برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش 2024

برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش 2024 + عکس

پنجاه و نهمین دوره از مسابقات عکاسی حیات وحش توسط موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار شد. با معرفی برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش 2024 همراه ما باشید.

حیات وحش زیبا است و شگفتی‌های بسیاری دارد و به همین دلیل بکر بودن آن باعث استقبال مردم از آن شده است. یکی از جذاب‌ترین شغل‌های جهان، عکاسی از حیات وحش است؛ چرا که خبرگان این کار باید به دل طبیعت زده و مدت‌ها در انتظار سوژه مورد نظر خود بمانند تا تصویری شگفت‌انگیز ثبت کنند.

معرفی برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش 2024

پنجاه و نهمین دوره از مسابقات عکاسی حیات وحش برگزار شده و هم‌اکنون منتخبان این دوره مشخص شده‌اند. برنده بخش مردمی این سری از مسابقات، تصویری از خرس قطبی جوانی است که روی یک تکه کوه یخ در حال چرت زدن است و نمای ناراحت‌کننده‌ای را به‌وجود آورده که مسبب اصلی آن، گرمایش جهانی است. عکاس تصویر برنده مردمی، نیما ساریخانی با اصالت ایرانی است و موفق شده جایزه این قسمت را از آن خود کند.

ساریخانی این خرس قطبی زیبا و بامزه را در مجمع الجزایر سوالبارد نروژ شکار کرده است. عکس فوق 75 هزار رأی کسب کرده و توانسته 24 فینالیست دیگر را کنار بزند. در این رقابت‌ها حدود 50 هزار عکس به موزه تاریخ طبیعی لندن ارسال شده و هیئتی از داوران مشغول بررسی شده‌اند.

برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش 2024

کار نیما ساریخانی در این رقابت‌ها دشوار و سخت بوده، چرا که رقبای وی قدر و سرسخت بوده‌اند. از دیگر فینالیست‌های این مسابقات می‌توان به عناوینی مثل لاکپشت خندان، چند شیر و تصویری از ژله‌های شفق قطبی اشاره کرد. آنچه ساریخانی ثبت کرده به ما یادآوری می‌کند که سیاره زمین در عین داشتن زیبایی‌ها، شکننده است. داگلاس گور به‌عنوان مدیر موزه تاریخ طبیعی لندن می‌گوید:

تصویر تأمل‌برانگیز او یادآور پیوند یکپارچه بین یک حیوان و زیستگاهش است. این عکس تأثیرات مخرب گرمایش زمین و از بین رفتن زیستگاه‌ها را به نمایش می‌گذارد.

گفته شده نیما ساریخانی، عکاس خرس قطبی جوان برای یافتن این حیوان، سه روز تمام در سوالبارد نروژ مشغول بررسی بوده است. کشتی که ساریخانی در آن بوده پس از سه روز جستجو تصمیم می‌گیرد به سمت مناطقی برود که همچنان یخ دارند و به این ترتیب است که آنها یک جفت خرس قطبی را یافتند. یکی از آنها حوالی نیمه شب بالای یک کوه یخی کوچک می‌رود و شروع به تراشیدن تختی برای خودش می‌کند.

در ادامه تصاویر سایر برندگان رقابت‌های عکاسی حیات وحش 2024 را مشاهده می‌کنیم.

برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش 2024 - زمزمه سار

زمزمه سار

فرزندپروری مشترک - برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش 2024

فرزندپروری مشترک

لاکپشت شاد

لاکپشت شاد

برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش 2024 - شفق های قطبی ژله ای

شفق های قطبی ژله‌ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*