بهترین پیکاپ سال 2024

بهترین پیکاپ سال 2024 از نگاه موتورترند

بهترین پیکاپ سال 2024 از نگاه موتورترند معرفی شد. داوران موتورترند بهترین پیکاپ سال را از بین 6 پیکاپ آمریکایی شامل 4 خودرو از جنرال موتورز و 2 خودرو از فورد انتخاب کردند.

بهترین خودرو سال و بهترین شاسی بلند سال 2024 اخیرا توسط مجله خودرویی موتورترند انتخاب شدند و اکنون نیز کارشناسان این مجله بهترین پیکاپ سال 2024 را معرفی کردند. رقابت بهترین پیکاپ سال 2024 فقط بین پیکاپ‌های آمریکایی انجام شد و هیچ یک از پیکاپ‌های خودروسازان بزرگی چون تویوتا نتوانستند خود را به این رقابت برسانند. البته نسل جدید تویوتا تاکوما سال آینده برای کسب این عنوان شانس زیادی خواهد شد.

شرکت‌کنندگان رقابت بهترین پیکاپ سال 2024 

بهترین پیکاپ سال 2024

در این دوره از رقابت بهترین پیکاپ سال 2024، شش پیکاپ آمریکایی شامل 4 پیکاپ از جنرال موتورز و دو پیکاپ از فورد حضور داشتند. گفتنی است خودروهای شرکت‌کننده در این رقابت با یکدیگر مورد مقایسه قرار نمی‌گیرند و هر یک از خودروها باید در 6 معیار اصلی شامل میزان مصرف سوخت، ایمنی، ارزش، عملکرد، برتری مهندسی و پیشرفت در طراحی بالاترین امتیاز را کسب کنند. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با این شرکت‌کنندگان آشنا خواهیم شد.

شورلت سیلورادو اچ دی – Chevrolet Silverado HD

بهترین پیکاپ سال 2024

شورلت در سال 2020 از نسل جدید پیکاپ سیلورادو HD پرده برداشت. هرچند این خودرو در بخش پیشرانه، میزان ظرفیت بار و یدک‌کشی نسبت به قبل ارتقا پیدا کرد، اما طراحی بیرونی و کابین قدیمی آن مورد انتقاد قرار گرفته بود. در همین راستا شورلت برای مدل 2024 آن یک نسخه فیس لیفت را در نظر گرفت و توانست مشکلات نسخه قبلی را رفع کند.

همچنین شورلت سیلورادو HD اکنون در مدل جدید ZR2 نیز به مشتریان عرضه می‌شود. سیلورادو نسخه ZR2 در مدل 2500HD از دو کابین با اتاق بار کوتاه و موتورهای 6.6 لیتری بنزینی یا دیزلی قابل سفارش است. همچنین این خودرو از قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب، کمک‌فنرهای مالتی متیک DSSV و تایرهای 35 اینچی گودیر نیز بهره می‌برد.

فورد F150 رپتور آر – Ford F-150 Raptor R

بهترین پیکاپ سال 2024

فورد F150 رپتور R به‌عنوان قدرتمندترین پیکاپ بازار در سال 2021 رونمایی شد؛ اما به‌دلیل تاخیر در عرضه نتوانست در رقابت انتخاب پیکاپ سال 2023 این مجله شرکت کند. همچنین نسخه فیس لیفت 2024 آن نیز موفق به حضور در این رقابت نشد و فعلا فقط مدل 2023 آن در این رقابت حضور یافته است.

فورد F150 رپتور R در مدل 2024 ارتقا پیدا کرده و اکنون از ویژگی‌های بیشتری نظیر سپر ماژولار جدید و کمک‌فنرهای فاکس ارتقا پیدا کرده با حالت دوگانه بهره می‌برد.

فورد سری F سوپر دیوتی – Ford F-Series Super Duty

بهترین پیکاپ سال 2024

هرچند پیشرفت پیکاپ‌های سنگین نسبت به سایر کلاس‌های پیکاپ کند است، اما فورد سوپر دیوتی جدید به یک‌باره تغییرات زیادی را تجربه کرده است. فورد طی یک به‌روزرسانی برای آن طراحی ظاهری جدید، یک موتور V8 بنزینی جدید، یک موتور 6.7 لیتری V8 توربودیزل جدید با قدرت بیشتر به‌همراه آپشن‌های بیشتری چون پله‌های جانبی جدید را در نظر گرفته است.

این خودرو که نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده با موتورهای جدید 6.7 لیتری دیزلی در این رقابت حاضر شده است. این پیشرانه قدرتی برابر با 500 اسب بخار و گشتاور 1627 نیوتن‌متر را تولید می‌کند که چنین ارقامی نشان می‌دهد قدرت آن حدود 25 اسب بخار و گشتاور آن حدود 203 نیوتن‌متر نسبت به موتور دیزلی معمولی افزایش پیدا کرده است. همچنین میزان ظرفیت یدک‌کشی آن به 18 تن رسیده است.

جی ام سی کانیون – GMC Canyon

جی ام سی کانیون

جی ام سی همواره سعی دارد تا محصولاتی متفاوت با شورلت را روانه بازار کند. در حالی پیکاپ میان‌سایز کانیون در سال 2015 مغلوب شورلت کلرادو در رقابت پیکاپ سال موتورترند شد که تقریبا در سطح رقیب خود قرار داشت، اما با توجه به قیمت بالای خود نتوانسته بود ویژگی‌های مناسبی را ارائه کند. در همین راستا اکنون نسل جدید کانیون به خوبی ارتقا پیدا کرده و از طراحی بیرونی و کابین لوکس‌تری به‌همراه مشخصات فنی سطح بالا بهره می‌برد.

جی ام سی برای تمام پیکاپ‌های میان‌سایز خود یک موتور 2.7 لیتری 4 سیلندر را در نظر گرفته است. در حالی که این موتور با سه نوع قدرت در شورلت کلرادو قابل سفارش است؛ اما کانیون به‌شکل استاندارد به قدرتمندترین نسخه آن مجهز شده است که می‌تواند قدرتی برابر با 310 اسب بخار و گشتاور 583 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

جی ام سی هامر برقی 3 ایکس- Hummer EV 3X

جی ام سی هامر EV

در بین شرکت‌کنندگان رقابت بهترین پیکاپ سال 2024، هامر EV به‌عنوان تنها پیکاپ برقی حضور پیدا کرده است. از آنجایی که پیکاپ های تمام برقی توانستند عنوان بهترین پیکاپ سال 2022 و 2023 موتورترند را از آن خود کنند، پیکاپ برقی هامر نیز برای کسب این عنوان امید زیادی داشت. هرچند این پیکاپ در مدل ادیشن وان در رقابت بهترین پیکاپ سال 2022 حضور پیدا کرده بود، اما اکنون برای کسب این عنوان در مدل ایکس 3 بار دیگر شانس خود را امتحان کرده است.

نسخه ایکس 3 هامر برقی نسبت به نسخه قبلی خود ویژگی خاصی را به‌همراه نداشت که همین موضوع بزرگ‌ترین ایراد این محصول به‌شمار می‌رود. مدل پایه این خودرو حدود 106 هزار و 945 دلار قیمت دارد و از سه موتور برقی بهره می‌برد که در مجموع قدرتی برابر با 830 اسب بخار و گشتاور 1630 نیوتن‌متر را به‌همراه دارند. این خودرو با رینگ‌های 22 اینچی و تایرهای 35 اینچی روانه بازار می‌شود.

جی ام سی سی‌یرا اچ دی – GMC Sierra HD

جی ام سی سی‌یرا HD

جی ام سی سی‌یرا HD از طراحی ظاهری و داخلی جدید، پیشرانه قدرتمندتر، ظرفیت یدک کشی بیشتر به‌همراه آپشن‌های جدید بهره می‌برد که همین موارد آن را به بهترین نسخه سی‌یرا تبدیل کرده است. این خودرو در مدل جدید نیز به تغییرات خاصی نیاز نداشت؛ چرا که نسخه قبلی آن نیز همچنان می‌تواند به‌خوبی به نیاز مشتریان پاسخ دهد.

عنوان بهترین پیکاپ سال 2024 به شورلت کلرادو رسید

شورلت کلرادو

در حالی که به مدت سه سال، پیکاپ‌های میان‌سایز تویوتا و نیسان توانسته بودند عنوان پیکاپ سال موتورترند را از آن خود کنند، نسل جدید پیکاپ شورلت کلرادو توانست در سال 2015 با سبقت از رقبای ژاپنی خود موفق به کسب این عنوان شود. کلرادو در سال 2023 نیز در نسخه جدید روانه بازار شد و اکنون توانست بار دیگر عنوان پیکاپ سال موتورترند را کسب کند.

بهترین پیکاپ سال 2024

شورلت کلرادو جدید روی شاسی سیلورادو توسعه پیدا کرده و فقط با موتور 2.7 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ روانه بازار می‌شود. از آنجایی که تقاضای کمی برای نسخه تک کابین این خودرو وجود داشت، شورلت فقط نسخه دو کابین آن را روانه بازار کرده است.

بهترین پیکاپ سال 2024

شورلت کلرادو همانند سال 2015 موفق شد در قالب یک پیکاپ میان‌ساز نسبت به پیکاپ‌های فول‌سایز امتیازات بیشتری را در 6 معیار اصلی مجله موتورترند کسب کند و لقب بهترین پیکاپ سال 2023 را به خود اختصاص دهد. این خودرو از ظاهر جذاب، امکانات مناسب و ارزش بالا در برابر قیمت بهره می‌برد. همچنین این پیکاپ علاوه بر مناسب بودن برای استفاده‌های روزمره، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای را نیز به‌همراه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*