ویرایش متن پیامک

قابلیت ویرایش متن پیامک پس از ارسال به نرم افزار Google Messages آمد

اگر شما هم اغلب در نگارش پیامک دچار خطای تایپی می‌شوید، گوگل با قابلیت ویرایش متن پیامک پس از ارسال در Google Messages این مشکل را حل می‌کند.

احتمالا شما هم در گوشی اندرویدی خود، پیامک‌ها را از طریق اپلیکیشن پیام رسان گوگل یا Google Messages ارسال می‌کنید و شاید این مشکل برایتان پیش آمده باشد که بعد از ارسال پیامک، متوجه چند خطای تایپی در متن ارسالی خودتان شده‌اید. احتمالا مهم‌ترین چیزی که شما در آن لحظه نیاز دارید این است که بتوانید پیامکتان را ویرایش کنید. این ویژگی تاکنون در هیچ آپدیتی برای اپلیکیشن Messages گوگل مشاهده نشده، اما بنا بر گفته‌ها، احتمالا ویژگی ویرایش متن پیامک پس از ارسال به نسخه جدید اپلیکیشن Google Messages خواهد آمد.

ارسال پیامک که شاید قدمتی برابر با کبوترهای نامه‌رسان داشته باشد، یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌هایی است که در همه گوشی‌ها، اعم از هوشمند و غیرهوشمند وجود دارد و ما ایرانی‌ها نیز باید شکرگزار باشیم که این ارسال پیامک هنوز برایمان فیلتر نشده است. اما یکی از دغدغه‌هایی که همواره داشتیم این بوده که چرا نمی‌توانیم پیامک‌های ارسالی‌مان را ویرایش کنیم و این مورد گاهی اوقات باعث رنجش خاطرمان نیز شده است.

ویرایش متن پیامک در Google Messages

طبق جدیدترین اخبار تکنولوژی، کد منبع یکی از نسخه‌های بتای اپلیکیشن Google Messages نشان‌دهنده این است که گوگل قصد اضافه کردن یک ویژگی جدید برای ویرایش پیام‌ها بعد از ارسال را دارد. قابلیت جدید مذکور با نام Edit After Sending (ویرایش بعد از ارسال) شناخته شده و به‌زودی به‌همراه یکی از آپدیت‌های این اپلیکیشن، راهی گوشی‌های ما خواهد شد.

Google Messages

بنا بر اظهارات افراد مختلف، هدف اصلی گوگل از انجام چنین کاری افزایش پشتیبانی از ویرایش پیام‌ها در سایر برنامه‌های پیام‌رسان بوده است. افزودن قابلیت ویرایش پیام‌ها را همچنین شرکت اپل در آپدیت iOS 16 در سال گذشته برای کاربران iMessage فعال کرد. WhatsApp نیز در اوایل همین سال میلادی، چنین قابلیت مشابهی را برای پیام‌های ارسالی از طریق این پیام‌رسان فراهم کرده است. البته لازم به ذکر است در هر دو مورد اپل و واتساپ، محدودیت زمانی برای ویرایش پیام وجود دارد. بدین صورت که در iMessage، شما فقط 2 دقیقه مهلت ویرایش دارید و در واتساپ، این زمان 15 دقیقه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که در صورت عرضه این قابلیت در Google Messages، فعلا کاربرانی که از سرویس RCS استفاده می‌کنند، می‌توانند از قابلیت ویرایش پیام بهره ببرند. RCS یا Rich Communication Services، جدیدترین استاندارد ارسال پیامک است که در آن ویژگی‌هایی از جمله ارسال عکس و ویدیو، چت گروهی، تایید دریافت و خواندن پیام و غیره تعبیه شده است. این استاندارد جایگزین سرویس‌های گذشته مانند SMS یا همان Short Message Service و MMS یا همان Multimedia Messaging Service شده است.

چگونه پیام‌هایمان را در Google Messages ویرایش خواهیم کرد؟

Google Messages

در صورتی که خواستید پیامتان را در Google Messages ویرایش کنید، کافیست با لمس پیام خود، گزینه edit را انتخاب کنید. حال شما می‌توانید پیام خود را ویرایش کنید. با تمام شدن فرآیند ویرایش، پیام اصلی حذف و پیام ویرایش شده شما ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که قابلیت گفته شده تنها در صورتی برای شما فعال است که مخاطبتان، پیام را نخوانده باشد؛ در غیر این صورت، شما دیگر دسترسی به ویرایش پیام خودتان را نخواهید داشت.

درست است که این قابلیت در کد منبع یکی از نسخه‌های بتای این نرم‌افزار دیده شده، اما فعالا هیچ اطلاعیه‌ای در خصوص این قابلیت و این‌که چه زمانی قرار است ارائه شود، داده نشده است. قرارگیری در کد منبع، نشان‌دهنده این است که گوگل در حال گسترش و بهبود این قابلیت است و به‌زودی شاهد عرضه این قابلیت بسیار کاربردی برای کاربران خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*