گلکسی اس 25 اولترا

از گلکسی اس 25 اولترا چه انتظاراتی داریم؟

فکر می‌کنید گلکسی اس 25 اولترا – Galaxy S25 Ultra سامسونگ برای تبدیل شدن به سلطان پرچمداران سال آینده به چه قابلیت‌ها و پیشرفت‌هایی نیاز دارد؟

زمان زیادی از رونمایی گوشی گلکسی S24 اولترا نمی‌گذرد و در همین مدت کوتاه بسیاری افراد آن را به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های سای 2024 یا حتی بهترین محصول تولید شده در تاریخ گوشی‌های اندرویدی معرفی کرده‌اند. بر این اساس شاید برای صحبت کردن در خصوص ایرادات این گوشی و تغییراتی که می‌توان در نسل بعدی آن ایجاد کرد کمی زود باشد! با این وجود شکی نیست که این گوشی خالی از ایراد نبوده و سامسونگ می‌تواند با ایجاد برخی تغییرات و رفع مشکلات کنونی آن، گلکسی اس 25 اولترا را به محصولی فوق‌العاده بهتر تبدیل کند.

در ادامه این متن قصد داریم به بررسی برخی نقاط ضعف گلکسی اس 24 اولترا و تغییراتی که سامسونگ می‌تواند در نسل بعدی این گوشی ایجاد کند بپردازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

گلکسی اس 25 اولترا چگونه می‌تواند به سلطان پرچمداران سال 2025 تبدیل شود؟

طبیعتا بررسی بیشتر پیشرفت‌های مورد نیاز گوشی Galaxy S25 Ultra نیازمند گذر زمان و بررسی سایر پرچمداران بزرگ امسال خواهد بود که برخی از آن‌ها هنوز چندین ماه تا رونمایی فاصله دارند. با این وجود نقدها و بررسی‌های انجام شده روی S25 Ultra می‌تواند ایده‌ای کلی در خصوص نظر کاربران در مورد نسل بعدی این محصول را در اختیارمان قرار دهد.

طراحی جدید

طراحی S24 Ultra

با وجود این که صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی S24 اولترا برای همه افراد مناسب نیست؛ اما این گوشی به‌طور کلی محصولی زیبا، خوش‌ساخت و متناسب به شمار رفته و یکی از محبوب‌ترین طراحی‌ها در میان پرچمداران اندرویدی را ارائه می‌کند.

با این وجود نمی‌توان منکر این شد که طراحی سری گوشی‌های گلکسی اس اولترا سامسونگ از سال 2021 و گلکسی S21 اولترا تا کنون تغییراتی بسیار جزیی داشته است. حتی طراحی اس 21 اولترا نیز به‌جز بهبود طراحی ماژول دوربین در قسمت پشت تفاوت چندان زیادی با نسل پیشین خود، گلکس اس 20 اولترا که نخستین عضو از سری Galaxy S Ultra به شمار می‌رود، ندارد!

البته سیاست «تغییر ندادن ترکیب برنده» که سامسونگ اتخاذ کرده اصلا غلط نیست و بعضا می‌تواند بسیار موفقیت‌آمیز هم باشد. با این وجود شاید استفاده از طراحی جدیدی برای پرچمدار پریمیوم سال 2025 سامسونگ بتواند روح تازه‌ای در این محصولات بدمد. البته باید توجه کرد که سامسونگ در این سال‌ها بیکار ننشسته و تمام خلاقیت طراحی خود را وقف محصولات تاشوی خود، گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ نموده و هر سال ویژگی‌های ظاهری و طراحی آن‌ها را ارتقا داده است. با این وجود سری گلکسی اس اولترا بیشترین سودرسانی اقتصادی را به سامسونگ داشته و به همین دلیل نیازمند توجه مضاعف طراحان این کمپانی است.

قیمت مناسب‌تر

گلکسی اس 25 اولترا

اگر از محصولات تاشو صرفنظر کنیم، گلکسی اس 24 اولترا با برچسب قیمت حداقل 1300 دلاری یکی از گران‌ترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر بازار به شمار می‌رود. البته افرادی که قصد داشته باشند کامل‌ترین نسخه این پرچمدار با یک ترابایت حافظه را خریداری کنند، لازم است هزینه سرسام‌آور 1660 دلاری را برای تهیه آن بپردازند! به این ترتیب خرید پرچمداران سامسونگ نه فقط برای مردم کشور ما، بلکه برای بسیاری افراد دیگر در دنیا نیز به یک رویا تبدیل می‌شود!

البته اگر واقع‌بینانه به قضیه نگاه کنیم، نمی‌توان انتظار داشت که در سال آینده شاهد کاهش قیمت گلکسی اس 25 اولترا باشیم. با این وجود ثابت ماندن قیمت، حداقل توقعی است که از سامسونگ می‌رود تا بتواند S25 Ultra را در کورس رقابت با دیگر محصولات اندرویدی نگه دارد. بد نیست بدانید که حتی همین الان نیز قیمت بالای اس 24 اولترا باعث شده بسیاری افراد سراغ گزینه‌های دیگری مثل وان پلاس 12 یا گوگل پیکسل 8 پرو بروند که قیمتی بسیار مناسب‌تر از پرچمدار سامسونگ دارند. حتی گلکسی اس 24 پلاس با قیمت 1000 دلاری که در بسیاری قابلیت‌ها با مدل اولترا برابری می‌کند، به‌عنوان گزینه‌ای مناسب‌تر برای برخی کاربران تبدیل شده است!

در گجت نیوز بخوانید:
7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم آیفون ۱۵ پرو مکس در این قابلیت های کلیدی بهتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا عمل می‌کند ۵ دلیل که وان پلاس ۱۲ از گلکسی اس ۲۴ اولترا گوشی بهتری است

ارتقای ظرفیت رم

پرچمدار 2025 سامسونگ

بر خلاف سایر زمینه‌های طراحی گوشی‌های موبایل که سامسونگ به‌طور دائمی در حال پیشرفت در آن‌هاست، ظرفیت رم جایی‌ست که این کمپانی به‌جای حرکت رو به جلو، در سال‌های اخیر رو به عقب حرکت کرده است! هر دو گوشی اس 20 اولترا و اس 21 اولترا نسخه‌هایی با 16 گیگ رم را در اختیار علاقمندان قرار می‌دادند. با این وجود از سال 2022 ظرفیت 16 گیگابایتی از این خانواده حذف شد و این روند تا همین امسال نیز ادامه یافته است!

البته در حال حاضر تقریبا هیچ فرآیندی در دنیای موبایل نیست که به 16 گیگ رم نیاز داشته باشد. با این وجود نمی‌توان انکار کرد که در اختیار داشتن یک گوشی با این میزان رم می‌تواند تا حد بسیار زیادی خیال کاربران را از آینده راحت کند. به‌خصوص زمانی که قیمتی نزدیک به 1500 دلار برای یک گوشی پرداخت شده و محصولی با تضمین ارائه بیش از پنج سال آپدیت‌های اندروید خریداری می‌شود!

بهبود دوربین پریسکوپ

گلکسی اس 25 اولترا

شاید عجیب‌ترین تصمیمی که سامسونگ در طراحی S24 Ultra گرفت، جایگزینی بزرگنمایی نوری فوق‌العاده ده برابری با زوم نوری پنج برابری بود!

البته شکی نیست که این دوربین 5X رزولوشنی بسیار بیشتر از نسل قبلی دارد (50 مگاپیکسل در برابر 10 مگاپیکسل). با این وجود زمانی که بحث میزان بزرگنمایی مطرح باشد، پرچمدار 2024 سامسونگ در مقایسه با سال گذشته حرفی برای گفتن نخواهد داشت! از طرف دیگر این مساله باعث شده که کره‌ای‌ها یکی از بزرگترین ابزارهای تبلیغاتی خود، یعنی دوربین شگفت‌انگیز با زوم ده برابری را از دست داده و به یک لنز 5X که چندان دهان پر کن و جالب توجه نیست اکتفا کنند!

بنابراین آنچه می‌تواند سامسونگ را بار دیگر به قله عکسبرداری و فیلمبرداری در دنیای گوشی‌های اندرویدی بازگرداند، بازگشت بزرگنمایی ده برابری در قالب حسگری جدید با مگاپیکسل بالاتر است.‌ در این خصوص برخی صاحب‌نظران معتقدند در نسل بعدی پرچمداران پریمیوم سامسونگ شاهد استفاده از دوربین‌های با قابلیت بزرگنمایی نوری متغیر خواهیم بود که می‌توانند روان‌تر از قبل بین مقادیر مختلف بزرگنمایی نوری جابجا شوند. این مساله می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت بزرگ لنزهای با زوم ده برابری باشد.

پیشرفت در قابلیت‌های قلم استایلوس S Pen

قلم استایلوس S25 Ultra

تعبیه کردن قلم اس پن در گلکسی اس 22 اولترا یکی از بهترین تدابیر سامسونگ در سال‌های اخیر بود که توانست طرفداران دوآتشه سری گلکسی نوت سامسونگ را به سمت محصولات Galaxy S Ultra جذب کند. این قلم در سال‌های اخیر آن‌قدر کاربردی و مفید ظاهر شده که بسیاری افراد حتی حاضر نیستند کار کردن با گوشی خود بدون آن‌ها را تصور کنند.‌

قابلیت‌های این قلم در S24 Ultra و به لطف امکان ادغام آن با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مثل Circle to Search وارد سطح جدیدی هم شده است. این قابلیت به کاربران اس 24 اولترا اجازه می‌دهد که از طریق خط کشیدن با اس پن دور هر سوژه‌ای از محتوای ظاهر شده روی صفحه به جستجوی آن در گوگل بپردازند.

در گجت نیوز بخوانید:
سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ دیدگاه شما را درباره هوش مصنوعی تغییر می‌دهد بهترین ویژگی های هوش مصنوعی در سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ + ویدیو

از سامسونگ انتظار می‌رود که با افزودن کاربری‌های جدید به این قلم در گلکسی اس 25 اولترا مانع از تکراری شدن و به فراموشی سپرده شدن آن شوند. گسترش خیره‌کننده فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و فراگیری قابلیت‌های AI بدون شک زمینه‌ای ایده‌آل برای استفاده خلاقانه از قلم‌های S Pen را فراهم خواهد کرد. البته نباید فراموش کرد که حتی بدون این قابلیت‌ها نیز S Pen همچنان یکی از ضروری‌ترین اکسسوری‌های کاربران گوشی‌های سامسونگ به شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*