حادثه هولناک برای Tesla Model 3 در چین با دو کشته

لایی کشی و تصادف وحشتناک تسلا مدل 3 در چین با دو کشته + ویدیو

لایی کشی و شیطنت یک راننده با تسلا مدل 3 در خیابان‌های چین به تصادفی وحشتناک تبدیل شد که در ادامه با جزئیات آن همراه می‌شویم. آیا سیستم رانندگی خودکار Tesla Model 3 هم در این قضیه نقش داشته است؟

خودرو سدان تسلا مدل 3 یکی از محبوب‌ترین و بدون دردسر ترین ماشین‌های برقی در کشور چین به حساب می‌آید اما به نظر می‌رسد که تمام چینی‌ها اینطور فکر نمی‌کنند! یکی راننده‌ی دیوانه چینی در روز گذشته، خیابان‌های کشور خود را با پیست مسابقه اشتباه گرفته بود و همین مسئله باعث شد تا یک تصادف هولناک رخ دهد. در ادامه با جزئیات این تصادف همراه می‌شویم اما قبل از آن‌، از شما دعوت می‌کنیم تا فیلم تصادف مرگبار تسلا مدل 3 در چین را تماشا کنید.

تصادف هولناک تسلا مدل 3 در چین با دو کشته و سه زخمی

به گفته مقامات محلی و پلیس شهر چجیانگ، راننده تسلا مدل 3 در روز 17 فوریه (28 بهمن) به علت عدم تمرکز و نداشتن حالت عادی، تقریبا مسافتی به طول 3 کیلومتر را با سرعتی بیش از 100 کیلومتر بر ساعت طی کرده است؛ آن هم در خیابان‌های باریک و کوچک شهری که حداکثر سرعت مجاز در آن‌ها از 40 کیلومتر بر ساعت بیشتر نیست!

حادثه هولناک برای Tesla Model 3 در چین با دو کشته

تصادف اخیر تسلا مدل 3 در کشور چین، 2 کشته و 3 زخمی را بر جای گذشته است که یکی از فوتی‌ها، سرنشین جلوی تسلا مدل 3 بوده و خود راننده هم به بیمارستان محلی منتقل شده. همچنین به نقل از بیمارستان شهر چجیانگ چین، حال یکی از مجروحین رو به وخامت است و احتمالا زنده نماند.

راننده تسلا مدل 3 در این تصادف به صورت صد در صد مقصر شناخته شده و بعد از سپری کردن دوران نقاهت و مرخص شدن از بیمارستان، باید راهی دادگاه شود. ناگفته نماند که روند صدور گواهینامه و خرید خودرو در کشور چین، فوق العاده سخت گیرانه انجام می‌شود و حتی ممکن است که این راننده به خاطر مانورهای وحشتناک و خطرناک خود، تا آخر عمر از رانندگی محروم شود!

البته از حق نگذریم، این تصادف نشان داد که خودروهای ایلان ماسک تا چه اندازه مستحکم و قوی هستند! همین چند وقت قبل بود که کراس اور تسلا مدل Y لقب ایمن‌ترین خودرو جهان را از موسسه یورو انکپ کسب کرد و حالا یکی دیگر از محصولات تسلا در یک تست واقعی ثابت کرد که این جمله چقدر صحت داشته!

تصادف تسلا مدل 3 در چین

فقط به ستون‌های A (ستون‌های شیشه جلو) توجه کنید؛ با وجود اینکه تسلا مدل 3 در تصادف اخیر خود در چین، با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و به صورت مستقیم به پشت یک اتوبوس برخورد کرده است، اما هیچ کدام‌ از ستون‌های A حتی تاب برنداشته‌اند، چه برسد به شکستن یا خم شدگی!

همچنین آنطور که از تصاویر پیداست، شاسی های جلویی هم تقریبا در وضعیت خوبی به سر می‌برند و آن چنان آسیب ندیده‌اند. به علاوه هیچ موجی روی درب‌های این خودرو برقی دیده نمی‌شود.

تصادف تسلا مدل 3 در چین

در سمت دیگر ماجرا، اتوبوسی که سد راه این ماشین الکتریکی شده بود را داریم که به نظر می‌رسد قسمت عقب آن تقریبا متلاشی شده باشد. همچنین باید یادآوری کنیم که موتور اتوبوس در پشت آن قرار دارد و همین مسئله باعث می‌شود که شدت تصادف بیشتر شود چرا که تسلا مدل 3 به جای برخورد با یک شاسی خالی، با مجموعه‌ای از قطعات فولادی موتور شاخ به شاخ شده است!

سیستم رانندگی خودکار تسلا مدل 3 در این تصادف نقش داشت؟

اخیرا سیستم رانندگی خودکار تسلا مدل 3 در یک تصادف زنجیره‌ای، چند تن را راهی بیمارستان کرد اما به نظر می‌رسد که در این قضیه، همه چیز تقصیر راننده است! سیستم اتوپایلوت Tesla Model 3 حداکثر برای رانندگی در سرعت‌ 80 کیلومتر بر ساعت طراحی شده. همچنین زمانی که سیستم راننده خودکار در این سرعت قرار دارد، قابلیت‌های آن بسیار محدود می‌شود و در بهترین حالت می‌تواند در یک مسیر صاف حرکت کند و نهایتا با ایجاد فاصله‌ی ایمن، سبقت بگیرد؛ نه اینکه با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت لایی بکشد!

اما همانطور که در فیلم تصادف تسلا مدل 3 در چین دیدیم، راننده‌ی دیوانه با لایی کشی‌های به اصطلاح مویی و خلق بدلکاری‌های خطرناک در خیابان، رسما به سیم آخر زده بود و شاید قصد خودکشی داشت! پس به هیچ وجه نمی‌توانیم سیستم رانندگی خودکار تسلا Model 3 را در این رابطه مقصر بدانیم. البته شاید این خودرو در ذات خود، یک ماشین وحشی و رام نشده باشد که راننده را به انجام این مانورهای خطرناک تشویق می‌کند. برای مثال همین چند وقت قبل بود که یک راننده دیوانه با تسلا مدل 3 قصد پرواز کردن داشت و حتی در انجام این کار هم کمی موفق ظاهر شد!