پیکاپ هیوندای آیونیک T10

آیونیک T10، پیکاپ برقی هیوندای با ظاهری متفاوت در راه است

پیکاپ هیوندای آیونیک T10، خودرو الکتریکی آینده این کمپانی کره‌ای به‌زودی با طراحی و مشخصات جذاب رونمایی و به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

مدتی پیش کمپانی هیوندای عنوان آیونیک T7 را به ثبت رساند که به احتمال زیاد نام پیکاپ سایز متوسط تمام الکتریکی این شرکت برای سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ خواهد بود. اما این شرکت خودروسازی به‌تازگی در استرالیا نام آیونیک T10 را نیز ثبت کرده که نشان از محصول جدید خانواده پیکاپ های الکتریکی این شرکت دارد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به اعلام جزئیات و شایعات به‌دست آمده از این پیکاپ جنجالی می‌پردازیم.

معرفی پیکاپ هیوندای آیونیک T10

پیکاپ هیوندای آیونیک T10

خودرو جدید تمام الکتریکی کمپانی هیوندای در واقع یک پیکاپ سایز بزرگ است که به‌عنوان عضوی از خانواده خاص آیونیک به بازار عرضه خواهد شد. قرارگیری عدد 10 در نام این خودرو به‌واسطه سایز و ابعاد بزرگ آن است که T10 را در جایگاهی به مراتب بالاتر از آیونیک 7 آینده قرار می‌دهد. با توجه به ثبت این پیکاپ در استرالیا، اما بدون شک بازار هدف این خودرو ابتدا در قاره آمریکای شمالی و سپس آسیا و سایر بازارهای جهانی خواهد بود.

از نظر ابعاد نیز اطلاعات دقیقی از این خودرو منتشر نشده است و مشخص نیست آیا پیکاپ هیوندای آیونیک T10 در ابعاد و اندازه پیکاپ‌های فول سایزی چون فورد F150، شورولت سیلورادو و دوج رم خواهد بود یا در دسته پایین‌تر با پیکاپ‌هایی چون شورولت کلرادو، جی ام سی کانیون یا فورد رنجر رقابت خواهد کرد.

با توجه به شایعات زیاد پیرامون محصول جدید هیوندای، اما انتظار می‌رود طراحی نهایی این پیکاپ به‌اندازه خودروهای آیونیک 5 و آیونیک 6 خاص و منحصربه‌فرد باشد. علاوه بر این احتمالا آیونیک T10 از قطعات فنی دیگر خودروهای شرکت هیوندای مانند موتورهای الکتریکی و پکیج باتری استفاده خواهد کرد.

پیکاپ هیوندای آیونیک T10

شایعات در مورد قوای محرکه این خودرو زیاد است، اما احتمالا آیونیک T10 با قوای محرکه دو موتوره تولید خواهد شد که هر چهار چرخ این خودرو را به حرکت می‌اندازد. البته صحبت از این‌که یک نسخه تک موتوره محور عقب نیز ارائه شود مطرح شده است که به توجه به ابعاد احتمالا بزرگ این خودرو تا حدود زیادی دور از انتظار خواهد بود. علاوه بر این همان‌طور که ذکر کردیم هیوندای مدتی است که نام T7 را نیز ثبت تجاری کرده است که به احتمال قریب به یقین، این خودرو نیز یک پیکاپ الکتریکی با DNA پیکاپ T10 و تنها با ابعادی کوچک‌تر همانند سانتاکروز خواهد بود. طبق شایعات باید منتظر این دو محصول در نیمه دوم سال 2025 یا اوایل 2026 میلادی باشیم. لازم به ذکر است که کیا موتورز نیز در حال کار روی یک پیکاپ دیزلی به نام تاسمان است که طبق شایعات، نسخه الکتریکی آن هم ساخته خواهد شد.

همچنین بخوانید:
جیلی رادار RD6، رقیب چینی پیکاپ سایبرتراک ایلان ماسک بهترین پیکاپ های سایز متوسط جهان در سال ۲۰۲۴ یک آبروریزی دیگر برای پیکاپ پر سروصدای سایبرتراک ایلان ماسک + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*