عصبانیت ایلان ماسک از تریلر فیلم جدید نتفلیکس

خشم ایلان ماسک از تریلر فیلم جدید نتفلیکس و تصادف تسلا مدل 3 + ویدیو

نتفلیکس به تازگی از تریلر فیلم جدید خود به نام دنیا را پشت سر بگذار – Leave the World Behind که همین موضوع، خشم ایلان ماسک را برانگیخته و او را مجبور کرده است تا در حساب شبکه اجتماعی ایکس خود، جواب محکمی به Netflix بدهد؛ اما این تریلر چه چیزی دارد و ارتباط آن به خودرو برقی تسلا مدل 3 چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

تریلر فیلم جدید آخرالزمانی نتفلیکس، “Leave the World Behind”، با تصویری ترسناک از آینده‌ای که شاید نخواهیم دید، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. یکی از صحنه‌های این فیلم که توجه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، را به خود جلب کرده، صحنه‌ای است که در آن تعدادی تسلا مدل ۳ بدون راننده در بزرگراهی با یکدیگر تصادف می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا ایلان ماسک، تعارف را کنار بگذار و در اکانت ایکس خود، نتفلیکس را با خاک یکسان کند.

عصبانیت ایلان ماسک از تریلر فیلم جدید نتفلیکس و تمسخر تسلا مدل 3

ماسک، که همیشه در توییتر، حرف‌های خود را بی‌پرده بیان می‌کند، در صفحه توییتر خود و در پاسخ به این صحنه گفت که حتی اگر تمام سوخت و برق جهان در دنیای آخرالزمانی تمام شود، تسلاهای او می‌توانند از طریق پنل‌های خورشیدی شارژ شوند.

عصبانیت ایلان ماسک از تریلر فیلم جدید نتفلیکس

جواب ایلان ماسک به تریلر عجیب فیلم جدید نتفلیکس و تصادف خودروهای برقی تسلا مدل 3

هرچند که به نظر تعداد زیادی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس، این جواب هیچ ربطی به تریلر فیلم جدید نتفلیکس ندارد. همانطور که می‌دانید سیستم‌های رانندگی خودکار تسلا مدل 3 به پایش مستمر توسط انسان‌ها، اپراتورها و مهندس‌های باتجربه تسلا دارند و اگر روزی، آخرالزمان رخ دهد، چه کسی باقی می‌ماند تا این سیستم‌ها را کنترل کند؟ پس به این نتیجه می‌رسیم که در یک آخرالزمان هسته‌ای یا حمله‌ زامبی‌ها، سوار تویوتا هایلوکس باشیم نه یک خودرو برقی!

عصبانیت ایلان ماسک از تریلر فیلم جدید نتفلیکس

طرح کانسپت تسلا مدل 3 با پنل‌های خورشیدی

به هر حال تسلا فعلاً پنل‌های خورشیدی می‌فروشد، اما هنوز آنها را در خودروهای خود ادغام نکرده است. با این حال، اظهارنظر ماسک اشاره به آینده‌ای دارد که در آن خودروهای تسلا از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. در همین رابطه بد نیست اشاره کنیم که تویوتا پریوس جدید در اقدامی نوآورانه، به پنل‌های خورشیدی مجهز شده است که در زمان پارک و خاموش بودن خودرو، می‌توانند بخشی از وظیفه شارژ کردن باتری‌ها را به دوش بکشند. پس حدس می‌زنیم که این ایده‌ هم شاید در آینده‌ای نزدیک، توسط ایلان ماسک اجرایی شود؛ چرا که شرکت تسلا هم خودرو برقی می‌فروشد، هم پنل خورشیدی سقفی برای خانه‌ها.

نگرانی مردم از فراخوانی 2 میلیون خودرو تسلا

عصبانیت ایلان ماسک از تریلر فیلم جدید نتفلیکس

با وجود خوش‌بینی ماسک، تصویر تسلاهای فراری در تریلر فیلم جدید نتفلیکس یعنی “Leave the World Behind” مسلماً انتقادات زیادی نسبت به فناوری رانندگی خودکار تسلا را تشدید کرده است. حالت‌های Autopilot و FSD تسلا نگرانی‌هایی در مورد ایمنی ایجاد کرده‌اند، به‌ ویژه پس از فراخوانی اخیر بیش از دو میلیون خودرو به دلیل اشکالات نرم‌افزاری که می‌تواند منجر به تصادف شود. همچنین تسلا در یک پرونده اخیر اذعان کرد که کنترل‌های نرم‌افزاری Autopilot ممکن است به طور موثر از سوء استفاده راننده جلوگیری نکند. این اعتراف در بحبوحه یک سری تصادفات مرگبار یا شدید مرتبط با سیستم Autopilot تسلا صورت می‌گیرد.

این تصادفات که در جاده‌هایی رخ داده‌اند که نرم‌افزار کمک به راننده در آنها به طور قابل‌اعتماد عمل نمی‌کند، خطرات بالقوه مرتبط با فناوری رانندگی خودکار را برجسته می‌کند. این روند از سال ۲۰۱۶ با برخورد یک تسلا با یک کامیون هباری در فلوریدا آغاز شد و آخرین حادثه مربوط به یک تسلا در حال حرکت در Autopilot بود که به دلیل کاهش سرعت، منجر به برخورد با یک نوجوان در حال خروج از یک اتوبوس مدرسه در کارولینای شمالی با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت شد.

در بحبوحه تشدید بحث در مورد رانندگی خودکار، پاسخ ماسک به “Leave the World Behind” چالش‌ها و پیچیدگی‌های این فناوری در حال پیشرفت سریع را برجسته می‌کند. در حالی که پتانسیل تسلا برای ادغام انرژی خورشیدی در خودروهای خود می‌تواند برخی از نگرانی‌های مربوط به کمبود ایستگاه‌های شارژ را برطرف کند، ایمنی خودروهای خودران همچنان در اولویت قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*