شهاب سنگ های زمین کجاست

دانشمندان فاش کردند: شهاب سنگ های زمین از این منبع ناشناخته می‌آیند

همواره منبع شهاب سنگ های زمین نامشخص بود. اما اکنون دانشمندان فاش کرده‌اند که این اجرام آسمانی از کجا به ما هجوم میاورند.

شهاب‌سنگ‌ها همیشه برای بشر جذاب بوده‌اند؛ سنگ‌های فضایی که پس از سفری طولانی از فضا به زمین می‌رسند؛ اما تا همین اواخر، تنها تعداد کمی از شهاب‌سنگ‌هایی که بر زمین فرود می‌آمدند، به صورت قطعی به منشأ خود در فضا مرتبط می‌شدند. با این حال، مطالعات جدید به کشف شگفت‌انگیزی رسیده‌اند که منبع بیش از ۹۰ درصد از شهاب سنگ های زمین را روشن کرده است.

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا توسط تیم‌های مختلف علمی از مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه و دانشگاه‌های اروپایی انجام شده، بیشتر شهاب‌سنگ‌هایی که امروزه به کره ما می‌رسند، از سه خانواده سیارکی به نام‌های ماسالیا، کارین و کورونیس که در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری قرار دارند، منشأ می‌گیرند. این اجرام آسمانی به نوعی، به سیارک‌هایی متصل هستند که در اثر برخوردهای عظیمی که میلیون‌ها سال پیش رخ داده، تکه‌تکه شده‌اند.

شهاب سنگ های زمین کجاست

بیشتر بخوانید:

همه آماده مأموریت اروپا کلیپر؛ بزرگترین فضاپیمای ناسا در جستجوی حیات فرازمینی

برخوردهای بزرگ، شهاب‌سنگ‌های تازه

مطالعات نشان می‌دهند که خانواده سیارکی ماسالیا، ۴۶۶ میلیون سال پیش و ۴۰ میلیون سال پیش برخوردهای عظیمی را تجربه کرده است. در همین حال، خانواده‌های کارین و کورونیس حدود ۵.۸ و ۷.۶ میلیون سال پیش برخوردهایی داشتند که شهاب‌سنگ‌های جدیدی را به زمین فرستاده‌اند. این برخوردهای اخیر باعث شده تا تعداد بیشتری از قطعات سیارکی از مدار خود خارج شده و به سمت زمین حرکت کنند.

این مطالعات که با استفاده از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری و مشاهدات دقیق تلسکوپی انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که بیشتر شهاب‌سنگ‌هایی که ما امروزه مشاهده می‌کنیم، از همین برخوردهای تازه‌تری که تنها میلیون‌ها سال از آن‌ها گذشته، نشأت گرفته‌اند.

شهاب سنگ های زمین کجاست

اهمیت این کشف برای علم

این اطلاعات جدید به ستاره‌شناسان کمک می‌کند تا درک بهتری از تکامل منظومه شمسی و سیارات داشته باشند. همچنین می‌تواند در پیش‌بینی مسیرهای آینده سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها نیز نقش مهمی ایفا کند. هرچند که هنوز شهاب‌سنگ‌هایی مانند شهاب‌سنگ‌های آهنی و برخی انواع نادر دیگر به طور کامل مطالعه نشده‌اند، اما پژوهشگران علم نجوم مصمم هستند که تمامی انواع شهاب‌سنگ‌ها را در آینده ردیابی و تحلیل کنند.

این کشف جدید، نه تنها به دانشمندان کمک می‌کند تا درباره منشأ شهاب سنگ های زمین بیشتر بدانند، بلکه می‌تواند اطلاعاتی ارزشمند درباره گذشته و آینده منظومه شمسی در اختیار ما قرار دهد. به همین دلیل، این مطالعات برای درک بهتر از فضا و تکامل سیارات حیاتی است.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*