کانال اینستاگرام

کانال اینستاگرام معرفی شد ؛ کپی زاکربرگ از تلگرام!

کانال اینستاگرام ، جدیدترین قابلیت در محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان است که به طور واضح، از چنل ‌های تلگرام کپی شده. در ادامه با جزئیات Instagram Channels آشنا می‌شویم.

کپی کاری‌های واتساپ از تلگرام کم بود، حالا یکی دیگر از محصولات متا یعنی اینستاگرام هم به این جمع اضافه شده است. شرکت متا در جدیدترین خبر خود از اضافه شدن قابلیت ایجاد چنل در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داده است. اما کانال اینستاگرام کجاست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟ آیا این قابلیت پولی است؟ در ایران هم فعال می‌شود و کی می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

فهرست عناوین:

قابلیت ایجاد کانال در اینستاگرام

کانال اینستاگرام

پیش نمایشی از Channel یا همان برودکست در اینستاگرام

کانال یا همان چنل در اینستاگرام دقیقا به مانند کانال‌های تلگرام عمل می‌کنند و شما می‌توانید با پست کردن مطالب خود در چنل های اینستاگرام، یک فضای جدید با رویکردی متفاوت را در اختیار فالوورهای عزیزتان قرار دهید. ارسال پیام در چنل های اینستاگرام فقط در اختیار ادمین یا همان صاحب پیج یا چنل خواهد بود و فالوورها صرفا می‌توانند با ارسال ایموجی، عکس العمل یا حس خود را نسبت به آن پست نشان دهند (دقیقا مانند ارسال ری اکت به پیام ها در تلگرام و واتساپ).

اسم کانال اینستاگرام چیست؟

ساختن چنل در اینستاگرام

شکل پیام های متنی و صوتی در چنل اینستاگرام

قابلیت ایجاد کانال در اینستاگرام فعلا با نام برودکست معرفی شده است اما آنطور که در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر پیداست، همه آن را کانال صدا می‌زنند. همچنین اولین چنل در اینستاگرام هم به خود شرکت متا تعلق دارد و نام آن “Meata Channel” خواهد بود. البته بعید است که کاربران ایرانی هنوز در فیس بوک باشند اما گفته می‌شود که قابلیت ایجاد برودکست در اینستاگرام، به فیس بوک و پیام رسان مسنجر هم توسعه پیدا خواهد کرد.

در Channel اینستاگرام چه چیزهایی می‌توان پست کرد و گذاشت؟

ساختن چنل در اینستاگرام

محتوی متنی و صوتی در برودکست اینستاگرام

تولید کننده‌های محتوا (و در مرحله بعدی کاربران عادی) می‌توانند نوشته‌های متنی، پیام‌های صوتی و تصویری و مدیا‌ (شامل فیلم و عکس و ریلز و لایو و….) را در چنل اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند. همچنین قابلیت ایجاد رای گیری هم (به مانند رای گیری‌های اینستاگرام در استوری)، در کانال‌های این شبکه اجتماعی حضور خواهد داشت.

آیا ساختن چنل اینستاگرام پولی است و چه کسی می‌تواند آن را بسازد؟

کانال اینستاگرام

در حال فقط چند مورد از تولید کننده‌های رسمی محتوی در اینستاگرام مانند خواهران کارداشیان و استریمر هایی مثل “Valkyrae” می‌توانند کانال اینستاگرام خود را بسازند؛ اما گفته می‌شود که این قابلیت به زودی برای تمام کاربران در دسترس خواهد بود. به علاوه باید بدانید که ساختن چنل در اینستاگرام کاملا رایگان و مجانی است اما می‌توانید به کمک قابلیت «پرداخت درون برنامه‌ای»، محتوی چنل اینستاگرام خود را خاص‌تر کنید و فقط در اختیار عده‌ای محدود از فالوورهای خود قرار دهید و از این طریق، پول دربیاورید (این قابلیت فعلا برای کشور ایران فعال نشده است).

ساختن کانال در اینستاگرام در ایران هم فعال است؟

فعلا هیچ اخبار و نشانه ای مبنی بر فعال شدن برودکست یا هان کانال Instagram در ایران وجود ندارد اما با توجه به اینکه این قابلیت، نیازی به پرداخت پول ندارد و رایگان است، احتمالا با فعال شدن آن در سطح جهانی، کابران ایرانی اینستاگرام هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تلگرام مخصوص اینکاره و قابلیت های فراوانی داره مثل ربات های که میتونی استفاده کنی،خوبه اما عالی نیست و فکرنمیکنم عالی هم بشه