مصرف اینترنت بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت 2024

بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت ساعتی 81 گیگ اینترنت مصرف می‌کند

گزارش‌ها از مصرف اینترنت غیرقابل باور بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت 2024 حکایت دارند؛ موضوعی که طرفداران Flight Simulator را بیچاره می‌کند.

مایکروسافت با بازی شبیه ساز پرواز (Flight Simulator) که به دقت به جزئیات و جلوه‌های بصری خیره‌کننده شناخته می‌شود، موفق شده است گروهی از طرفداران پروپاقرص را گرد هم بیاورد. این جلوه‌های بصری بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت که به‌لطفشان احساس می‌کنید در قلب آسمان قرار دارید، هزینه‌هایی هم دارند؛ از مشخصات فنی قدرتمند مورد نیاز برای اجرای این بازی با کیفیت بالا تا مصرف اینترنت سرسام‌آور آن.

مصرف اینترنت سرسام‌آور بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت

بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت 2024 قرار است در تاریخ 19 نوامبر مصادف با 29 آبان برای ویندوز، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر شود، ولی بررسی نسخه آلفای آن نشان می‌دهد که مصرف اینترنت این بازی در مناطق پرازدحام با سطح جزئیات بالا، می‌تواند به 180 مگابیت بر ثانیه معادل 81 گیگابایت در هر ساعت برسد.

پیش از این، مشخصات فنی پیشنهادی Flight Simulator 2024 خبرساز شده بود. سیستم پیشنهادی برای این عنوان، 64 گیگابایت رم نیاز داشت که به دلیل بالاتر بودن از حد معمول خیلی از بازی‌های کنونی، مورد توجه قرار گرفت.

البته حجم این نسخه جدید که در محدوده 30 گیگابایت اعلام شد، خیلی کمتر از Flight Simulator 2020 بود. نسخه 2020 به حداقل 130 گیگابایت فضا برای نصب نیازمند بود که این رقم با احتساب بسته‌های الحاقی به 400 گیگابایت می‌رسید. در همین حال، نسخه سال 2020 مصرف پهنای باند بهینه‌تری داشت که تازه در مناطق پرجمعیت به مرز 100 مگابیت بر ثانیه وارد می‌شد. در برخی از مناطق با بار داده سبک‌تر، فقط 10 مگابیت بر ثانیه پهنای باند مورد نیاز بود.

با این حساب، این احتمال وجود دارد که بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت 2024 در ازای حجم کمتر، پهنای باند بیشتری بطلبد؛ خصوصاً در نسخه آلفا که فقط 9 گیگابایت حجم دارد. البته نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که پهنای باند لازم برای نسخه 2020 هم علی‌رغم این‌که بخش زیادی از داده‌ها را به‌صورت لوکال در اختیار داشت، زیاد بود.

در هر صورت، این بازی مایکروسافت در مقطع کنونی در مرحله آلفا به سر می‌برد و باید تا عرضه نسخه نهایی آن منتظر ماند. در صورتی که مصرف اینترنت این بازی همان‌طور که در گزارش‌ها آمده است بالا باشد، حتی خیلی از کاربران خارجی در تجربه آن دچار مشکل خواهند شد.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*