بهترین پیکاپ های سایز متوسط جهان

بهترین پیکاپ های سایز متوسط جهان در سال 2024

در این مطلب به بررسی پرطرفدارترین و بهترین پیکاپ های سایز متوسط جهان در سال 2024 می‌پردازیم و این خودروها را معرفی می‌کنیم.

خودروهای پیکاپ از دسته خودروهای مشهور و پرطرفدار در قاره آمریکای شمالی و جهان به‌حساب می‌آیند. این خودروها به‌واسطه ابعاد بزرگ و البته باری بودن و بدنه مستحکم خود، با سلیقه آمریکایی هم‌خوانی بسیار بالایی دارند.

بهترین پیکاپ های سایز متوسط جهان را بشناسید

با توجه به رشد روزافزون استفاده از پیکاپ در سطح جهان، کمپانی‌های مختلفی در این زمینه فعال هستند و علاوه بر لاین محصولات سدان، کراس‌اوور و هاچ‌بک، اقدام به تولید خودروهای پیکاپ می‌کنند. در این مطلب به معرفی ۶ پیکاپ سایز متوسط برتر و پرطرفدار جهان می‌پردازیم.

۱. شورولت کلورادو – Chevrolet Colorado

بهترین پیکاپ های سایز متوسط جهان

شورولت کلورادو بدون شک یکی از بهترین پیکاپ های سایز متوسط جهان است که با ترکیب زیبایی، کارایی و قدرت مناسب توانسته رضایت زیادی از سوی مشتریان برای این کمپانی آمریکایی رقم بزند. این خودرو با قیمت پایه حدود ۳۱ هزار دلار عرضه می‌شود که به نسبت توانایی‌های آن، رقم معقولی به‌حساب می‌آید. کلورادو در ۵ تیپ WT، Trail Boss، ZR2، LT و Z71 به بازار عرضه شده است. همچنین این خودرو با دو پیشرانه متفاوت تولید شده که نسخه اول با یک پیشرانه ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۳۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر ارائه شده و نسخه دوم نیز با یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۸۳ نیوتن‌متر تولید و عرضه شده است. این خودرو چهار چرخ متحرک تنها با یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته در همه نسخه‌ها عرضه می‌شود.

بهترین پیکاپ‌های جهان

از امکانات این خودرو می‌توان به مجموعه کاملی از سیستم‌های کنترل حرکتی، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور اشاره کرد. قیمت شورولت کلورادو از حدود ۳۱ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار بسته به سطح آپشن و پیشرانه متغیر است.

۲. جی ام سی کانیون – GMC Canyon

بهترین پیکاپ‌های جهان

این خودرو برای رقابت با شورولت کلورادو طراحی و ساخته شده است. با توجه به این‌که کمپانی شورولت متعلق به جی ام سی است، بنابراین جی ام سی کانیون از نظر ابعاد و امکانات مشابه با همتای خود است. کانیون با دو تیپ AT4X و Denali عرضه شده است. پیشرانه قرار گرفته شده روی این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری توربوشارژ است که قادر به تولید قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۸۳ نیوتن‌متر خواهد بود. مجموع این قدرت توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ کانیون منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز حدود ۷ ثانیه است.

بهترین پیکاپ‌های جهان

از امکانات جی ام سی کانیون می‌توان کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم حفاظتی Canyon safety plus، سیستم هشدار ترافیک، رادار نقطه کور و رادار بین خطوط را نام برد. قیمت جهانی این خودرو از حدود ۳۷ هزار تا ۵۴ هزار دلار متغیر است.

۳. هوندا ریجلاین – Honda Ridgeline

بهترین پیکاپ های سایز متوسط

این خودرو که از محصولات جدید کمپانی هوندا به‌شمار می‌رود در یک سال اخیر با فروش و جذب مشتریان زیاد توانسته عملکرد موفقی از خود ارائه دهد. ریجلاین از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی با توانایی تولید قدرت ۲۸۰ اسب بخار بهره می‌برد. مجموع توان تولید شده این پیکاپ توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. همچنین این خودرو توانسته با دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه‌های NHTSA و IIHS به‌عنوان یکی از ایمن ترین پیکاپ های جهان شناخته شود.

بهترین پیکاپ‌های جهان

از امکانات این خودرو می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی و گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو اشاره کرد. قیمت این خودرو از حدود ۴۱ هزار دلار آغاز می‌شود و تا ۵۰ هزار دلار بسته به تریم و امکانات متغیر است.

۴. جیپ گلادیاتور – Jeep Gladiator

بهترین پیکاپ‌های جهان

این خودرو در سال ۲۰۲۴ با ایجاد تغییرات متعدد به‌روزرسانی شد، اما همچنان با طراحی گذشته خود بیگانه نیست. جیپ گلادیاتور به‌عنوان یکی از بهترین پیکاپ های سایز متوسط جهان در مدل ۲۰۲۴ با یک جهش عظیم در بخش طراحی داخلی توانست نظرات زیادی را به‌سمت خود جلب کند. تیپ‌های جدید این خودرو با نام روبیکان X و موهاوی X با یک پیشرانه ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی ۶ سیلندر با توانایی تولید قدرت ۲۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌متر عرضه شده است. نسخه دیگر این خودرو از یک پیشرانه دیزلی ۳ لیتری با توانایی تولید قدرت ۲۶۰ اسب بخار بهره می‌برد. این پیکاپ با توجه به طراحی ظاهری گلگیرها و چرخ‌ها بیشتر برای آفرود و مناطق بیابانی یا کوهستانی مناسب است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۸.۱ ثانیه اعلام شده است.

بهترین پیکاپ‌های جهان

امکانات این خودرو شامل ترمز اضطراری خودکار، سنسور نقاط کور، سامانه هشدار ترافیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تنظیم ارتفاع کمک خودرو، سیستم کمکی حرکت در شرایط سخت و آفرود می‌شود. قیمت این خودرو از حدود ۴۰ هزار دلار در نسخه پایه آغاز و تا ۵۵ هزار دلار متغیر است.

۵. فورد رنجر – Ford Ranger

بهترین پیکاپ‌های جهان

فورد رنجر در سال ۲۰۱۹ به خط تولید پیکاپ‌های کمپانی فورد راه پیدا کرد. از زمان عرضه، این خودرو به یکی پرفرو‌ش‌ترین و محبوب‌ترین پیکاپ های سایز متوسط این کمپانی تبدیل شد. پیشرانه قرار گرفته شده روی رنجر یک موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ با توان ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر است که توان مجموع آن توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز تنها ۷ ثانیه است.

بهترین پیکاپ‌های جهان

از امکانات شاخص این خودرو می‌توان به نمایشگر ۱۰ اینچی کنسول مرکزی در تریم‌های XNT و LARIANT با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، کنترل کشش و پایداری و همچنین رادار هشدار خروج از لاین اشاره کرد. قیمت این خودرو از حدود ۲۸ هزار دلار آغاز و تا ۴۱ هزار دلار متغیر است.

۶. تویوتا تاکوما – Toyota Tacoma

بهترین پیکاپ‌های جهان

برند تویوتا همیشه جزو کمپانی‌های پرفروش و محبوب در سگمنت‌های مختلف بوده است. یکی از این محصولات پرفروش که در دو سال اخیر توانسته به فروش بالایی در بازارهای مختلف دست پیدا کند تویوتا تاکوما نام دارد. نسل جدید این خودرو در نسخه پایه از یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد. پیشرانه دیگر این خودرو یک انجین ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با توانایی تولید قدرت ۲۷۸ اسب بخار است. نسخه هیبرید تاکوما با یک پیشرانه با توان ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر عرضه شده است. مجموع قدرت این خودرو در هر دو نسخه توسط یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. این خودرو در نسخه تک دیفرانسیل نیز عرضه شده است.

بهترین پیکاپ‌های جهان

از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای و گرم‌کن صندلی‌های جلو اشاره کرد. قیمت تویوتا تاکوما از حدود ۳۳ هزار دلار آغاز شده و تا ۵۱ هزار دلار با کیت TRD متغیر است.