لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده Core Ultra اینتل

لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده Core Ultra اینتل به میدان آمدند

نخستین لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده Core Ultra در سه نسخه Prestige 16 AI Evo و Prestige 16 AI Studio Evo و Prestige 13 AI Evo رونمایی شدند.

کمپانی MSI هم شب گذشته در کنار بزرگان صنعت لپ تاپ، از نخستین لپ تاپ های سری پرستیژ مجهز به پردازنده Core Ultra اینتل رونمایی کرد. اینتل واحد پردازش عصبی را به این سری پردازنده‌ها آورده که وظیفه پردازش عملیات‌های مرتبط با هوش مصنوعی را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

پردازنده های اینتل Core Ultra با بهره‌گیری از هوش مصنوعی معرفی شدند

در مجموع MSI سه لپ تاپ جدید به نام‌های Prestige 16 AI Evo و Prestige 16 AI Studio Evo و همینطور Prestige 13 AI Evo را امشب رونمایی کرد. پردازنده‌های قدرت‌بخش این محصولات مبتنی بر نود پردازش Intel 4 توسعه پیدا کرده‌اند که ۱۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت به سری پردازنده‌های Raptor Lake-H اینتل ارائه می‌کنند.

لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده جدید اینتل چه برای ارائه دارند؟

لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده Core Ultra اینتل

هر سه این لپ تاپ‌‌ها مشخصا از پردازنده‌های سری Intel Core Ultra i7 استفاده می‌کنند. مدل ۱۳ اینچی به پردازنده Core Ultra 5 125H یا Ultra 7 155H مجهز است، در حالی که نسخه ۱۶ اینچی از مدل Ultra 7 155H یا Ultra 9 185H بهره‌مند است. همه این مدل‌ها برای ارائه عملکرد پایدار هوش مصنوعی و سبک کردن بار پردازشی GPU، به یک NPU (واحد پردازش عصبی) تجهیز شده‌اند. این محصولات همچنین با نسل جدید پردازشگر گرافیکی یکپارچه Intel Arc همراه هستند.

دو مدل MSI Prestige 16 AI Evo و Prestige 13 AI Evo از نسل جدید Arc iGPU برای ویدیوها استفاده می‌کنند، در حالی که Prestige 16 AI Studio Evo به کارت گرافیک Nvidia RTX 4060 یا RTX 4070 (بسته به مدل انتخابی کاربر) متکی است.

هر دو نسخه ۱۶ اینچی لپ تاپ پرستیژ از یک باتری ۹۹.۹ وات ساعتی نیرو می‌گیرند. و در حالی که مدل‌های مجهر به گرافیک آرک با آداپتور شارژ ۱۰۰ واتی همراه هستند، نیخه استودیو به یک آداپتور ۱۴۰ واتی تجهیز شده تا از پس انرژی زیاد کارت گرافیک آن برآید. MSI می‌گوید که این محصولات می‌توانند تا ۱۴ ساعت شارژدهی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نسل جدید لپ تاپ های لنوو با پردازنده سری Core Ultra اینتل و امکانات هوش مصنوعی رونمایی شدند

مدل‌های ۱۶ اینچی طیف گسترده‌ای از پورت‌ها را ارائه می‌کنند که اغلب آن‌ها در پشت لپ تاپ تعبیه شده است. این شامل یک پورت HDMI 2.1، یک پورت USB Type A 3.2 Gen 2‌ و دو پورت USB-C می‌شود. روی مدل AI Evo هر دو پورت تایپ سی از تاندربولت ۴ پشتیبانی می‌کنند، در حالی که در مدل AI Studio Evo فقط یکی از آن‌ها تاندربولت ۴ است. علاوه بر این شما یک جک اترنت، اسلات SD Card فول سایز و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را هم در اختیار خواهید داشت.

لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده Core Ultra اینتل

شما حق انتخاب بین دو مدل نمایشگر را خواهید داشت. یکی استاندارد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی و دیگری OLED با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. ظرفیت رم مدل ۱۶ اینچی AI Evo هم ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت است، در حالی که مدل AI Studio Evo فقط با رم ۳۲ گیگابایتی عزضه می‌شود.

مدلMSI Prestige 16 AI EvoMSI Prestige 16 AI Studio EvoMSI Prestige 13 AI Evo
پردازندهIntel Core Ultra 7 155H یا Core Ultra 9 185HIntel Core Ultra 9 185HIntel Core Ultra 5 125H یا Intel Core Ultra 7 155H
گرافیکIntel Arc یکپارچهNvidia GeForce RTX 4070 Intel Arc یکپارچه
رمتا ۳۲ گیگابایت LPDDR5-6400تا ۳۲ گیگابایت LPDDR5-6400تا ۳۲ گیگابایت LPDDR5-6400
حافظهتا ۲ ترابایت PCIe NVMe SSDتا ۲ ترابایت PCIe NVMe SSDتا ۱ ترابایت PCIe NVMe SSD
نمایشگر۱۶ اینچی ۱۶ به ۱۰ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی یا OLED با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل۱۶ اینچی ۱۶ به ۱۰ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی یا OLED با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل
شبکهوای فای ۷ / بلوتوث ۵.۴وای فای ۷ / بلوتوث ۵.۴وای فای ۷ / بلوتوث ۵.۴
باتری۹۹.۹ وات ساعتی۹۹.۹ وات ساعتی۷۵ وات ساعتی
ابعاد۱۴.۱ در ۱۰.۱ در ۰.۷ اینچ۱۴.۱ در ۱۰.۱ در ۰.۷ اینچ۱۱.۷۷ در ۸.۲ در ۰.۶۶ اینچ
وزن۱.۴۹۰ کیلوگرم۱.۵۴۰ کیلوگرم۰.۹۸ کیلوگرم
قیمت پایه۱،۳۹۹ دلار۱،۸۹۹ دلار۱،۰۴۹ دلار

در سمتی دیگر، مدل ۱۳ اینچی نخستین لپ تاپ های مجهز به پردازنده Core Ultra شرکت MSI ابعاد کوچک‌تری دارد و  پورت‌های آن روی فریم کناری تعبیه شده‌اند. این پورت‌ها شامل یک اسلات کارت microSD، یک پورت USB 3.2 Gen  2، درگاه HDMI 2.1 و دو پورت تاندربولت ۴ به علاهوه یک جک هدفون می‌شود. همه نسخه‌های این مدل ۱۳ اینچی به نمایشگری با پنل OLED و رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ مجهز هستند.

لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده Core Ultra اینتل

لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده Core Ultra اینتل

روی تمام این لپ تاپ‌ها از سنسورهای مجاورتی، دوربین‌های کاهش نویز سه‌بعدی و میکروفون‌های فضایی استفاده شده است که وقتی شخصی از لپ تاپ شما دور می‌شود متوجه آن خواهد شد.

اما فراتر از سخت افزار، MSI نرم افزار هوش مصنوعی خودش را به این محصولات اضافه خواهد کرد. این شامل نرم افزار کاهش نویز و یک نرم افزار کاربردی به‌نام MSI AI Engine است که مدعی تشخیص حالت سیستم از جمله گیمینگ و سینما و سپس ایجاد تغییراتی متناسب با آن محتوا برا ارائه بهترین کیفیت تصویر است. این حالت‌ها معمولا کیفیت صدا و تصویر را‌ دستخوش تغییراتی هوشمندانه می‌کنند.

لپ تاپ های سری پرستیژ MSI با پردازنده Core Ultra اینتل

در نهایت شاهد حضور یک مولد عکس هوش مصنوعی هستیم که از ربات DALL-E بهره ببرد. باید دید که آیا این ابزار می‌تواند با مولدهای مبتنی بر فضای ابری رقابت کند یا خیر.

هر سه لپ تاپ جدید MSI از ماه جاری میلادی عرضه می‌شوند. نسخه ۱۳ اینچی پرستیژ با قیمت پایه ۱،۰۴۹ دلاری عرضه می‌شود، در حالی که دو نسخه پرستیژ ۱۶ اینچی AI Evo و پرستیژ ۱۶ اینچی AI Studio Evo با قیمت‌های پایه ۱،۳۹۹ و ۱،۸۹۹ دلاری عرضه می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*