پوست مومیایی قبل از دایناسور

دانشمندان یک پوست مومیایی شده کشف کردند که حتی از دایناسورها هم قدیمی‌تر است

شواهد و مدارک جدیدی از یک تکه پوست مومیایی کشف شده توسط دانشمندان به‌دست آمده که به زمان قبل از دایناسورها تعلق دارد.


دانشمندان به تازگی پوست مومیایی شده‌ای را کشف کرده‌اند که حتی از دایناسورها هم قدیمی‌تر است. این پوست که به نظر می‌رسد متعلق به یک خزنده باشد، در دوره پالئوزوئیک، بین ۵۴۱ تا ۲۵۲ میلیون سال پیش تخمین زده شده است. این پوست مومیایی شده حداقل به ۲۹۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد.

این پوست توسط پلئونتولوژیست‌ها در اکلاهما کشف شده و طراحی آن شبیه به پوست مار و لیزارد کرمی است. از طرفی این پوست به پوست دایناسور ادمونتوسور و تمساح نیز شبیه است. اما بنظر می‌رسد که قدمت آن بیشتر از دایناسورها باشد، بنابراین این پوست نمی‌تواند متعلق به ادمونتوسور یا دایناسور دیگری باشد. دانشمندان می‌گویند که این پوست مومیایی شده دارای مناطق مفصلی بین مقیاس‌های پوستی است که شبیه به ساختار پوست مار و لیزارد کرمی است.

پوست مومیایی قبل از دایناسور

شناخت ریشه‌های پوست مومیایی می‌تواند به ما کمک کند تا موجوداتی که قبل از دایناسورها زندگی می‌کردند را بهتر کشف کنیم. بیشتر قطعات پوست مومیایی و پوست‌های قدیمی دیگری که کشف شده‌اند به دایناسورها تعلق داشتند. اما این قطعه پوست به ۱۳۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد و از لحاظ قدمت از آن‌ها قدیمی‌تر است.

دانشمندان همچنین می‌گویند که ساختار پوست می‌تواند برای تحول و بقا این گونه حیوانات از محیط‌های آبی گرفته تا محیط‌های خشک، بسیار مهم باشد، زیرا پوست می‌تواند از اثرات عوامل محیطی بر روی اعضای حیوان محافظت کند.

این تکه پوست کشف شده، تقریباً به اندازه یک ناخن کوچک است و در رسوبات خاک رسی که در سیستم غار سنگ آهک ریچاردز اسپور در اکلاهما پیدا شده است همراه با برخی نمونه‌های دیگر نگهداری شده است. از آنجا که این پوست کشف شده به خوبی نگهداری شده بود، دانشمندان توانستند قدمت آن را به طور تقریبی تخمین بزنند و بفهمند که این تکه پوست حتی از زمان دایناسورها هم قدیمی‌تر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*