بلیط هواپیما خارجی

۸ نکته مهم قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی

برای تهیه بلیط سفرهای خارجی باید حواستان را بیشتر جمع کنید. پای نکاتی به میان است که معمولاً در سفرهای داخلی مهم نیستند. به‌طور کلی، هزینه این سفرها بیشتر از پروازهای داخلی است. ناآشنایی احتمالی شما با مقصد هم از دلایلی است که نیاز به توجه و دقت در خرید را بیشتر می‌کند. در این مقاله، درباره تهیه بلیط هواپیما خارجی و نکاتی می‌گوییم که اگر به آن‌ها توجه نداشته باشید، از نظر مالی و غیرمالی ضرر خواهید کرد.

۱. حواستان به قیمت‌ها باشد

بلیط هواپیما خارجی

زمانی که قصد سفری خارجی دارید، احتمالاً تهیه بلیط یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شماست. برای اینکه بتوانید بلیطی مناسب بخرید و مدیریت هزینه‌ها را به دست بگیرید، بهتر است که با روش‌های شناسایی و رصد قیمت‌ها هم آشنا شوید. اگر به سامانه‌ای آنلاین و معتبر مراجعه کنید، خرید بلیط هواپیما خارجی برای شما مقرون‌به‌صرفه خواهد شد. مثلاً یکی از روش‌هایی که در این زمینه به شما کمک می‌کند، مراجعه مداوم به پلتفرم آنلاین خرید بلیط و بررسی قیمت‌ها در اوقات مختلف و ساعات گوناگون است. با چنین ابزار و فرصتی، شانس پیداکردن مناسب‌ترین بلیط‌ها برایتان مقدور می‌شود. ببینید که قیمت‌ها چگونه‌اند و خریدشان در چه زمانی، مناسب‌تر خواهد بود.

۲. امکانات و کلاس پرواز را بررسی کنید

توجه به کلاس پرواز و امکاناتی که هر ایرلاین ارائه می‌کند هم نکته مهمی در خرید بلیط هواپیمای خارجی است. باید بنا به ترجیحات و بودجه‌ای که در اختیار دارید، اقدام به خرید بلیطی از دسته‌بندی‌های زیر کنید:

  • فرست کلاس؛
  • بیزنس؛
  • اکونومی.

بلیط فرست‌کلاس بهترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد. در رده دوم، بلیط‌های کلاس بیزنس مطلوب‌اند و بلیط‌های اکونومی هم ارزان‌ترین مورد هستند. امکانات و خدماتی که هر ایرلاین ارائه می‌کند، با دیگری متفاوت است. در واقع، خدمات فرست‌کلاس یا هر سطح کلاس دیگری از یک ایرلاین، لزوماً با شرکتی دیگر مشابه نیست. پس در خرید بلیط به این موضوع هم دقت و رسیدگی کنید. اهمیت تعیین کلاس پروازی مناسب در پروازهای خارجی مهم‌تر از ایرانی است. بیشتر پروازهای ایرانی فقط کلاس اکونومی دارند و تنوع خاصی درباره این موضوع وجود ندارد.

۳. نوع بلیط مناسب را انتخاب کنید

بلیط‌های هواپیما به دو دسته سیستمی و چارتری تقسیم می‌شوند. بلیط‌های سیستمی مواردی هستند که قیمت و تاریخشان از پیش مشخص است. اگر باید با نظم و در زمانی معین راهی مقصد شوید، از این نوع بلیط‌ها تهیه کنید. بلیط‌های چارتری و لحظه آخری برای کسانی مناسب‌اند که زمانی منعطف در اختیار دارند و می‌توانند در هر زمانی و نزدیک به وقت پرواز، چمدان را بردارند و به سفر بروند.

از آنجا که چنین وضعیتی برای بسیاری از سفرهای خارجی صدق نمی‌کند، شمار افرادی که بتوانند بلیط‌های چارتری و لحظه آخری خارجی بگیرند، زیاد نیست. به عبارت دقیق‌تر، برای رفتن به کشوری دیگر، معمولاً به روادید نیاز است. ضمن اینکه باید گذرنامه فرد هم اعتبار داشته باشد. در هر حال، حواستان به انواع بلیط باشد و متناسب با شرایطتان، از میان موارد سیستمی و چارتری انتخاب کنید.

۴. به فرودگاه مقصد توجه کنید

بلیط هواپیما خارجی

برخی از شهرها چند فرودگاه دارند. در زمان خرید بلیط به این دقت کنید که پروازتان در کدام فرودگاه به زمین می‌نشیند. سعی کنید که بلیط هواپیمایی را تهیه کنید که در فرودگاهی مناسب و نزدیک به هتل شما فرود می‌آید یا موردی را انتخاب کنید که در فرودگاهی با دسترسی مناسب به شهر بر زمین می‌نشیند.

به قوانین فرودگاه‌ها و اطلاعات لازم درباره آن‌ها هم دقت داشته باشید و براساس اطلاعات خود، بلیط بخرید. مثلاً اگر حیوانی خانگی با خود به همراه دارید، به اصول و قوانین حاکم در فرودگاه درباره آن‌ها، واقف شوید.

۵. فقط درگیر قیمت و تعرفه‌ها نباشید

اگر قصد سفری اقتصادی دارید، از میان بلیط‌های ارزان‌تر دست به خرید بزنید. با این حال، دقت کنید که گاهی هزینه‌ای که بابت بلیط گران‌تر می‌پردازید، از ایجاد هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌کند. در چنین وضعیتی، خرید بلیط گران‌تر مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود. برای مثال، شاید بلیط پروازی را بخرید که ارزان‌تر است، اما در فرودگاهی می‌نشیند که از شهر بسیار دور است. در نتیجه، باید هزینه زیادی بابت رساندن خود به مرکز شهر یا هتل محل اقامتتان صرف کنید.

۶. قوانین استرداد ایرلاین‌ها را بشناسید

امکان دارد که به دلایل مختلف، سفرتان لغو یا به زمانی دیگر موکول شود. بنابراین، در همان زمان خرید باید به قوانین استرداد یا پس‌دادن بلیط دقت کنید. میزان جریمه‌ای که ایرلاین‌های مختلف برای استرداد بلیط در نظر می‌گیرند، همیشه یکسان نیست. پس درباره این موضوع اطلاعات کافی کسب کنید و بعد بلیط بخرید. در این صورت، اگر نیازی به پس‌دادن بلیط باشد، غافل‌گیر نخواهید شد.

۷. درباره مقدار بار مجاز در پرواز اطلاعات داشته باشید

به مقدار بار مجازی که می‌توانید در هواپیما ببرید هم دقت کنید. قوانین شرکت‌های هواپیمایی مختلف در این زمینه یکسان نیست. در سفرهای خارجی معمولاً مقدار باری که با خود می‌برید، اهمیت زیادی دارد. اگر سفرتان کوتاه و تفریحی نباشد، احتمالاً نیاز به بردن بار و وسایل زیادی با خود دارید. پس بهتر است که در زمان تهیه بلیط، به مقدار بار مجاز در پرواز با یک ایرلاین مشخص هم دقت کنید.

۸. ایرلاین‌های مختلف را مقایسه کنید

بلیط هواپیما خارجی

در زمان خرید بلیط پرواز خارجی به خدمات، قیمت و شرایط استرداد و… ایرلاین‌های مختلف توجه داشته باشید. یکی از بهترین روش‌ها برای بررسی این موضوع و مقایسه شرکت‌های هواپیمایی مختلف، مراجعه به سامانه‌ای آنلاین است. سامانه آنلاین و معتبری برای خرید بلیط انتخاب و با مراجعه به آن، ایرلاین‌های گوناگون را با هم مقایسه کنید. این اقدام یعنی مقایسه و بررسی شرایط هر شرکت در خرید اینترنتی و با مراجعه به بستری اینترنتی راحت‌تر است. اگر بخواهید چنین کاری را به شکل حضوری یا تلفنی انجام دهید، زمان و انرژی زیادی از شما گرفته خواهد شد.

در آخر

برای خرید بلیط هواپیمای خارجی به نکات مختلف دقت کنید. یادتان باشد که کمی توجه و صرف زمان باعث می‌شود از نظر مالی ضرر نکنید. ضمن اینکه نکاتی مانند آگاهی از قوانین استرداد، فرودگاه‌ها، بار مجاز و… به شما کمک می‌کنند که غافل‌گیر نشوید و با آرامش خاطر بیشتری سفر کنید. قوانین، هزینه‌ها و شرایط سفرهای خارجی با داخلی متفاوت است و با آگاهی و دقت‌نظر، خرید بلیط راحت‌تر و تجربه سفرتان دلچسب‌تر می‌شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*