مطمئن ترین خودروهای هوندا

مطمئن ترین خودروهای هوندا که تا به امروز ساخته شده‌اند

در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از مطمئن ترین خودروهای هوندا می‌پردازیم که با دوام خیره‌کننده خود سال‌ها صاحبان خود را همراهی کردند.

شکی نیست که کشور ژاپن خاستگاه تعدادی از بهترین خودروهایی‌ست که تاکنون تولید شده‌اند. برندهایی نظیر تویوتا، نیسان، میتسوبیشی و سوزوکی، همگی سال‌هاست که به خاطر کیفیت بالای محصولاتشان در جهان مطرح شده‌اند.

هوندا هم یکی دیگر از خودروسازان ژاپنی است که به ساخت اتومبیل‌هایی ارزان، مطمئن و باکیفیت شهرت دارد و محصولاتی چون سیویک، آکورد و CR-V از این کمپانی از جمله گزینه‌های محبوب رانندگان سرتاسر دنیا به شمار می‌روند.

همانند بسیاری خودروسازان مهم کنونی، هوندا هم کار خود را با دوچرخه‌سازی آغاز کرد. در سال 1963، نخستین خودروی این کمپانی که یک پیکاپ تحت نام T360 بود معرفی شد و در سال 1982 به بازارهای جهانی رسید.

هوندا سپس خط تولید جدید و فوق‌العاده پیشرفته‌ای را در آمریکا احداث کرد و به‌تدریج نام خود را به‌عنوان یکی از برندهای تاثیرگذار صنعت اتومبیل‌سازی سر زبان‌ها انداخت.

با وجود این که شهرت برند هوندا هرگز به اندازه ژاپنی‌های خوشنامی مثل تویوتا نیست، اما این کمپانی نشان داده که راه و روش ساخت خودروهای باکیفیت، خلاقانه و مطمئن را به‌خوبی بلد است.

در ادامه با هم نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مطمئن ترین خودروهای هوندا که در طول سال‌های گذشته تولید شده‌اند.

مطمئن ترین خودروهای تولید شده توسط هوندا

هوندا سیویک 2011 – 2011 Honda Civic

هوندا سیویک 2011

نسل نخست هوندا سیویک در سال 1973 معرفی شد و از آن زمان دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده است. این خودرو در ابتدا یک اتومبیل هاچ‌بک چهار در بود. با این وجود، در سال‌های گذشته شاهد تبدیل شدن آن به سدان چهار در، کوپه اسپورت و هاچ‌بک بوده‌ایم!

با این تنوع گسترده‌ای که سری سیویک دارد، انتخاب بهترین و مطمئن‌ترین گزینه، کار چندان ساده‌ای نیست. در عین حال شاید مدل 2011 این خودرو را بتوان مطمئن‌ترین خودروی Civic هوندا دانست.

این مدل، در کلاس‌های مختلفی نظیر سدان یا کوپه در بازارهای جهانی عرضه شد تا رضایت مشتریان نقاط مختلف جهان را جلب کند.

نسل قبل‌تر محصولات هوندا سیویک با مشکلات ایمنی متعددی روبرو بود؛ به‌طوری که با گذشتن از آستانه پیمایش 100 هزار مایل، ایرادات این خودروها رفته رفته پیدا شده و در بخش‌های مختلفی اعم از موتور، نمایان شدند.

با این وجود پس از گذشت رکود جهانی بزرگ هزاره سوم، هوندا خیلی زود متوجه شد که اطمینان‌پذیری و دوام، مهم‌ترین اولویت‌های مشتریان هستند. در همین راستا، این برند خوشنام ژاپنی، مدل 2011 را با پیشرفت‌های فراوان در مقایسه با نسل قبل روانه بازار کرد.

این مدل به یک استاندارد در طراحی و کارآیی تبدیل شد و نسل‌های بعدی نیز کاملا دنباله‌روی آن شدند. نتیجه این انقلاب در طراحی و ساخت، عمر نزدیک به 250 هزار مایلی است که در آن زمان حتی خودروی همیشه محبوب کرولا را هم کنار می‌زد!

هوندا اینسایت هیبرید 2019 – 2019 Honda Insight Hybrid

مطمئن ترین خودروهای هوندا

خودروهای هیبرید به زعم بسیاری افراد، آینده صنعت خودروسازی به شمار می‌روند که این صنعت را به سمت آلایندگی کمتر هدایت می‌کنند.

با اینکه قدمت خودروهای هیبریدی به سال 1899 برمی‌گردد، عمده محبوبیت این دسته خودروها از سال 1997 و با رونمایی از تویوتا پریوس آغاز شد.

در عین حال، یک سال بعد، هوندا با رونمایی از مدل اینسایت، دنباله‌روی تویوتا شد و محصولی هیبریدی و جذاب را روانه بازار کرد که تا به امروز بیش از بیست سال همراه رانندگان بوده و رضایت آن‌ها را جلب کرده است.

این خودرو که به سبب ماهیت هیبریدی خود، مصرف سوخت بسیار پایینی داشت، توانسته به اتومبیلی فوق‌العاده محبوب در سرتاسر دنیا تبدیل شود؛ به‌طوری که بر اساس گزارش‌ها، میزان فروش آن در سال 2019 برابر با 24 هزار دستگاه بوده است.

در کنار مصرف بهینه سوخت، دیگر عاملی که در محبوبیت خیره‌کننده این اتومبیل هوندا نقش داشته، دوام و اطمینان بالای آن بوده که باعث شده نرخ خرابی آن بسیار پایین باشد.

این خودروی هیبریدی البته فناناپذیر نیست و در اثر استفاده طولانی مدت، رگه‌هایی از خرابی در آن مشاهده می‌شود. در عین حال، این خرابی‌ها عموما روی بدنه دستگاه متمرکز بوده و بر اساس گزارش مجله Car and Drive تاثیر چندانی روی موتور ندارند.

البته در این میان، باید توجه کرد که با وجود دوام بالای این خودرو، در صورت بروز خرابی، Honda Insight هزینه بالایی را به راننده تحمیل می‌کند. همین مساله باعث شده که رتبه‌ای بهتر از نهم نصیب این سدان محبوب هیبریدی نشود.

هوندا پریلود 1991 – 1991 Honda Prelude

هوندا پریلود 1991

زمانی که اسم هوندا را می‌شنویم، بی‌اختیار یاد سدان‌های خانوادگی و خودروهای هاچ‌بک می‌افتیم. با این وجود شاید جالب باشد که بدانید که این کمپانی ژاپنی ید طولایی هم در ساخت خودروهای اسپرت کوپه دارد.

یکی از این کوپه‌های خاطره‌انگیز، مدل پریلود است که خیلی زود به یکی از پیچیده‌ترین اتومبیل‌های این کلاس تبدیل شد و به‌عنوان رقیبی برای تویوتا سوپرا بر سر زبان‌ها افتاد.

نسل اول این خودرو در سال 1978 روانه بازار شد و با بهر‌ه‌گیری از موتور، سیستم تعلیق و ترمز هوندا آکورد توانست نامی برای خود دست و پا کند. این روند، در نسل چهارم این خودرو که در سال 1991 رونمایی شد، شدت بیشتری گرفت؛ به‌طوری که یک نگاه کوچک به ظاهر جعبه‌ای اما تهاجمی آن کافی بود تا متوجه شویم با یک هیولای متفاوت از سایر محصولات هوندا طرف هستیم!

این طراحی چشم‌نواز و اسپرت مدل Prelude با یک موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر و تکنولوژی زمان‌بندی انحصاری VTEC هوندا همراه شده بود تا تجربه‌ای منحصربفرد را به رانندگان هدیه کند.

در عین حال، مدل نسل چهارم این اتومبیل به‌عنوان یکی از مطمئن ترین خودروهای هوندا شناخته می‌شود که نرخ خرابی بسیار پایینی داشته و محصولاتی بسیار بادوام هستند.

البته علیرغم این موضوع، برندهای خانوادگی پرفروش‌تری Honda به‌طور کلی محصولات مطمئن‌تری به شمار می‌رفتند. به همین جهت، جایگاهی بهتر از هشتم نصیب Prelude 1991 نمی‌شود!

هوندا ادیسه 2022 – 2022 Honda Odyssey

هوندا ادیسه

با وجود این که امروزه خودروهای مینی ون گزینه‌هایی بسیار قابل قبول برای خانواده‌های پرجمعیت و افراد با مشاغل تولیدی به شمار می‌روند، اما در سال 1994 که نخستین نسل از مینی ون‌های ادیسه روانه بازار شد، کلاس مینی ون طرفداران چندانی در بازار نداشت.

در آن زمان، مردم توجیهی برای خرید یک مینی ون نمی‌دیدند و به همین جهت تنها چند مدل خودروی مینی ون از برندهایی چون کرایسلر و رنو پیش از ادیسه روانه بازار شده بودند!

با این وجود، سری مینی ون‌های ادیسه هوندا رفته رفته مدارج پیشرفت را طی کردند و در هر نسل قابلیت‌های جدیدی را به رانندگان ارائه کردند. این عملکرد قدرتمند Odyssey، در کنار حضور گسترده‌تر سایر برندها در این بازار باعث شد که تجارت خودروهای مینی ون در سال 2022 ارزشی معادل با صد میلیارد دلار داشته باشد.

سال گذشته مجله سرشناس J.D. Power هوند ادیسه را به‌عنوان مطمئن‌ترین مینی ون سال 2022 اعلام کرد؛ آن هم در حضور رقبای قدرتمند و صاحب‌نامی چون کرایسلر پاسیفیکا، تویوتا سینا یا کیا کارنیوال!

علاوه بر این، به لطف این ایمنی و اطمینان بالا، Odyssey یکی از باارزش‌ترین محصولات در بازار خودروهای دست دوم هم به شمار می‌رود.

مدل 2022 هوندا ادیسه همچنین بالاترین امتیازات ممکن را از انستیتو ایمنی IIHS دریافت کرد که برای یک خودروی خانوادگی، عملکردی عالی به شمار می‌رود.

به اطمینان بالای خودرو، رانندگی جذاب، قابلیت‌های کاربردی و اکسسوری‌های متعدد را هم اضافه کنید تا متوجه شوید ادیسه یکی از بهترین مینی ون‌های تاریخ به شمار می‌رود.

هوندا پاسپورت 2022 – 2022 Honda Passport

مطمئن ترین خودروهای هوندا

بازار خودروهای شاسی بلند سایز متوسط در سال‌های اخیر رشد فراوانی داشته و حضور اتومبیل‌های جذابی چون جیپ گرند چروکی، سوبارو اوت‌بک و هوندا پاسپورت در این بازار باعث جذب بسیاری رانندگان به این کلاس شده است.

در عین حال شاسی بلندهای مدرن، بیشتر سعی کرده‌اند به توازنی منطقی میان عملکرد فنی قدرتمند و قابلیت‌های متعدد برای خانواده‌ها برسند؛ به‌طوری که این دسته اتومبیل‌ها هم در سفرهای خانوادگی کارآیی داشته باشند و هم از پس جاده‌های کوهستانی و آفرودی برآیند.

پاسپورت، نماینده اصلی هوندا در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط است که علیرغم ظاهر نه چندان جذابی که دارد، محصولی بسیار مطمئن و بادوام به شمار می‌رود.

مدل 2022 این خودرو، مدلی کاملا برجسته در میان نسل‌های مختلف این شاسی بلند است که علیرغم مصرف سوخت بالاتر نسبت به برخی محصولات هم‌رده، با بهره‌گیری از موتور توانمندش سواری جذابی را ارائه کرده و پر از قابلیت‌های متنوع برای رانندگان و سرنشینان است.

مدل 2022 پاسپورت همچنین یکی از مطمئن ترین خودروهای هوندا به شمار می‌رود که به گزارش J.D. Power پشت سر سه خودروی خوشنام نیسان مورانو، شورلت بلیزر و تویوتا 4رانر در رده چهارم مطمئن‌ترین شاسی بلندهای سایز متوسط ایستاده و امتیاز 83 از 100 را از آن خود کرده است.

این خودرو البته هنوز برای سنجش ایمنی و اطمینان بلندمدت کمی جوان است. با این وجود به نظر می‌رسد این خودروی هوندا در بلندمدت هم عملکرد ایده‌آلی ارائه خواهد داد.

هوندا فیت 2018 – 2018 Honda Fit

هوندا فیت

در طول تاریخ حیات هوندا می‌توان خودروهای جذابی مثل S2000، سیویک تیپ R و NSX را پیدا کرد که عملکرد فنی خیره‌کننده‌ای ارائه داده و در خاطره‌ها ماندگار شدند.

با این وجود، Honda Fit که در برخی بازارها با نام Honda Jazz هم شناخته می‌شود، اصلا چنین محصولی نیست و برعکس یکی از خوش‌قیمت‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات این کمپانی ژاپنی به شمار می‌رود.

این خودروی هاچ‌بک جمع و جور، به نسبت اندازه، کابین جاداری دارد و کاملا قادر است رقبای سرشناسی از شورلت، میتسوبیشی، نیسان و یا حتی تویوتا را هم به چالش بکشد.

طبیعتا کشش موتور، لذت رانندگی و تکنولوژی‌های رانندگی این خودرو در مقایسه با برخی محصولات پریمیوم بازار چنگی به دل نخواهند زد؛ اما قیمت 17 هزار دلاری این خودرو، آن را به محصولی بسیار وسوسه‌کننده و باارزش تبدیل می‌کند.

مدل 2018 هوندا فیت تحولی بزرگ در این سری خودروها ایجاد کرد. علاوه بر ارائه تریم‌های اسپرت و صندلی‌های چرمی انتخابی که از این نسل به Honda Fit اضافه شدند، اطمینان‌پذیری و دوام این مدل، چیزی بود که آن را به محصولی منحصربفرد تبدیل کرد.

بهبودهای حاصل شده در کیفیت موتور، سیستم سرگرمی و دوام این خودرو در نسل‌های بعدی آن نیز تکرار شدند تا هوندا فیت به یکی از ارزشمندترین هاچبک‌های جمع و جور بازار تبدیل شده و با استقبال باورنکردنی رانندگان در نقاط مختلف دنیا همراه شود.

هوندا آکورد 2015 – 2015 Honda Accord

هوندا آکورد

پس از موفقیت مدل سیویک، هوندا در سال 1976، مدل آکورد را نیز در بازارهای مختلفی از جمله آمریکا رونمایی و عرضه کرد.

با وجود این که ظاهر این خودرو با برخی استاندارهای مدرن، کمی از مدافتاده به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها به‌شدت از آن استقبال کردند تا سدان جذاب هوندا به نخستین خودروی وارداتی در آمریکا تبدیل شود که در صدر جدول پرفروش‌ترین اتومبیل‌های این کشور قرار می‌گیرد!

هوندا سیویک حتی در سال 2022 هم پرفروش‌ترین خودروی هوندا به شمار می‌رود. با این وجود، مدل 2012 را باید موفق‌ترین مدل آن دانست.

این خودرو تا سال 2012 چندین بار فیس لیفت شده بود و در سال 2015 در یک مدل هیبریدی و یک مدل احتراق داخلی با موتور V6 قدرتمند و مطمئن به دست مشتریان رسید.

با این وجود، مهم‌ترین پیشرفت Honda Accord در سال‌های گذشته مربوط به موتور آن بود که در هر نسل عملکرد بهتر و مطمئن‌تری را ارائه داد و به مصرف بهینه‌تری رسید.

مدل 2015 این خودرو به بهترین محصول از خانواده آکورد تبدیل شد که از نظر بسیاری منتقدین، مطمئن‌ترین اتومبیل سایز متوسط آن سال لقب گرفت.

کسب این جایگاه با در نظر گرفتن رقبای گردن‌کلفتی چون تویوتا کمری، فولکس واگن پاسات و فورد فیوژن دستاوردی بزرگ برای هوندا به شمار می‌رفت.

هوندا ریج‌لاین 2006 – 2006 Honda Ridgeline

هوندا ریج لاین

خودروهای پیکاپ، اتومبیل‌هایی بسیار استراتژیک در بسیاری بازارهای بزرگ دنیا از جمله آمریکا به شمار می‌روند.

بازار کشور آمریکا توسط محصولات قدرتمند و ریشه‌داری چون فورد اف 150، تویوتا تاکوما، رم 1500 و شورلت کلرادو تسخیر شده است. بنابراین یک خودروی پیکاپ از هر برند دیگر، کار سختی برای رقابت با این ابرقدرت‌ها دارد.

با این وجود، خودروی بی‌حاشیه Honda Ridgeline موفق شد با تکیه بر دوام بالای خود هواداران زیادی برای خود دست و پا کند.

مدل 2006 این خودرو به بسیاری قابلیت‌های کلیدی پیکاپ کلاسیک مجهز بود و برخی ویژگی‌های انحصاری را هم به رانندگان ارائه می‌کرد. علاوه بر این، فرمان‌پذیری این خودرو بهتر از بسیاری پیکاپ‌های دیگر بازار بود و همین مساله باعث شده بود که علیرغم قدرت پایین‌تر موتور، استقبال بسیار خوبی از این خودروی پیکاپ شود.

مدل 2006 ریجلاین علیرغم قدرت نه چندان بالا، یکی از مطمئن ترین خودروهای هوندا به شمار می‌رود که ارزش خرید بسیار بالایی داشت.

عملکرد درازمدت این وانت به‌حدی خوب بود که هوندا عملا تا سال 2017، هیچ تغییر بزرگی در آن ایجاد نکرد! این خودرو در سال‌های گذشته بارها به‌عنوان مطمئن‌ترین پیکاپ سال شناخته شد و یکی از داغ‌ترین محصولات در بازار خودروهای کارکرده به شمار می‌رفت.

همین عملکرد مثال‌زدنی باعث شده که Ridgeline در رده سوم لیست مطمئن‌ترین اتومبیل‌های این خودروساز ژاپنی قرار گیرد.

هوندا سی آر وی 2011 – 2011 Honda CR-V

هوندا سی آر وی

خودروهای کراس اوور فشرده (Compact) پاسخ صنعت خودروسازی به افرادی‌ست که مدت‌ها اتومبیل‌های سدان را سوار می‌شده‌اند؛ اما به خودروهای شاسی بلند هم علاقه دارند!

هوندا با سری خودروهای CR-V خود سال‌هاست که مانند ستاره‌ای در این ژانر می‌درخشد و رانندگان بسیاری را با خود همراه کرده است.

خودروهای کراس اوور فشرده البته در دنیا چندان محبوب و مطرح نیستند. با این حال هوندا موفق شد با حفظ تمامی جذابیت‌های ظاهری خودروهای سدان کلاسیک، جلوه‌ای از اسپرت بودن و طراحی جوان‌پسند را نیز به خودروی CR-V خود اضافه کند تا محصول نهایی هم موردپسند افراد میان‌سال علاقمند به خودروهای سدان قرار گیرد و هم جوان‌ترهایی که شاسی بلندها را می‌پسندیدند!

از سوی دیگر، عملکرد این خودرو هم کاملا مناسب بود، به‌طوری که نه شاهد شتاب‌گیری انفجاری از آن بودیم و نه کندی و مشکل خاص در آن مشاهده می‌شد.

از همه مهم‌تر، اطمینان‌پذیری فوق‌العاده مدل CR-V بود که آن را به محصولی استثنایی تبدیل کرد و در نسل‌های بعدی نیز ادامه یافت و حتی گسترش پیدا کرد.

این خودرو نیز همانند پیکاپ ریج‌لاین توانست چندین سال متوالی به‌عنوان مطمئن‌ترین خودرو در کشور آمریکا تبدیل شود و رقبای سرسختی چون تویوتا اف جی کروزر و راو4 را کنار بزند.

بنابراین طبیعی است که این خودرو به رتبه‌ای بسیار بالا در لیست مطمئن ترین خودروهای هوندا برسد.

هوندا اس 2000 مدل 1999 – 1999 Honda S2000

مطمئن ترین خودروهای هوندا

در میان تمامی محصولات مطمئن و بادوام هوندا، S2000 محصولی استثنایی به شمار می‌رود که یادآور دوران طلایی صنعت خودروسازی ژاپن در پایان هزاره دوم است.

این خودرو به مدد توانمندی هوندا در ساخت خودروهای مسابقه‌ای فرمول 1 موفق شده بود در حد و اندازه محصولات شگفت‌انگیزی چون مزدا ام ایکس 5 و بی ام و زد 3 قرار گرفته و در خاطره علاقمندان به خودروهای اسپرت ثبت شود.

S2000 نه تنها یکی از جذاب‌ترین و قدرتمندترین خودروهای کوپه اسپرت دنیا به شمار می‌رفت، بلکه در شمار مطمئن‌ترین محصولات این کلاس نیز جای گرفت. به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران، موتور به‌کار رفته در مدل‌های اروپایی و آمریکایی این خودرو، بهترین موتوری‌ست که هوندا تا کنون تولید کرده است.

این خودرو با موتور دو لیتری جذابش همانند یک موشک زمین به زمین می‌ماند که فرمان‌پذیری شگفت‌انگیزی ارائه می‌نمود.

مدل اروپایی این خودرو که با کد مدل F20C شناخته می‌شود توانست چندین سال متوالی برنده عنوان بهترین خودروی سال شود و از نظر دوام نیز حتی با گذشت حدود 24 سال، هنوز محصولی کارآمد تلقی شود.

دوام و اطمینان این خودرو به‌حدی است که حتی همین امروز هم رانندگان آمریکایی و اروپایی ممکن است در جاده‌ها یا خیابان‌ها یک هوندا اس 2000 را مشاهده کنند که با سرعت بسیار بالا از کنارشان رد می‌شود! بنابراین به نظر می رسد عمر، برای این محصول تکرانشدنی ژاپنی تنها یک عدد است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*