بهترین خودروی سال 2024 موتورترند

بهترین خودروی سال 2024 از نگاه موتورترند

بهترین خودروی سال 2024 از نگاه موتورترند معرفی شد. یک خودرو ژاپنی توانست لقب بهترین ماشین سال را از نگاه داوران مجله خودرویی Motortend از آن خود کند.

مجله خودرویی موتورترند که هر ساله بهترین خودروی سال را معرفی می‌کند، امسال نیز با بررسی خودروهای کاملا جدید یا خودروهایی که نسبت به مدل قبلی خود به‌میزان چشمگیری ارتقا پیدا کردند، بهترین خودرو سال 2024 را معرفی کرد. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با جزئیات انتخاب بهترین ماشین سال 2024 از سوی این مجله خودرویی آشنا می‌شویم.

معرفی بهترین خودروی سال 2024 از نگاه موتورترند

در این دوره 15 خودروی شرکت‌کننده (در مجموع 26 خودرو در مدل‌های مختلف) شامل آکورا اینتگرا تیپ S، بی ام و سری 7، بی ام و M2، فورد موستانگ، هوندا آکورد، هیوندای آیونیک 6، لوسید ایر، مرسدس بنز EQE AMG، پولستار 2، پورشه 911 کاررا T، سوبارو ایمپرزا، تسلا مدل 3، تویوتا کرولا هیبرید، تویوتا کراون و تویوتا پریوس حضور داشتند.

در ادامه داوران مجله خودرویی موتورترند این خودروها را طبق 6 معیار اصلی پرفورمنس، مصرف سوخت، برتری مهندسی، پیشرفت در طراحی، ارزش و ایمنی مورد بررسی قرار دادند و لیست 6 فینالیست این دوره شامل بی ام و سری 7، بی ام و سری 2 کوپه، هیوندای آیونیک 6، لوسید ایر، تسلا مدل 3 و تویوتا پریوس را منتشر کردند.

تویوتا پریوس بهترین ماشین سال شد

ر

سرانجام پس از ارزیابی فینالیست‌ها، تویوتا پریوس به‌عنوان بهترین خودروی سال 2024 موتورترند انتخاب شد. پریوس در سال 2004 نیز موفق شد جایزه کالیپر را به‌دلیل طراحی و مهندسی فوق‌العاده خود از داوران مجله خودروی موتورترند دریافت کند؛ طراحی این خودرو بدون تغییر در عملکرد خودرو، باعث کاهش مصرف سوخت شده بود. مدل 2024 تویوتا پریوس اکنون در تمام بخش‌ها موفق ظاهر شده و تعادل مناسبی بین مصرف سوخت و قدرت ایجاد کرده است.

بهترین خودروی سال 2024

تویوتا پس از 14 سال پیشرانه 1.8 لیتری 95 اسب بخاری که در تمام پریوس‌ها وجود داشت را حذف کرد و برای این خودرو یک پیشرانه 2 لیتری را در نظر گرفت که قدرتی برابر با 150 اسب بخار ارائه می‌کند. نسخه هیبریدی پریوس نیز در کنار این موتور بنزینی به یک موتور برقی 111 اسب بخاری مجهز شده است. یک باتری 0.91 کیلووات‌ساعتی نیز نیروی این پیشرانه برقی را تامین می‌کند و یک گیربکس CVT هم قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند.

بهترین خودروی سال 2024

نسخه هیبریدی پریوس در مجموع قدرتی معادل 194 اسب بخار را به‌همراه دارد و به‌ازای هر 100 کیلومتر به‌شکل ترکیبی حدود 4.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند. نسخه پرایم پلاگین هیبریدی این خودرو ژاپنی نیز از همان موتور 2 لیتری با پیشرانه برقی قدرتمندتر 161 اسب بخاری به‌همراه باتری بزرگ‌تر 13.6 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد. این نسخه در مجموع قدرتی برابر با 220 اسب بخار را به‌همراه دارد و در حالت تمام برقی می‌تواند مسافتی برابر با 70 کیلومتر را بپیماید.

بهترین خودروی سال 2024

پریسوس اکنون به‌دلیل پیشرانه قدرتمندتر می‌تواند تجربه رانندگی جدید و جذابی را ارائه دهد. تویوتا پریوس با پیشرانه قدرتمند و تنظیم هوشمندانه قوای محرکه اکنون به یک خودرو برقی شباهت دارد که به پشتیبان بنزینی مجهز شده است. این خودروی ژاپنی در طراحی بیرونی نیز ارتقا پیدا کرده و اکنون همانند یک کوپه اسپرت و جذاب به‌نظر می‌رسد. این خودرو در میان رقبای هم‌رده، گزینه ایده‌آلی برای خرید محسوب می‌شود.

بهترین خودروی سال 2024

البته تویوتا پریوس معایبی چون سرعت شارژ بسیار پایین 6.6 کیلوواتی باتری‌های نسخه پرایم، کابین پر سروصدا، فضای بار و فضای سر محدود در عقب به‌دلیل خط سقف شیب‌دار دارد که انتظار می‌رود تعدادی از آنها در مدل‌های بعدی برطرف شوند. در مجموع تویوتا پریوس 2024 یک خودروی جمع‌وجور با پرفورمنس، مصرف سوخت، طراحی و مهندسی بهتر از نسل‌‌های قبلی و رقبای خود است که توانسته با شایستگی بالا به این عنوان دست پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*