کانسپت خودرو برقی جدید پادار هیوندای Elevate

خودرو برقی جدید هیوندای پا دارد + عکس

هیوندای با توسعه یک کانسپت متفاوت، سعی در ایجاد تحول در حوزه حمل و نقل دارد. خودرو برقی جدید هیوندای در واقع می‌تواند با چهار پا راه برود!

آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که «کریدل» (Cradle)، مرکز نوآوری خودروساز کره‌ای هیوندای در مشارکت با «ساندبرگ-فرار» (Sundberg-Ferar) یک خودرو برقی با پاهای رباتیک توسعه داده است. خودرویی که آن‌ها ساخته‌اند، «الِویت» (Elevate) نام دارد و در مرحله کانسپت به سر می‌برد. با این حال، سوالی که به وجود می‌آید این است؛ این خودرو دقیقاً چطور کار می‌کند؟

معرفی خودرو برقی پادار هیوندای

کانسپت خودرو برقی جدید پادار هیوندای Elevate

نمونه اولیه خودرو برقی اولویت هیوندای اخیراً طی نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشته شده بود، اما معرفی آن برای اولین بار به CES 2019 بر می‌گردد. بنا به گفته توسعه‌دهندگان، هدفشان از این پروژه توسعه خودروهایی موسوم به UMV بوده است که می‌توانند روی پاهایی رباتیک راه بروند. در این رویداد همچنین تکنولوژی e-Corner هیوندای ارائه شد که با فراهم کردن امکان چرخش مستقل هر چهار چرخ، اجازه می‌داد خودرو مثل خرچنگ حرکت کند!

کانسپت خودرو برقی جدید پادار هیوندای Elevate

هیوندای تحت تاثیر از پاهای ملخ برای این کانسپت پاهایی با ساختار پیچیده چندمفصلی در نظر گرفته است. به همین خاطر، این خودرو می‌تواند حتی از پله‌ها بالا برود، از آب جاری خود را بالا بکشد و از روی شکاف‌ها بپرد. همان‌طور که هیوندای خاطرنشان کرده، خودرو برقی جدید آن از آنجا که توانایی رسیدن به نقاط غیر قابل دسترس برای خودروهای عادی را دارد، می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله کاوش در مناطق دور افتاده، ساخت و ساز و امدادرسانی به کار گرفته شود.

کانسپت خودرو برقی جدید پادار هیوندای Elevate

«جان سو» (John Suh)، معاون هیوندای کریدل حتی به یکی دیگر از کاربردهای این تکنولوژی تازه توسعه یافته اشاره کرده است. به گفته او، افراد دارای ناتوانی حرکتی با قرارگیری داخل این خودرو پادار به‌همراه ویلچر خود می‌توانند راحت‌تر از قبل از پله‌ها عبور کنند. در واقع، هیوندای آزادی حرکت را حق هر انسانی بر شمرده است و با این پروژه تلاش دارد در راستای کمک به افرادی که از این حق محروم شده‌اند قدمی بردارد.

کانسپت هیوندای Elevate

سخن‌گوی این شرکت حتی با مثالی روی اهمیت این حق انسانی تاکید کرده است. وی می‌گوید اگر خانمی مسن نتواند به نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس در محل زندگی خود برسد، رفته‌رفته انگیزه خود را برای مراجعه منظم به دکتر از دست می‌دهد و در نهایت، همین موضوع می‌تواند به بیماری شدید او منجر شود. سخن‌گوی این شرکت کره‌ای همچنین به این نکته اشاره کرده است که در آینده تقاضا برای شیوه‌های متفاوت حمل و نقل افزایش پیدا خواهد کرد و هیوندای هم برای پاسخ‌گویی به این تقاضا تلاش می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*