اتهام کارگردان فیلم من ربات به ایلان ماسک بابت کپی برداری

کارگردان فیلم علمی‌تخیلی معروف، ایلان ماسک را به کپی کاری متهم کرد؛ تسلا ایده‌های دیگران را می‌دزدد؟

کارگردان فیلم «من، ربات» (I, Robot) تسلا را به کپی برداری از این فیلم متهم کرد. ایلان ماسک حالا با حواشی تازه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

ایلان ماسک در جریان رویدادی در لس آنجلس از تسلا سایبرکب، خودرو مورد انتظار جدید خود، پرده‌برداری کرد. نمایش این تاکسی برقی تمام‌خودران که حتی فرمان و پدال ندارد، به رسم همیشگی تسلا پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز بود. در همان حال، به دور از حاشیه هم نبود و کارگردان فیلم معروف «من، ربات» (I, Robot) به کپی برداری تسلا از ایده‌های این فیلم صراحتاً اتهام وارد کرد.

انتقاد صریح کارگردان فیلم «من، ربات» به ایلان ماسک بابت کپی برداری

تسلا در رویداد مذکور تاکسی خودران سایبرکب، ون 20 نفره سایبرون و ربات اپتیموس را به نمایش گذاشت. در شبکه‌های اجتماعی، برخی از کاربران از غیرواقعی بودن اپتیموس می‌گفتند و عده‌ای دیگر هم نسبت به نمایش تاکسی خودران این خودروساز آمریکایی مشکوک بودند. به‌جز این، شباهت این سه محصول تسلا با نمونه‌هایی در فیلم «من، ربات» هم جلب توجه کرده است.

تسلا سایبرکب

قبل از هر چیزی، رویداد اخیر تسلا «ما، ربات» (We, Robot) نامگذاری شده بود که اشاره‌ای آشکار به فیلم «من، ربات» است. در حالی که شاید انتظار می‌رفت دست‌اندرکاران «من، ربات» تسلا را به‌خاطر این ادای احترام تحسین کنند، «الکس پرویاس» (Alex Proyas)، کارگردان این فیلم، به ایلان ماسک بابت کپی برداری از ایده‌های خود اتهام وارد کرد.

پرویاس در ایکس (توییتر سابق) ضمن انتشار تصویری که قسمت‌هایی از این فیلم را در کنار محصولات جدید شرکت ایلان ماسک به نمایش می‌گذاشت، نوشت: «هی ایلان، می‌تونم طراحی‌هامو پس بگیرم، لطفا؟».

توییت کارگردان فیلم من ربات درباره تقلید ایلان ماسک

تصویر منتشرشده توسط کارگردان فیلم «من، ربات»

شباهت ربات‌های انسان‌نمای تسلا با ربات‌هایی که در این فیلم حضور داشتند شاید آنقدر جای تعجبی نداشته باشد؛ چراکه در هر صورت این نوع از ربات‌ها شباهت‌های زیادی به همدیگر دارند. با این حال، سایرکب شباهت زیادی به خودرو خودران شخصیت اصلی فیلم مذکور دارد و سایبرون هم یادآور ماشین‌های بدون سرنشین در اثر الکس پرویاس است.

به گزارش هالیوود ریپوتر، فقط پرویاس نیست که به کپی برداری تسلا از «من، ربات» معتقد است. «مت گرنجر» (Matt Granger)، دستیار پرویاس هم در پستی که حالا حذف شده است، با لحنی شدید به ایلان ماسک بابت «نداشتن خلاقیت» انتقاد وارد کرده بود.

در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز چیست؟ آیا این صرفاً شباهتی تصادفی است یا تسلا به‌صورت مستقیم از ایده‌های فیلم «من، ربات» در طراحی محصولات خود استفاده کرده است؟

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*