لپ تاپ پرچمدار ایسوس

ایسوس با لپ تاپ پرچمدار جدید خود به جنگ با محصولات اپل می‌رود

لپ تاپ پرچمدار ایسوس زنبوک اولد 14 – Zenbook OLED 14 با استفاده از پردازنده قدرتمند Meteor Lake اینتل رقیبی جدید برای مک بوک های اپل است.

ایسوس شب گذشته از نسل جدید لپ تاپ های پرچمدار زن بوک 14 اولد رونمایی کرد. این کمپانی ادعا کرده که نسل جدید لپ تاپ های Zenbook 14 علاوه بر پیشرفت در وزن و اندازه شاسی در بخش‌های دیگری مثل نمایشگر، عمر باتری و کیفیت صدا نیز با تغییرات بزرگی روبرو شده و از همه مهم‌تر، از نسل جدید پردازشگرهای اینتل که با تکیه بر هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، بهره خواهد برد.

رونمایی لپ تاپ جدید ایسوس همزمان با معرفی سری پردازنده‌های Meteor Lake اینتل انجام شد که نخستین سری از چیپست‌های دارای واحد پردازش عصبی (NPU) اینتل خواهند بود. به این ترتیب با استفاده از توان این پردازشگرها می‌توان از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی متنوعی مانند ChatGPT یا Midjourney برای بهبود عملکرد کامپیوترهای ویندوزی استفاده کرد.

مشخصات لپ تاپ پرچمدار ایسوس Zenbook 14 OLED

لپ تاپ Asus

لپ تاپ جدید ایسوس از یک صفحه نمایش اولد ایسوس لومینا با رزولوشن 3K بهره برده که در مقایسه با نمایشگر 2.8K مدل 2023 با رزولوشن 2880 در 1800 پیکسل با پیشرفت قابل توجهی روبرو شده است.‌ این صفحه نمایش همچنین نرخ رفرش 120 هرتزی خواهد داشت و حداکثر روشنایی 600 نیت را ارائه خواهد کرد.‌ علاوه بر این، وزن این لپ تاپ 1.2 کیلوگرم و ضخامت آن 14.9 میلیمتر است تا از همین الان بتوان آن را یکی از بهترین لپ تاپ های سبک‌وزن بازار دانست.

در گجت نیوز بخوانید:

لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده Core Ultra اینتل به میدان آمدند

این لپ تاپ همچنین از کارت گرافیک‌های یکپارچه اینتل آرک (Intel Arc Graphics)، تا سقف یک ترابایت حافظه اس اس دی، 32 گیگ رم، وای فای 6E و مجموعه قابل قبولی از پورت‌ها اعم از دو درگاه تاندربولت 4، یک پورت USB 3.2، یک درگاه HDMI 2.1 و یک جک 3.5 میلیمتری هدفون هم استفاده خواهد کرد.

رقبای لپ تاپ جدید ASUS

زن بوک 14 اولد ایسوس تنها لپ تاپی نیست که از پردازنده Core Ultra اینتل استفاده می‌کند؛ چرا که ایسر هم بلافاصله پس از رونمایی از این پردازشگرها، محصولات جدید خود مجهز به آن را معرفی نمود. در میان لپ تاپ های جدید ایسر، سوییفت گو 14 (Swift Go 14) دستگاه بسیار جذابی است که از صفحه نمایشی هم‌تراز با زن بوک 14 اولد بهره برده و همان ابعاد و اندازه‌ها را ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، مشابه لپ تاپ جدید و پرچمدار ایسوس که 50% آن از مواد بازیافتی ساخته شده، ایسر نیز تاچ پد لپ تاپ جدیدش را از پلاستیک‌های بازیافت شده از کف اقیانوس ساخته است!

با این وجود نکته بسیار جالب و جذاب در خصوص سری لپ تاپ های ایسوس و اینتل مجهز به پردازنده‌های Meteor Lake، رقابت آن‌ها با مک بوک ایر است که احتمالا با برتری ایسر و ایسوس همراه خواهد بود؛ چرا که این محصولات با تجهیز به جدیدترین پردازنده‌های اینتل قابلیت‌های جذاب و منحصربفردی مثل قابلیت روشن شدن آنی، زمان شارژ شدن سریعتر و عمر باتری بالاتر از ده ساعتی را ارائه می‌کنند.

لپ تاپ پرچمدار ایسوس

با این وجود اگر لپ تاپ جدید ایسوس با استفاده از پردازشگرهای قدرتمند Core Ultra 9 رقابت با سری مک بوک اپل، خصوصا مک بوک ایر را در ذهن داشته باشد، بحث بسیار جالب‌تر خواهد شد؛ چرا که اپل سری مک بوک پروی خود را به قدرتمندترین تراشه‌هایش تجهیز کرده است. به این ترتیب رقابت بسیار جالبی در این بخش از بازار شکل خواهد گرفت.

اپل پیش‌تر با پردازنده‌های فوق‌العاده سری M، چیره‌دستی خود در تولید تراشه‌های قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی را به رخ کشیده است. با این حال به نظر می‌رسد تراشه‌های Meteor Lake اینتل قصد دارند در برابر اپل و مک بوک‌ها صف‌آرایی کنند. بنابراین باید صبر کرد و دید کدامیک برنده نهایی میدان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*