مزدا BT-50 فیس لیفت

فیس لیفت مزدا BT-50 معرفی شد؛ مدل جدید پیکاپ سایز متوسط مزدا آماده رقابت است

مزدا بالاخره از نسخه فیس لیفت پیکاپ BT-50 رونمایی کرد. وانت بی تی 50 حالا طراحی جدید و فناوری‌های بیشتر، به استاندارد روز نزدیک‌تر شده است.

BT-50، محصول مزدا که مشابه نمونه‌های داخلی مثل کی ام سی T8 در دسته پیکاپ‌های سایز متوسط قرار دارد، از سال 2020 در سومین نسل خود به سر می‌برد و پس از گذشت 4 سال، نیازمند یک فیس لیفت و ارتقا از لحاظ تکنولوژی بود. مزدا هم به همین نیاز پاسخ داده است و بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، اخیراً از BT-50 مدل 2025 فیس لیفت رونمایی کرد. به‌لطف این نسخه جدید، پیکاپ مزدا به‌روزتر، لوکس‌تر و مجهزتر از همیشه شده است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی مزدا BT-50 فیس لیفت

با فیس لیفت صورت گرفته، طراحی نمای بیرونی مزدا بی تی 50 به سدان‌ها و اس یو وی‌های کنونی این برند ژاپنی نزدیک‌تر می‌شود. برجسته‌ترین تغییر صورت گرفته، در نمای جلو است؛ جایی که جلوپنجره‌ جدید و سپر بازطراحی شده به چشم می‌خورند. به ادعای مزدا، طراحی جدید سپر به‌دلیل برخورداری از نوعی «پرده هوا» باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

نمای جلو مزدا BT-50 فیس لیفت

طراحان مزدا این وانت سایز متوسط ژاپنی در درب عقب آن هم بازنگری انجام داده‌اند و چراغ‌های ال‌ای‌دی جدید روی آن پیاده‌سازی کرده‌اند. لوگو به کار رفته در هر دو ناحیه جلو و عقب این خودرو هم بزرگ‌تر از همیشه شده است و همان نگاه اول توجه بیننده را به سمت خود جلب می‌کند.

نمای عقب مزدا BT-50 فیس لیفت

مزدا برنامه دارد نسخه فیس لیفت BT-50 را در سه رنگ جدید عرضه کند؛ قرمز (Red Earth Metallic)، سفید (Geode White Pearl) و آبی (Sailing Blue Metallic). حالا تعداد رنگ‌های موجود برای این پیکاپ به هفت عدد رسیده و همچنین طراحی رینگ‌ها در هماهنگی با تغییرات نمای بیرونی، به‌روز شده است.

کابین مزدا بی تی 50 جدید

مزدا به به‌کارگیری یک نمایشگر 9 اینچی مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی، جلوه فضای داخلی را مدرن‌تر کرده است. در همان حال، کنترل‌های فیزیکی سر جای خود باقی مانده‌اند؛ نکته‌ای که رفته‌رفته در خودروهای امروزی کمرنگ‌تر می‌شود، ولی احتمالاً پیکاپ‌پسندها آن را بپسندند. اندازه صفحه آمپر تمام‌دیجیتال هم از 4.2 اینجی به 7 اینچ افزایش پیدا کرده است و داده‌های ضروری مثل باد تایر، زاویه فرمان، حالت رانندگی و وضعیت قفل دیفرانسیل را در لحظه به راننده نشان می‌دهد.

مواد رودری‌ها، کنسول و داشبورد هم با کیفیت‌تر شده‌اند و در برخی از تیپ­‌ها تریم چرمی مشکی و در برخی دیگر، تریم چرمی قهوه‌ای استفاده شده است. آپشن صندلی‌های چرم Maztex به رنگ مشکی یا قهوه‌ای با جیر مصنوعی و نوشته BT-50 به‌صورت دوخته شده در پشت سری‌های جلو برای تیپ‌های پرچمدار در دسترس قرار دارند.

امکانات ایمنی مدل جدید پیکاپ مزدا

نسل کنونی مزدا BT-50 بر اساس ایسوزو D-Max توسعه پیدا کرده است و عرضه آن به سال 2020 برمی‌گردد. به همین خاطر، از لحاظ امکانات ایمنی و سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته در سطح پایین‌تری از خیلی از رقبا قرار داشت. مزدا به همانه همین فیس لیفت فناوری‌های جدیدی را به این پیکاپ اضافه کرده است.

کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و ترمز در صورت عبور خودرو از عقب به لیست امکانات ایمنی استاندارد این خودرو اضافه شده‌اند و دوربین‌های جدید در ناحیه جلو هم میدان دید راننده را گسترش می‌دهند. سیستم ترمز اضطراری خودکار حالا می‌تواند موتورسواران و عابران پیاده در تقاطع‌ها را تشخیص بدهد و فناوری حفظ خودرو در لاین هم دیگر نیازی به مشاهده خط‌کشی برای تعیین لبه لاین ندارد.

مشخصات فنی مزدا BT-50 مدل 2025

مزدا بی تی 50 مدل 2025

بی تی 50 مدل 2025 با همان پیشرانه‌های قبلی روانه بازار می‌شود. امکان سفارش موتور دیزلی 1.9 لیتری توربوشارژ با قدرت 148 اسب بخار یا موتور 3 لیتری 187 اسب بخاری برای این وانت وجود دارد و هر دو پیشرانه قابل تهیه با گیربکس دستی 6 سرعته یا گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هستند. بسته به نسخه، گیربکس نیرو محرکه را به محور عقب یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت نسخه فیس لیفت مزدا BT-50

مزدا به دنبال این است تا در سه‌ماهه اول سال 2025 مدل جدید BT-50 را در استرالیا عرضه کند. با این حال، هنوز قیمت آن به‌صورت رسمی مشخص نیست.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*