بنچمارک‌های اولیه استثنایی بوده و از عملکرد قدرتمند آن خبر می‌دهد؛ اما اگر قرار است گلکسی S25 اولترا پرچمدار قدرتمندتر از آیفون 16 پرو مکس باشد، عملکرد این تراشه همچنان باید ارتقا یابد؛ زیرا امتیاز تک‌هسته‌ای 3069 آن همچنان پایین‌تر از آیفون 16 پرو مکس قرار دارد.

از طرف دیگر، مصرف انرژی نیز مساله دیگری است که می‌تواند نقش مهمی در مقایسه تراشه‌های کوالکام و اپل داشته باشد. بنابراین سامسونگ باید شارژدهی بالای پرچمدار آتی خود را هم به یکی از اولویت‌های طراحی آن تبدیل کند.

در گجت نیوز بخوانید:
قدرت نمایی گلکسی اس ۲۵ اولترا در بنچمارک با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴

دوربین تله فوتوی ارتقا یافته

شاید برخی از طرفداران دوآتشه پرچمداران سامسونگ نیز از تصمیم این کمپانی بر کنار گذاشتن دوربین تله فوتو 10X گلکسی اس 23 اولترا و جایگزینی آن با یک نمونه 5X در اس 24 اولترا ناراحت باشند. با این وجود شایعات حاکی از تغییری بزرگ در دوربین تله فوتو نسل آینده این پرچمداران خبر می‌دهند. بر اساس اخبار موجود، دوربین تله فوتو گلکسی اس 25 اولترا ممکن است قابلیت‌های جدیدی داشته باشد و بتواند بین سطوح بزرگنمایی 4X تا 5X و 6X-7X فاصله کانونی ثابتی ارائه دهد.

دوربین تله فوتو اس 25 اولترا

این مساله بیشترین تاثیر خود را در ضبط ویدیو با اس 25 اولترا خواهد داشت و امکان بزرگنمایی پیوسته در این نواحی بزرگنمایی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. اگر این اتفاق رخ دهد، احتمالا S25 Ultra  به‌راحتی قادر خواهد بود آیفون 16 پرو مکس با دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی و بزرگنمایی 5 برابری را پشت سر بگذارد.

ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه به کمک هوش مصنوعی

ماه گذشته اپل با معرفی قابلیت فیلمبرداری تصاویر با رزولوشن 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه در آیفون 16 پرو مکس توانست سر و صدای زیادی به پا کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که تمام ویدیو را با این رزولوشن و فریم ریت ثبت کنند و سپس هریک از قسمت‌های ویدیوی ضبط‌شده که تمایل دارند را آهسته‌تر کنند.

گلکسی S25 اولترا آیفون 16 پرو مکس

از سوی دیگر سامسونگ نیز سال گذشته گلکسی S24 اولترا را با قابلیت ضبط ویدیوی 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه به بازار عرضه کرد که هرچند شگفت‌انگیز به شمار می‌رود، اما از نظر قابلیت‌های فنی و کاربری پایین‌تر از اس 24 اولترا قرار می‌گیرد.

حداقل کاری که سامسونگ در نسل کنونی پرچمدارانش می‌تواند انجام دهد ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه است. با این وجود چنان‌که پیش‌تر از هوش مصنوعی Galaxy AI دیدیم، کره‌ای‌ها می‌توانند با استفاده از قابلیت Instant Slow-Mo حتی نرخ فریم بالاتری (مثل 240 فریم بر ثانیه) را نیز در ویدیوها ارائه دهند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی مولد تغییرات لازم را در نرخ فریم و رزولوشن ایجاد کنند. از این طریق سامسونگ نه تنها می‌تواند ویدیوهای آهسته‌تری را با پرچمدارش ثبت کند، بلکه قادر خواهد بود قابلیت‌های برجسته هوش مصنوعی خود را نیز بیشتر به رخ بکشد.

ضبط ویدیوهای محیطی با استفاده از میکروفون‌های خارجی

دیگر قابلیت جدیدی که سری پرچمداران iPhone 16 Pro امسال ارائه کردند، ویژگی Audio Mix بود که امکان شخصی‌سازی گسترده پروفایل صوتی ویدیوهای ضبط‌شده را به کاربران می‌داد. این قابلیت از طریق چهار میکروفون باکیفیت تعبیه‌شده در آیفون، صدای ویدیوها را شخصی‌سازی کرده و ویژگی‌هایی مثل حذف نویز محیط را در اختیار کاربران قرار می‌دادند.

میکروفن خارجی S25 Ultra

البته مشکل این قابلیت در آیفون 16 پرو مکس آن است که در صورت ضبط ویدیو با میکروفون‌های خارجی امکان استفاده از Audio Mix برای ویرایش صدا وجود نخواهد داشت. سامسونگ می‌تواند روی همین ایراد جزیی دست بگذارد و با افزودن آن به پرچمدار سال 2025 خود به برتری قابل توجهی نسبت به رقیب برسد.

اگر پشتیبانی از میکروفون‌های خارجی به قابلیت تنظیم صدا در Galaxy S25 Ultra افزوده شود، کاربران می‌توانند میکس صدا را با کیفیتی شفاف‌تر در اختیار داشته باشند و حتی برخی نوت‌های صدا را نیز تقویت کرده و به پروفیل قابل شخصی‌سازی‌تری برسند.

ارائه تجربه بهتر DeX

در کنار تمامی ویژگی‌های اشاره شد، سامسونگ DeX می‌تواند مهم‌ترین برگ برنده گلکسی S25 اولترا در نبرد با آیفون 16 پرو مکس باشد. این قابلیت به هیچ وجه جدید یا انقلابی نیست؛ اما همان‌طور که حتما در جریان هستید با اضافه کردن تجربه‌ای همانند کامپیوتر به رابط کاربری گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ ارزش فوق‌العاده‌ای به این گوشی‌های بخشیده و می‌تواند پرچمداران سامسونگ را عملا به یک جایگزین برای لپ تاپ و PC تبدیل کند.

سامسونگ DeX

زمینه‌های زیادی از عملکرد سامسونگ دکس وجود دارد که با تقویت آن‌ها می‌توان تجربه دسکتاپ بهتری در پرچمداران سال 2025 ارائه کرد. برای مثال، پشتیبانی بهتر از S Pen با ژست‌های حرکتی متعدد که می‌تواند آن را عملا به یک موس فوق‌العاده هوشمند تبدیل کند یکی از آن ویژگی‌هاست که به نظر می‌رسد اپل هرگز به آن دست نخواهد یافت.

در گجت نیوز بخوانید:
نتایج تست باتری آیفون ۱۶ پرو مکس منتشر شد؛ پادشاه جدید عمر باتری موبایل مقایسه آیفون ۱۶ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو مکس؛ چه چیز تغییر کرده است؟ این ۴ ویژگی ما را برای گلکسی اس ۲۵ اولترا هیجان‌زده می‌کنند از گلکسی اس ۲۵ اولترا چه انتظاراتی داریم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*