تاسمان، اولین پیکاپ کیا

کیا تاسمان، اولین پیکاپ کیا موتورز برای رقابت با فورد و تویوتا به میدان می‌آید + ویدیو

کیا در آینده نزدیک اولین پیکاپ خود با نام تاسمان را معرفی می‌کند. پیکاپ سایز متوسط Tasman برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر آمده است.

کیا سال گذشته از توسعه یک پیکاپ با ساختار بدنه روی فریم جهت رقابت با پیکاپ‌هایی مثل تویوتا هایلوکس و فورد رنجر در آسیا، استرالیا و بقیه مناطق خبر داد. حالا این پیکاپ مورد انتظار با نام کیا تاسمان بیشتر از هر زمان دیگری به معرفی رسمی نزدیک شده و بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، حتی ویدیویی از آن با پوشش استتاری در کانال یوتیوبی Woopa TV منتشر شده است که به نوبه خود دید مناسبی از آن ارائه می‌کند.

کیا تاسمان، پیکاپ مورد انتظار کیا

پیکاپ «تاسمان» (Tasman) که در مقطع کنونی در مرحله تست‌هایی نهایی قبل از تولید به سر می‌برد، بر پایه پلتفرم بدنه روی فریمِ کیا باریگو یا ماهوی ساخته شده است. شنیده‌ها حکایت از این دارند که این خودرو در سه‌ماهه چهارم سال 2024 (مهر تا دی 1403) به‌صورت رسمی معرفی می‌شود و نهایتاً در اوایل سال 2025 در کره جنوبی به تولید می‌رسد. البته کیا علاوه بر این پیکاپ، در نظر دارد یک پیکاپ دیگر با قوای محرکه تمام الکتریکی را بر اساس پلتفرم E-GMP تولید و روانه بازار ایالات متحده کند.

تصویر جاسوسی تاسمان، اولین پیکاپ کیا

همان‌طور که انتظار می‌رود، جزئیات فنی زیادی درباره پیکاپ تاسمان کیا موجود نیست. با وجود این، شعبه استرالیا این شرکت چند ماه قبل تایید کرد که این پیکاپ در این منطقه با موتور دیزلی عرضه می‌شود. هرچند دقیقاً مشخص نیست که کدام موتور قوای محرکه تاسمان را تامین می‌کند، احتمال داده می‌شود همان موتور 2.2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ CRDi کیا برای آن در نظر گرفته شده باشد. این موتور پیش‌تر سال‌ها در هیوندای سانتافه و کیا سورنتو به کار رفته بود. گزینه احتمالی دیگر می‌تواند موتور دیزلی 3 لیتری توربوشارژ کیا موهاوی باشد.

تصویر جاسوسی وانت Tasman

علاوه بر این، Tasman در زمینه یدک‌کشی و حمل بار چیزی از رقبای خود کم نخواهد داشت. بنا به گزارش‌های منتشر شده، این خودرو توانایی حمل هزار کیلوگرم بار را دارد و همچنین می‌تواند حداکثر وزن 3 هزار و 500 کیلوگرم را به یدک بکشد.

تاسمان، اولین پیکاپ کیا

با توجه به تصاویری که از پیکاپ آینده کیا به بیرون درز پیدا کرده است، به نظر می‌رسد طراحی مربعی یا اصطلاحاً باکسی داشته باشد. این شکل طراحی را در قسمت‌های مختلف بدنه آن از جمله کاپوت می‌توان مشاهده کرد. همچنین قاب‌ آینه‌های بغل، قوس چرخ‌ها و فضای داخلی به شکل مربعی طراحی شده‌اند تا این پیکاپ جلوه‌ای هرچه سفت و سخت‌تر داشته باشد. گذشته از این، از جمله شباهت‌های تاسمان به سایر محصولات کیا باید به دی‌لایت‌های عمودی آن اشاره کرد که در سورنتو جدید و کراس اوور برقی کیا EV9 هم دیده می‌شود. حتی انحنای رو به بالای شیشه‌های عقب این خودرو طراحی EV9 را به یاد می‌آورند.

تاسمان، اولین پیکاپ کیا

باید منتظر ماند و دید که کیا در ورود به بازار پیکاپ‌ها موفق عمل می‌کند یا خیر. این خودروساز کره‌ای در اولین تلاش خود برای ساخت یک پیکاپ با فورد و تویوتا رقابت می‌کند؛ شرکت‌هایی که سابقه‌ای درخشان در توسعه پیکاپ‌های پرتوان بادوام دارند. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره کیا تاسمان چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*