گلکسی A36

نخستین جزئیات گوشی گلکسی A36 سامسونگ فاش شد

گوشی میان رده گلکسی ای 36 – Galaxy A36 سامسونگ به‌تازگی در بنچمارک گیک بنچ حاضر شده و مشخصات تراشه و حافظه آن لو رفته است.

اگر در ماه‌های گذشته دنبال یک گوشی میانرده کارآمد و همه‌فن‌حریف می‌گشتید و به قطار محصولات چینی هم علاقه‌ای نداشتید، گلکسی آ 35 احتمالا یکی از بهترین گزینه‌های شما بود که بسیاری ویژگی‌های مد نظرتان را با قیمتی مناسب ارائه می‌نمود. با این حال اگر هنوز این گوشی را تهیه نکرده‌اید دست نگه دارید؛ زیرا اخبار جدیدی از گلکسی A36 منتشر شده و جزئیاتی از آن را افشا می‌کند که شاید برای‌تان جذاب باشند.

طبق آخرین اخبار سامسونگ، این گوشی قرار است پیشرفت‌هایی قابل توجه در بخش‌های مختلف عملکرد ایجاد کرده و به یک میانرده اقتصادی توانمند تبدیل شود. به‌تازگی Galaxy A36 5G در بنچمارک معروف گیک بنچ حاضر شده و بخش‌هایی از مشخصات فنی و عملکرد سخت افزاری آن افشا شده‌اند. این اطلاعات البته قطعی نیستند؛ اما می‌توانند دید قابل قبولی در خصوص میانرده آتی سامسونگ در اختیارمان قرار دهند.

گلکسی  A36 به تراشه دو سال پیش کوالکام مجهز خواهد بود

همان‌طور که در تصویر زیر پیداست، گلکسی آ 36 سامسونگ مجهز به تراشه‌ای با کد رمز «طوطی» (Parrot) در تست گیک بنچ حاضر شده که انتظار می‌رود همان تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 باشد. اگر این خبر صحت داشته باشد نمی‌توان انتظار عملکرد فنی چندان قابل قبولی را از میانرده آتی سامسونگ داشت؛ زیرا این چیپست متعلق به دو سال پیش است و تا زمان رونمایی سری میان‌رده‌های سامسونگ احتمالا سه ساله خواهد شد.

گوشی Galaxy A36

البته این امکان هم وجود دارد که سامسونگ گلکسی A36 را به چیپست اسنپدراگون 6 نسل 3 مجهز کرده و روانه بازار کند؛ چنان‌که سرعت کلاک هسته‌های تراشه حاضر در این گوشی نیز 2.4 و 1.6 هرتز گزارش شده که سازگاری بیشتری با مشخصات Snapdragon 6 Gen. 3 دارد.

در هر صورت استفاده از تراشه کوالکام در نسل آینده میانرده‌های سامسونگ به معنی پایان استفاده از تراشه‌های اگزینوس در این گوشی‌هاست که می‌تواند برای بسیاری افراد خبر خوبی باشد. نسل کنونی میانرده‌های سامسونگ، گلکسی ای 35 به تراشه اگزینوس 1380 مجهز است. بنابراین هریک از چیپست‌های خانواده اسنپدراگون 6 یا اسنپدراگون 7 متعلق به سال جاری می‌تواند پیشرفتی بزرگ در عملکرد این گوشی‌ها ایجاد کند.

علاوه بر مشخصات تراشه می‌توان انتظار داشت که گلکسی A35 از 6 گیگ رم بهره ببرد؛ هرچند که احتمال رونمایی آن با 8 گیگ رم را نیز نمی‌توان منتفی دانست. از طرف دیگر، علیرغم پیشرفت‌های سخت افزاری حاصل‌شده احتمالا سامسونگ همان قیمت حدود 370 دلار را برای گلکسی A36 در نظر خواهد گرفت تا ارزش رقابتی بالای آن را همچنان حفظ کند.

گلکسی A36

در خصوص زمان عرضه نسل آینده میانرده‌های سامسونگ نیز البته هیچ اطلاعاتی در اختیارمان نیست؛ اما با توجه به این که در سال گذشته خانواده گلکسی AX5 سامسونگ در ماه مارس رونمایی شدند می‌توان سه ماهه نخست 2025 را زمان مناسبی برای معرفی نسل جدید دانست.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی A56 سامسونگ، یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۵ خواهد بود + جزئیات گلکسی S25 FE به یکی از باریک‌ترین گوشی‌های سامسونگ تبدیل می‌شود هرآنچه که از عملکرد گوشی گلکسی آ 56 (GALAXY A56) میان رده قدرتمند جدید سامسونگ می‌دانیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*