مشخصات فنی گوشی های ایسوس راگ 8 و 8 پرو

به لطف افشاگران، تمام مشخصات ایسوس راگ 8 و 8 پرو لو رفتند

اطلاعات جدید لو رفته از دو گوشی ایسوس راگ 8 و راگ 8 پرو – Asus ROG 8 مشخصات ظاهری و فنی آن را به‌طور کامل افشا می‌کنند.

به‌تازگی اخبار و شایعات جدیدی پیرامون دو گوشی ایسوس راگ 8 و راگ 8 پرو در فضای اینترنت منتشر شده که برخی از آن‌ها نیز با تایید Asus همراه شده است. با وجود این که تمامی این اطلاعات به تایید رسمی نرسیده و برخی جزئیات این دو گوشی هنوز افشا نشده، اما بسیاری مشخصات و جزئیات نسل آینده گوشی های گیمینگ ایسوس را در اختیارمان قرار می‌دهد. در ادامه قصد داریم به معرفی بیشتر دو گوشی ROG 8 و ROG 8 Pro ایسوس بپردازیم.

مشخصات ظاهری ایسوس راگ 8 و راگ 8 پرو

وبسایت معتبر Windows Report اخیرا رندرهای جدیدی از گوشی های گیمینگ آتی ایسوس را منتشر کرده و ضمن نمایش جزئیات طراحی، برخی مشخصات فنی و اطلاعات در خصوص اکسسوری‌های این گوشی‌ها را نیز در اختیارمان قرار داده است.‌ در وهله اول به نظر می‌رسد ایسوس قصد دارد سری Ultimate از این پرچمداران را با سری Pro جایگزین کند. بر اساس رندرها می‌توان نتیجه گرفت که تفاوت چندانی در ظاهر مدل‌های پایه و پرو وجود نخواهد داشت و مهم‌ترین تفاوت در خط جداکننده رنگ‌های کم‌رنگ و پررنگ در قاب پشتی خواهد بود.

گوشی جدید Asus

ایسوس سال‌هاست که از طراحی مشابهی در گوشی های گیمینگ خود استفاده می‌کند. با این وجود به نظر می‌رسد سال آینده این طراحی اندکی دستخوش تغییر خواهد شد تا گوشی‌های گیمینگ این کمپانی برای کاربران عادی نیز مناسب‌تر باشند! به این ترتیب با وجود این که نورپردازی RGB قاب پشتی همچنان پابرجا خواهد ماند، طراحی این گوشی‌ها اندکی محافظه‌کارانه‌تر از قبل خواهد بود. به‌طور خاص، صفحه نمایش ثانویه مدل آلتیمیت در مدل‌های پرو نسل جدید حذف خواهند شد و طراحی ماژول دوربین هم با تغییراتی روبرو شده و از ظاهر مستطیلی شکل به مربع تغییر شکل خواهد داد.

در گجت نیوز بخوانید:

ایسوس عکس های واقعی گوشی گیمینگ راگ فون ۸ را منتشر کرد

بعلاوه، مدل‌های معمولی و پرو همچنین در دو رنگ مختلف روانه بازار خواهند شد. مدل پایه در رنگ‌های خاکستری یا مشکی به دست علاقمندان خواهد رسید؛ در حالی که مدل پرو در رنگ‌های سیاه یا خاکستری پررنگ رونمایی خواهد شد.

مشخصات فنی Asus ROG 8 و ROG 8 Pro

اطلاعات لو رفته از ایسوس راگ 8 و راگ 8 پرو حاکی از تجهیز این پرچمداران به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و واحد پردازش گرافیکی آدرنو 750 کوالکام خواهند بود که قدرتمندترین چیپست حال حاضر دنیای گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود. این دو گوشی همچنین از صفحه نمایش‌های 6.78 اینچی امولد منعطف سامسونگ با رزولوشن فول اچ دی پلاس که توسط لایه گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت می‌شوند، بهره خواهند برد. علاوه بر این، سیستم اسپیکر مبتنی بر 5 آهنربا، پشتیبانی از وای فای 6 و 6E در کنار باتری 5500 میلی آمپر ساعتی از جمله ویژگی‌های جذاب و منحصربفرد این گوشی خواهند بود. در صورتی که این اطلاعات صحت داشته باشند، ظرفیت باتری نسل بعدی از گوشی های گیمینگ ایسوس در مقایسه با 6000 میلی آمپر ساعت نسل قبل کاهش خواهد یافت!

ایسوس راگ 8

در عین حال مهم‌ترین تفاوت‌های نسخه‌های استاندارد و پرو ایسوس راگ 8 در حافظه، رم و دوربین آن‌ها خواهد بود. مدل پایه از این گوشی پرچمدار به 12 گیگ رم LPDDR5X مجهز خواهد بود و 256 گیگ حافظه داخلی UFS 4.0 خواهد داشت. از طرف دیگر در مدل پرو هم شاهد تعبیه 16 یا 24 گیگ رم در کنار 512 گیگ یا یک ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 خواهیم بود.

علاوه بر این مدل پرو Asus ROG 8 همچنین به یک حسگر 50 مگاپیکسلی IMX890 سونی (مشابه نمونه به کار رفته در ناتینگ فون 2) در کنار یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و یک نمونه 32 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری سه برابری مجهز خواهد بود؛ در حالیکه رزولوشن دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. البته در خصوص مشخصات فنی دوربین مدل پایه اطلاعات چندانی در اختیارمان نیست؛ اما رندرها نشان‌دهنده استفاده از یک حسگر سوم متفاوت در ماژول دوربین این گوشی هستند.

اکسسوری‌های لو رفته از راگ 8 ایسوس

با وجود تغییر سیاست ایسوس در طراحی نسل بعدی گوشی های گیمینگ ROG و طراحی محافظه‌کارانه‌تر آن، این کمپانی ظاهرا همچنان قصد دارد اکسسوری‌های مختلفی را برای این گوشی عرضه کند. به نظر می‌رسد اکسسوری‌های مختلف این گوشی روی دو پایه مختلف شفاف و مشکی رنگ نصب خواهند شد. پایه مشکی رنگ ظاهرا فضای مناسب برای نصب ماژول خنک‌کننده AeroActive Cooler X را فراهم خواهد کرد که می‌تواند نقش استند گوشی را نیز بازی کند.

ایسوس پیش‌تر تایید کرده که سری گوشی های گیمینگ راگ فون 8 را در رویداد CES 2024 رونمایی خواهد کرد. این کمپانی همچنین در شبکه وایبو نیز اعلام کرده که رونمایی این دستگاه در چین، یک ماه دیگر و در تاریخ 16 ژانویه انجام خواهد شد.‌ در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت این دو گوشی در اختیارمان نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*