بهترین خودرو شاسی بلند جهان

بهترین خودرو شاسی بلند جهان در سال 2024 به انتخاب موتورترند

بهترین خودرو شاسی بلند جهان در سال 2024 به انتخاب موتورترند معرفی شد. یک خودرو برقی آمریکایی توانست لقب بهترین شاسی بلند سال را از آن خود کند.

مجله خودرویی موتورترند مدتی قبل بهترین خودرو سال 2024 را معرفی کرد و اکنون نیز بهترین شاسی بلند سال 2024 توسط داوران این مجله انتخاب شد. داوران موتورترند در این دوره 31 خودرو شاسی بلند در 40 نسخه مختلف را مورد ارزیابی قرار دادند و پس از انتخاب 10 فینالیست، سرانجام بهترین خودرو شاسی بلند سال انتخاب شد. در این دوره 6 خودرو پلاگین هیبریدی و 10 خودرو برقی نیز حضور داشتند که از رشد چشمگیر این نوع خودروها حکایت دارد.

البته وجود خودروهای برقی برای داوران این مجله خودرویی، چالش‌هایی چون پیدا کردن جایگاه شارژ را به‌همراه داشت. تمام خودروهای شرکت‌کننده در این دوره در بخش‌های تکنولوژی، کیفیت ساخت، راحتی، هندلینگ و سواری توسط داوران ارزیابی شدند. علاوه بر این، داوران برای هر خودرو طبق 6 معیار اصلی ارزش خرید در برابر قیمت، پرفورمنس، ایمنی، مصرف سوخت، مهندسی و طراحی، امتیازی را در نظر گرفتند تا در نهایت بهترین شاسی بلند سال 2024 انتخاب شود.

شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو شاسی بلند جهان

بهترین خودرو شاسی بلند جهان

در این دوره 31 خودرو شاسی بلند شامل آئودی Q8 اسپرت‌بک E-Tron، آلفارومئو توناله، بی ام و X1، بی ام و X7، بیوک انکور GX، بیوک انویستا، کادیلاک لیریک، شورولت بلیزر EV، شورولت ترکس، دوج هورنت، فورد اسکیپ، جنسیس GV70 برقی، هوندا پایلوت، هیوندای کنا، جیپ کامپس، کیا سلتوس، لندروور دیفندر 130، رنجروور اسپرت، لکسوس RX، لکسوس RZ، مزدا CX-90، مرسدس بنز EQE SUV، مرسدس بنز GLC، مرسدس بنز GLE، نیسان آریا، سوبارو کراس‌ترک، تویوتا bZ4X، تویوتا کرولا کراس، تویوتا گرند هایلندر، فولکس واگن اطلس و فولکس واگن اطلس کراس اسپرت حضور داشتند.

فینالیست‌های رقابت بهترین شاسی بلند 

بهترین خودرو شاسی بلند جهان

داوران موتورترند پس از ارزیابی شرکت‌کنندگان، لیست 10 فینالیست این دوره را انتخاب کردند که متشکل از خودروهای کوچک ارزان قیمت تا لوکس و گران قیمت بود. همچنین در بین فینالیست‌ها نیز انواع خودروهای بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و برقی وجود داشت.

از فینالیست‌های این رقابت می‌توان به آلفارومئو توناله، بی ام و X1، کادیلاک لیریک، شورلت ترکس، جنسیس GV70 الکتریکی، هوندا پایلوت، رنجروور اسپرتلکسوس RX، سوبارو کراس‌ترک و شورلت بلیزر EV اشاره کرد. سرانجام برنده عنوان بهترین خودرو شاسی بلند سال 2024 نیز با کسب بالاترین امتیاز در 6 معیار اصلی معرفی شد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

شورولت بلیزر EV ؛ بهترین شاسی بلند سال

خودروهای الکتریکی باعث تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی شدند و این موضوع روی تصمیم داوران موتورترند نیز تاثیر گذشته است. تسلا مدل S حدود یک دهه قبل لقب خودرو سال این مجله را از آن خود کرد و شورولت بولت نیز در سال 2017 موفق به کسب این عنوان شد.

شورلت بلیزر EV

البته طی این مدت خودروهای برقی متعددی روانه بازار شدند که متاسفانه هر کدام دارای نقص‌های مختص به خود هستند. خودروهای لوکسی نظیر پورشه تایکان و بی ام و iX نیز قیمت زیادی دارند و در مدل‌های ارزان قیمت هم مشکلاتی در بخش طراحی و میزان برد حرکتی آنها دیده می‌شود.

بهترین خودرو شاسی بلند جهان

در چنین شرایطی شورولت بلیزر EV با رفع این چالش‌ها توانسته امکان دسترسی عموم مردم به خودروهای برقی باکیفیت را فراهم کند. شورولت با توجه به تجربه خود در عرضه خودرو بولت توانسته بلیزر را به یک شاسی بلند برقی ایده‌آل برای مشتریان تبدیل کند.

این خودرو نسبت به بولت بزرگتر بوده و اکنون برای خانواده‌ها نیز گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. طراحی جذاب، قابلیت رانندگی با یک پدال، کابین جادار با کف تخت به همراه مدل‌های متنوع باعث شده تا این خودرو بتواند لقب بهترین شاسی بلند سال موتورترند را از آن خود کند.

شورلت بلیزر EV

شورلت بلیزر EV به قوای محرکه برقی دو موتور با قدرت 288 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن‌متر مجهز شده است. قدرت تولیدی توسط گیربکس تک سرعته به تمام چرخ‌ها می‌رسد. این خودرو ظرف مدت 6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و با یک بار شارژ نیز می‌تواند مسافتی برابر با 450 کیلومتر را بپیماید. ضمن این‌که مدل پایه این خودرو حدود 60 هزار دلار قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*