گوشی تاشو اپل

اپل در حال کار روی یک گوشی تاشو شبیه گلکسی زد فلیپ ۵ است

اپل روی دو مدل گوشی تاشو کار می‌کند که شبیه به گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ هستند. جزئیات جدیدی از آیفون تاشو اپل فاش شده که جالب توجه است.

طبق اظهارات یک شخص فعال در صنعت، اپل در حال کار روی نمونه اولیه دو مدل آیفون تاشو است. هر دو این‌ها به‌سبک گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ هستند و هیچ یک قرار نیست شبیه مدل‌های سری زد فولد باشند.

البته این نمی‌تواند بدان معنا باشد که اپل تصمیم قطعی خودش را برای ظاهر گوشی‌های تاشو خود گرفته است؛ بلکه فقط شکل ظاهری و نوع تاشوندگی دیوایس خودش را آزمایش می‌کند. این گوشی‌ها تا سال ٢٠٢۵ به مرحله تولید انبوه نخواهند رسید. زودترین زمان ممکن برای عرضه آن‌ها به بازار، سال ٢٠٢۶ میلادی است. البته این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که پروژه به سرانجام برسد. چندی پیش گزارشی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد آیفون تاشو اپل دو تا سه سال دیگر عرضه خواهد شد.

یک شرکت آسیایی، تأمین‌کننده قطعات گوشی تاشو اپل است

اپل در حال مذاکره با یک تولیدکننده آسیایی برای تأمین قطعات آیفون انعطاف‌پذیر خودش است. ولی تجربه نشان داده اگر این پروژه‌ها مطابق استانداردهای اپل نباشد، هر زمانی احتمال لغو این پروژه وجود دارد.

گوشی تاشو اپل مشابه گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵

اپل از سال ٢٠١٨ به‌دنبال ساخت چنین پنلی است. پنلی که در زمان تا شدن ضخامتی مشابه آیفون‌های معمولی داشته باشد، اما فناوری باتری و نمایشگر پیچیده آن باعث شده تا این لحظه تولید نشود. جالب اینجاست که اپل تصمیم داشته طراحی این گوشی به‌گونه‌ای باشد که نمایشگر آن از بیرون به‌طرف داخل تا شود. طراحی چنین موبایلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد، چرا که احتمال شکستن نمایشگر آن بسیار زیاد است.

سپس اپل در سال ۲۰۲۰ توسعه آیفون تاشو را متوقف کرد و به‌جای آن روی آیپد تاشو نیز تمرکز کرد که انتظار نمی‌رود تا پیش از سال ۲۰۲۶ روانه بازار شود. و حالا به نظر می‌رسد روی هر دو به‌صورت موازی کار می‌کنند. در حال حاضر مهندسان اپل در حال تلاش برای از بین بردن چروک وسط نمایشگرهای تاشو هستند و می‌خواهند لولایی را طراحی کنند که به‌نمایشگر اجازه می‌دهد کاملا صاف باشد. ال جی و سامسونگ دیسپلی، هر دو به‌عنوان تولیدکننده نمایشگر انعطاف‌پذیر آیپد انتخاب شده‌اند. مشخص نیست چه شرکت‌های سازنده نمایشگر آیفون تاشونده اپل هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*