هوندا ریج‌لاین فورد رنجر

هوندا ریج‌لاین در برابر فورد رنجر؛ بهترین پیکاپ سایز متوسط کدام است؟

در کلاس خودروهای پیکاپ سایز متوسط، هوندا ریج‌لاین (Honda Ridgeline) و فورد رنجر (Ford Ranger) محصولات جذابی هستند. اما کدامیک از این دو، پیکاپ بهتری است؟

در کلاس خودروهای پیکاپ، بسیاری رانندگان ترجیح می‌دهند از خودروهای سنگین و قدرتمندی مانند شورلت سیلورادو 3500 اچ دی استفاده کنند که قادر است در هر نوع جاده‌ای فوق‌العاده ظاهر شده و قدرتی بی‌نهایت را در اختیارشان قرار دهد.

البته خودروهای پیکاپ سنگین لزوما برای همه رانندگان مناسب نیستند؛ چرا که در بسیار مواقع، اکثر نیازهای آنان توسط یک پیکاپ سایز متوسط پاسخ داده خواهد شد.

خودروی Honda Ridgeline

در میان خودروهای پیکاپ متوسط، فورد ماوریک، خودروی سرآمدی است؛ اما معمولا پیش‌فروش آن خیلی سریع به پایان می‌رسد و بسیاری افراد قادر به تهیه کردن آن نیستند. با این حال، خودروهای درخور توجه دیگری در این کلاس حضور دارند که هریک قادرند عملکردی کم‌نقص را ارائه دهند.

دو نمونه از این خودروها، هوندا ریج‌لاین و فورد رنجر هستند که هر دو با استقبال فراوانی از سوی رانندگان روبرو شده‌اند. در ادامه این متن قصد داریم به مقایسه بیشتر این دو پیکاپ سایز متوسط بپردازیم و قابلیت‌های هریک را مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات و قابلیت‌های فورد رنجر

مدل پایه خودرو فورد رنجر ایکس ال 2023 قیمتی 27500 دلاری دارد. خریداران این خودرو می‌توانند مدل چهار چرخ متحرک یا چهار درب آن را به‌طور اختیاری دریافت کنند.

این خودرو قادر به کشیدن 3400 کیلوگرم بار است و مصرف سوخت 9 لیتر در هر صد کیلومتر را در جاده ارائه می‌کند.

هوندا ریج‌لاین فورد رنجر

Ford Ranger از یک موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر با قدرت 270 اسب بخار بهره می‌برد و در کلاس خودروهای پیکاپ کاربردی قرار می‌گیرد.

البته اگر به دنبال خودروی کمی هیجان‌انگیزتری می‌گردید، می‌توانید نگاهی هم به تریم XLT Lariat Tremor فورد رنجر بیندازید. این تریم از همان موتور 2300 سی سی استفاده می‌کند؛ اما چهار چرخ متحرک بوده و برخی قابلیت‌های فنی اضافی را نیز به خریداران ارائه می‌کند. این پیکاپ تراک البته قیمتی 47 هزار دلاری دارد.

قابلیت‌ها و مشخصات هوندا ریج‌لاین

شاید در نگاه اول، هوندا ریج‌لاین محصول ایده‌آلی برای رقابت با فورد رنجر نباشد؛ چرا که هوندا اصولا در بازار خودروهای پیکاپ نام چندان شناخته‌شده‌ای نیست.

به همین جهت در نظر بسیاری افراد، ریج‌لاین در حقیقت همان مدل پایلوت (Pilot) است که به سبک ایران خودرو و سایپا از کلاس SUV به کلاس پیکاپ وارد شده است! با این وجود، بسیاری افراد دیگر هم هستند که این خودروی پیکاپ را به‌عنوان یک محصول آبرومند در کلاس پیکاپ‌های سایز متوسط می‌شناسند.

هوندا ریج‌لاین فورد رنجر

ریج‌لاین تنها در یک طراحی روانه بازار شده و چهار درب در کناره‌های آن قرار گرفته است.‌ موتور این خودرو 3.5 لیتری و V6 بوده و قدرتی 280 اسب بخاری دارد.‌ این پیکاپ همچنین می‌تواند بارهایی حدودا 2250 کیلوگرمی را به‌راحتی جابجا کند.

Honda Ridgeline تنها در مدل دو دیفرانسیل قابل خرید است و قیمت آن در نسخه اسپرت پایه برابر با 39 هزار دلار و در نسخه کامل Black Edition برابر با 46 هزار دلار است.

کدامیک از دو خودروی فورد رنجر و هوندا ریج‌لاین پیکاپ بهتری است؟

در حالی که دو خودروی Ford Ranger و Honda Ridgeline اندازه‌هایی تقریبا یکسان داشته و قیمتشان در گران‌ترین مدل نزدیک به یکدیگر است، برای انتخاب یکی از آن‌ها نیاز به اطلاعات بیشتری خواهیم داشت.

اگر صرفا به دنبال یک خودروی پیکاپ کاربردی هستید و فضای نسبتا کم سرنشینان و تک دیفرانسیل بودن آن برایتان اهمیت کمتری دارد یا از طرفی به دنبال محصول ارزان‌قیمت‌تری با امکانات قابل قبول هستید، احتمالا فورد رنجر XL گزینه انتخابی شما خواهد بود.

خودروی Ford Ranger

البته علاقمندان به آفرود هم می‌توانند تریم‌های XLT یا Lariat این اتومبیل را خریداری کنند و یا منتظر جدیدترین مدل از فورد رپتور بمانند.

از طرف دیگر، ریج‌لاین محصولی است که به‌جای ایفای نقش یک پیکاپ تراک کلاسیک، برای پیمایش‌های طولانی مناسب‌تر است. این خودرو در تریم پایه محصول راحت‌تری است؛ اما نمی‌تواند نقش یک خودروی پیکاپ برای مصارف کاری را مانند فورد رنجر ایفا کند.

از سوی دیگر، مصرف انرژی ریج‌لاین نیز قدری بالاتر است؛ به‌طوری که در هر صد کیلومتر حدودا 9.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*