چرم 2400 ساله پوست انسان

این چرم 2400 ساله از پوست انسان ساخته شده است + عکس

چرمی از جنس پوست انسان متعلق به 2400 سال پیش توسط جنگجویان اسب سوار قوم سکاها که احتمالا به عنوان یک غنیمت جنگی عجیب برداشته و سپس تبدیل به چرم شده است، کشف و مورد برسی قرار گرفت.

طبق گفته‌ی محققین، سکاها در اوکراین امروزی چرمی از جنس پوست انسان ساخته‌اند که احتمالا به عنوان یک غنیمت و تاراج در نظر گرفته شده است. این امر تاییدی بر ادعاهای هرودوت مورخ یونان باستان است که درباره‌ی نحوه‌ی زندگی سکاها اطلاعات بسیاری را در اختیار آیندگان قرار داده است.

دانشمندان در برسی‌های خود جهت رسیدن به منابع چرمی که در 14 مکان متفاوت سکایی‌ها در جنوب اوکراین وجود دارد از paleoproteomics بهره می‌برند. در کاوش‌های بیشتر نیز چرم‌های گوسفند، بز، گاو، اسب و البته انسان یافت شده که حاکی از این است، گروه های استپی سوارکاری مهارت گسترده‌ای در صنعت چرم‌سازی داشته‌اند.

چرم پوست انسان

سکایی‌ها نیز مانند بیشتر اقوام دیگر در تاریخ مردگان خود را روی تپه‌ها و درون گوردخمه‌ها دفن می‌کردند. از 18 گوردخمه، حدود 45 نمونه پوست و دو مورد خز یافت شده است. همچنین در مناطق رومانی، بلغارستان و مجارستان اولین شواهد اهلی شدن اسب که روی این تپه‌ها صورت گرفته، به دست آمده است.

قوم سکایی، عشایر اوراسیایی

اقوام سکایی گروهی از مردم عشایری با تنوع ژنتیکی‌ای خاصی بودند که در منطقه‌ی استپ اوراسیا زندگی می‌کردند. درواقع آن‌ها نقش یک مسیر ارتباطی، برای جوامع مختلف ساکن اروپا و آسیا بودند و ساز و کارهای جدید، کالا و ایده‌هایی در بین قاره‌ها را انتقال می‌داند.

براساس گفته‌ی هردوت سکاهایی‌ها بیشتر برای تجارت در مسیرهای آسیای شرقی سفر می‌کردند و تاریخ آن‌ها به حدود 2400 سال پیش باز می‌گردد. همچنین در مستندات دیگر آورده شده، تقریبا اکثر گروه‌هایی از مردم قادر به تیراندازی روی اسب بودند و فقط ارابه‌ها را خانه‌های خود می‌دانستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*