هشدار ناسا از فاجعه بزرگ در سال ۲۰۲۴

ناسا از یک فاجعه بزرگ در سال آینده خبر می‌دهد

ناسا نسبت به رخ دادن یک فاجعه بزرگ در سال ۲۰۲۴ میلادی هشدار داد. اتفاقی که می‌تواند باعث نابودی بسیاری از موجودات کره زمین شود!

گرمایش جهانی، موضوعی است که نه تنها هر ساله ادامه پیدا می‌کند، بلکه بدتر و بدتر می شود. ناسا به تازگی گزارش سالانه‌اش درباره دمای جهانی را منتشر کرده که نشان می‌دهد سال ۲۰۲۳، گرم‌ترین سالی بود که از زمان شروع اندازه‌گیری‌ها در سال ۱۸۸۰ ثبت شده است. متوسط دمای جهانی در سال گذشته تقریباً ۱.۲ درجه سلسیوس بیشتر از میانگین گرم‌ترین زمان ثبت شده از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ بوده است.

سیاره زمین در سال ۲۰۲۳، نسبت به دهه ۱۸۸۰ میلادی ۲.۵ درجه گرم‌تر بود. ماه جولای ۲۰۲۳ (تیر-مرداد ۱۴۰۲) گرم‌ترین ماهی بوده که تاکنون اندازه‌گیری شده است. رکوردی که بسیار وحشتناک به‌نظر می‌رسد و اصلا خوب نیست.

گزارش دمای جهانی ارائه شده توسط ناسا تأیید می‌کند که آنچه میلیاردها نفر در سراسر جهان در سال گذشته تجربه کرده‌اند نشان می‌دهد که ما در معرض یک بحران اقلیمی قرار داریم. از گرمای شدید هوا تا حریق جنگل‌ها و افزایش سطح دریا همگی نشان می‌دهد که زمین ما در حال تغییر است.

سال ۲۰۲۴ زمین گرم‌تر از ۲۰۲۳ می‌شود!

هشدار ناسا از فاجعه بزرگ در سال ۲۰۲۴

ناسا معتقد است که این یک پدیده طبیعی نیست، بلکه بشر این کار را انجام داده است. در واقع عمده‌ترین علت تغییرات اقلیمی، انتشار گازهای سمی حاصل از سوخت‌های فسیلی ما است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که گرچه سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال شناخته شده، اما طی ۱۰ سال اخیر، متوسط دمای جهانی هر سال گرم‌ترین بوده است. به‌همین خاطر هم تحلیل‌های ناسا و اداره هواشناسی ایالات متحده نشان می‌دهد که احتمالا سال ۲۰۲۴ مجددا گرم‌ترین سال زمین لقب بگیرد و این فاجعه بزرگی برای همه ما خواهد بود.

همچنین قابل ذکر است که در سال ۲۰۲۳، رخدادهای طبیعی خنک‌کننده‌ای نیز رخ داد که در واقع به کاهش دما کمک کردند. یکی از آن‌ها پخش ذرات آئروسل‌های آتشفشانی در جو بعد از فوران آتشفشان و سونامی ۲۰۲۲ (میلادی) هونگا تونگا در ژانویه ۲۰۲۲ بود. اما این رویدادهای طبیعی هم زورشان به گرمایش زمین و انتشار مداوم گازهای گلخانه‌ای نرسید. در واقع تا زمانی که انتشار گازهای گلخانه‌ای ادامه دارد، ما همچنان به رکوردشکنی در دمای کره زمین ادامه خواهیم داد. و خبر بدتر اینکه در سال گذشته حتی در انتشار گازهای گلخانه‌ای هم رکورد تازه‌ای ثبت شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*