نهمین دوره المپیاد هندسه

اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آکادمی همراه اول برگزار می‌شود

اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آکادمی همراه اول و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار خواهد شد.

روز جمعه 28 بهمن 1401 آیین اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه با حمایت آکادمی همراه اول و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار خواهد شد. این رویداد از 22 مهر امسال به شکل مجازی در 60 کشور جهان و با حضور بیش از 8 هزار دانش‌آموز دختر و پسر از جمله بیش از 1700 دانش‌آموز ایرانی آغاز به کار کرد.

برگزاری اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه

از آنجایی که آموزش هندسه به عنوان یکی از شاخه‌های مهم ریاضیات بسیار حائز اهمیت است، در نظام آموزشی ایران هم هندسه از جایگاه خاصی بهره می‌برد که کسب نتایج درخشان دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات بین‌المللی نظیر المپیاد جهانی ریاضی (IMO) به خوبی این موضوع را تایید می‌کند. از این رو توجه به موضوع هندسه به‌عنوان فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای رشته ریاضی و هدایت تحصیلی آنها در مقاطع بالاتر محسوب می‌شود.

در همین راستا در سال 1393 المپیاد هندسه ایران (IGO) توسط جمعی از معلمان و علاقه‌مندان این حوزه با هدف ترویج هندسه در سطح کشور و ایجاد بستری مناسب برای ارتباط بین علاقه‌مندان در سرتاسر جهان راه‌اندازی شد. المپیاد هندسه ایران یکی از معدود مسابقات دانش آموزی در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود که جمهوری اسلامی ایران آن را ابداع کرده است.

گفتنی است در اختتامیه این رویداد از برگزیدگان تقدیر می‌شود و در حاشیه آن نیز کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی برای معلمان و دانش آموزان علاقه‌مند برگزار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*