تماشای ناشناس استوری های اینستاگرام

چگونه استوری های اینستاگرام را به صورت ناشانس ببینیم؟

آیا می‌خواهید استوری های اینستاگرام شخصی را به صورت ناشناس ببینید؟ در اینجا نحوه انجام این کار برای برطرف کردن حس کنجکاوی شما را بررسی می‌کنیم.

اگر بخواهید که همیشه با دوستان خود در ارتباط داشته باشید و همواره جویای حال هم باشید، استوری اینستاگرام می‌تواند منبع بسیار خوبی برای باخبر شدن از احوال یکدیگر باشد. این استوری‌ها می‌توانند برش‌هایی از کارها و احوالات روزمره دوستتان را به شما نشان دهند، به عبارت ساده‌تر مثلا شما با دیدن استوری دوستتان می‌فهمید که او امروز چه کاری انجام داده است. علاوه بر این شما می‌توانید در پاسخ به استوری که او از خود به اشتراک گذاشته پیامی بنویسید و اینگونه مکالمه باهم را شروع کنید.

با این حال، گاهی اوقات شاید بخواهید استوری شخصی را ببینید که خیلی اهل ارتباط با او نیستید و فقط صرفا جهت کنجکاوی Story آن را مشاهده کرده‌اید و از این کار احساس خوبی ندارید. معمولا وقتی استوری فردی را مشاهده می‌کنیم، نام ما در لیستی از ببیندگان آن استوری قرار می‌گیرد، آیا می‌توان کاری کرد که نام ما در آن لیست نباشد؟ در یک کلام بله! با ما همراه باشید تا نحوه‌ی مشاهده‌ی استوری های اینستاگرام به صورت ناشناس را بررسی کنیم.

آیا می‌توان استوری های اینستاگرام را به صورت ناشناس مشاهده کرد؟

به طور طبیعی، اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد که استوری ها را به صورت ناشناس مشاهده کنید. با توجه به ارزشی که تعامل و ارتباط در این پلتفرم دارد، این مسئله چندان تعجب آور نیست. به همین دلیل است که این برنامه حتی واکنش‌های سریع به استوری‌ها را هم نشان می‌دهد، از این رو بدیهی است که در وهله‌ی اول به شما بگوید که چه کسانی Story شما را مشاهده کرده‌اند.

تماشای ناشناس استوری های اینستاگرام

به طور معمول، هنگامی که شما یک استوری را مشاهده می‌کنید، فورا آن شخص متوجه مشاهده شما می‌شود و نام شما در لیست کسانی که آن را مشاهده کرده‌اند ظاهر می‌شود. در واقع هیچ راهی برای مخفی کردن نام کاربری خود و هیچ راهی برای پاک کردن نام خود از این لیست وجود ندارد.

شاید گاهی اوقات دوست داشته باشید که استوری فردی را بدون آنکه او متوجه شود مشاهده کنید. یا شاید بخواهید که یکی از دوستان خود را کنار بگذارید اما از روی حس کنجکاوی همچنان استوری‌های او را به صورت مخفیانه ببینید. خوشبختانه، باید بگوییم که روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید بدون آنکه رد و اثری از شما به جا بماند استوری فردی را تماشا کنید. شاید این کار کمی ناخوشایند باشد اما اگر خیلی کنجکاو هستید، با استفاده از این روش حس کنجکاوی خود را برطرف سازید.

آیا می‌توان بدون داشتن حساب اینستاگرام استوری کسی را مشاهده کرد؟

شاید قبل از هر چیزی به فکر این بیفتید که از حساب کاربری خود خارج شوید یا با استفاده از پنجره ناشناس از طریق مرورگر خود به صورت مخفیانه استوری افراد را مشاهده کنید. متاسفانه، نمی‌توانید به صورت مخفیانه دید بزنید، زیرا اینستاگرام فقط به حساب کاربری‌های وارد شده اجازه می‌دهد که استوری‌ها را مشاهده کنند. این کار برای محافظت از حریم خصوصی شماست، بنابراین محتوای شما فقط در دسترس حساب‌ یا اکانت‌های معتبر قرار می‌گیرد.

تماشای ناشناس استوری های اینستاگرام

تماشای ناشناس استوری های اینستاگرام

آیا می‌توانید استوری‌های اینستاگرام را از یک اکانت خصوصی مشاهده کنید؟

اکانت‌های پرایوت یا خصوصی مناسب کسانیست که می‌خواهند محتوایشان در معرض دید همه قرار نگیرد. اگر می‌خواهید عکس و فیلم‌هایی که به اشتراک می‌گذارید در معرض عموم قرار نگیرند، یا توجه افراد ناشناس به آن‌ها جلب نشود، می‌توانید اکانت خود را پرایوت یا خصوصی کنید.

از طرف دیگر، اگر بخواهید کسی را در اینستا چک کنید و حساب او شخصی باشد، ممکن است کار کمی دشوار شود. پست و محتوایی که در اکانت‌های خصوصی به اشتراک گذاشته می‌شود را فقط آن‌هایی که درخواستشان قبول شده می‌توانند ببینند. از این رو استوری‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند هم همینگونه محافظت می‌شوند.

در این صورت هیچ راهی برای مشاهده و بررسی آن‌ها وجود ندارد جز اینکه برای آن صفحه درخواست بفرستیم و پذیرفته شویم، پس نمی‌توان استوری های آن حساب را به صورت ناشناس مشاهده کرد.

نحوه مشاهده استوری های اینستاگرام به صورت ناشناس

همانطور که می‌بینید هیچ راهی وجود ندارد که مستقیما از طریق خود اینستاگرام استوری کسی را به صورت ناشناس مشاهده کنیم. با این حال، اگر می‌خواهید Story کسی را بدون آنکه طرف مقابل متوجه شود مشاهده کنید، ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. در اینجا از دو ترفند را آورده‌ایم که استفاده از یکی از آن‌ها را ما هم خیلی توصیه نمی‌کنیم.

مشاهده مخفیانه استوری‌ با استفاده از استوری کناری

احتمالا ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای مشاهده استوری به صورت ناشناس، مشاهده‌ی آن از طریق استوری‌های مجاور است. همانطور که می‌دانید وقتی Instagram را باز می‌کنید در بالای صفحه‌ی اصلی نوار استوری را می‌بینید، هرگاه دوستان و افرادی که فالو کرده‌اید از خود استوری منتشر می‌کنند، استوری آن‌ها در این نوار قرار می‌گیرد. اگر روی یکی از آن استوری‌ها را لمس کنید، پس از مشاهده‌ی آن به طور خودکار استوری نفر یا اکانت بعدی ظاهر می‌شود. خوشبختانه می‌توانید از طریق این نوار، استوری فردی را بدون آنکه طرف متوجه شود، یواشکی چک کنید.

توجه: بهتر است این روش را با گوشی همراه خود تست کنید، اگر بخواهید آن را از طریق کامپیوتر امتحان کنید، امکان دارد نام شما جز افرادی که آن را مشاهده کرده‌اند قرار بگیرد.

این یک ترفند ساده است اما محدودیت‌هایی را هم دارد، مثلا اینکه شما باید حواستان باشد که انگشت خود را روی صفحه برندارید و اینکه این روش فقط برای مشاهده عکس مناسب است نه ویدیو. با این حال، اگر فقط یک نگاه سریع و اجمالی حس کنجکاوی شما را برطرف می‌کند، می‌توانید از این ترفند استفاده کنید. برای انجام آن باید:

  1. در گوشی خود برنامه Instagram را باز کنید.
  2. در نوار استوری بالای صفحه اصلی، روی استوری سمت چپ (قبلی) آن استوری که می‌خواهید مخفیانه چک کنید، ضربه بزنید.
  3. پس از باز شدن استوری قبلی، روی آن ضربه بزنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید.
  4. حالا بدون آنکه انگشت خود را از روی صفحه بردارید، به آرامی آن را به سمت چپ بکشید، تا کمی از استوری مورد نظر شما که بعد از این استوری قرار گرفته معلوم شود. از آنجایی که نمی‌‌خواهید رد و اثری از شما باقی بماند باید حواستان را جمع کنید. وقتی که نمایش اسلایدی باز می‌شود، شما می‌توانید هر دو استوری را با هم ببینید، یعنی هم استوری که باز کردید و هم استوری که می‌خواستید مخفیانه ببینیدد، در این حالت هم باید انگشت خود را روی صفحه نگه داشته و آن را بلند نکنید.

تماشای ناشناس استوری های اینستاگرام

هنگامی که حس کنجکاوی شما برطرف شد، به آرامی انگشت خود را به سمت راست بکشید و به استوری قبلی که کار را با آن شروع کرده بودید برگردید. با این ترفند نام شما در لیست افرادی که آن استوری را دیده‌اند، ثبت نخواهد شد. البته همانطور که گفتیم اگر استوری مورد نظر ویدیو باشد این ترفند به درد شما نخواهد خورد.

مشاهده استوری های اینستاگرام به صورت ناشناس با استفاده از اکانت دیگر

راه دیگری که برای مشاهده استوری‌های یک شخص به صورت مخفیانه وجود دارد، این است که یک اکانت جدید بسازید. ریسک این ترفند پایین‌تر است و شما در آن می‌توانید از مشخصات ثانویه‌ای برای خود در نظر بگیرید. شما با ایجاد این حساب می‌توانید برخی از خلاقیت‌ها و کارهای دیگر خود را در آن به اشتراک بگذارید و از طریق آن پیج کسانی که نمی‌خواهید در اکانت اصلی شما نشان داده شوند، دنبال کنید.

البته این ترفند زمانی کار می‌کند که صفحه‌ی فرد مورد نظر شما که می‌خواهید استوری‌ هایش را دزدکی ببینید، قفل نباشد. اگر صفحه پرایوت باشد، احتمال اینکه درخواست اکانت ثانویه شما را قبول کند بسیار کم است، بنابراین باید خیلی خوش شانس باشید که پیج فرد مورد نظرتان قفل نباشد، یا اگر قفل بود درخواست یک فرد ناشناس را بپذیرد. در هر صورت، در اینجا نحوه راه اندازی و ایجاد یک حساب کاربری جدید را برای شما توضیح داده‌ایم:

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  2. در گوشه سمت راست پایین صفحه روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.
  3. روی آیکون منو (سه خطی) گوشه سمت راست بالای صفحه را لمس کنید.
  4. سپس گزینه‌ی Settings and privacy را انتخاب کنید.
  5. به آخر منوی باز شده بروید و روی Add account ضربه بزنید.
  6. در منوی باز شو، گزینه‌ی Create new account را انتخاب کنید.
  7. حالا، برای خود نام کاربری (Username) انتخاب کنید. پس از آنکه انتخاب کردید و برنامه آن نام را تایید کرد، روی Next ضربه بزنید.
  8. در مرحله‌ی بعد باید رمزعبور خود را انتخاب و وارد کنید. یک رمز مطمئن انتخاب کرده و روی Next ضربه بزنید.
  9. حالا باید یک انتخاب مهم انجام دهید. در این مرحله باید از بین Add new phone یا add your email یکی را انتخاب کنید، این باعث می‌شود تا حساب‌های شما از هم جدا شوند. در این مرحله یک آدرس ایمیل جدید وارد کنید و بعد عکس پروفایل و بیو و … دلخواه خود را اضافه کنید.
  10. اکنون حساب جدید شما راه اندازی شده و می‌توانید از آن برای چک کردن استوری‌ هایی که می‌خواستید به صورت ناشناس ببینید استفاده کنید.

مراحل به ترتیب از راست به چپ

استفاده از یک سایت متفرقه (استفاده از این گزینه را توصیه نمی‌کنیم)

یک ترفند دیگر برای انجام این کار وجود دارد، اما خیلی آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. به همین دلیل خیلی خلاصه و اجمالی آن را ذکر می‌کنیم. یک سری اپلیکیشن‌های متفرقه وجود دارند که ادعا می‌کنند با استفاده از آن‌ها می‌توانید استوری اینستاگرام افراد را به صورت ناشناس مشاهده کنید.

بدون شک این برنامه‌ها کار می‌کنند، اما اغلب نیاز به دسترسی به حساب یا اکانت اینستاگرام شما دارند یا ممکن است استفاده از آن‌ها کمی گیج کننده و مبهم باشد. صرفا برای حفظ امنیت حساب و حریم خصوصی خود، توصیه می‌کنیم که هیچوقت از چنین برنامه و سایت‌هایی استفاده نکنید.

آیا افراد متوجه می‌شوند که از استوری آن‌ها اسکرین شات گرفته‌اید؟

خیر. اینستاگرام (حداقل در حال حاضر) برخلاف اسنپ چت یا فیس تایم ویدیویی به کاربران اطلاع نمی‌دهد که از کسی از استوری آن‌ها اسکرین شات گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*