افزایش قیمت هایما اس ۷ پلاس

افزایش قیمت هایما اس ۷ پلاس در بازار پس از انتشار خبر توقف تولید

همزمان با انتشار خبر توقف تولید کراس اوور مونتاژی هایما اس ۷ پلاس ایران خودرو، قیمت این محصول در بازار آزاد افزایش فاحشی را تجربه کرده است.

پس از انتشار خبر خداحافظی خط تولید ایران خودرو با هایما اس ۷ پلاس و جایگزینی هایما S7 پرو با این محصول، بازار خودرو کشور تحت تأثیر قرار گرفته و طی چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت سرسام آور این کراس مونتاژی بوده‌ایم. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد داریم به علل مختلف افزایش قیمت هایما اس ۷ پلاس و اعلام قیمت جدید این محصول بپردازیم.

افزایش قابل توجه قیمت هایما اس ۷ پلاس ایران خودرو

افزایش قیمت هایما اس ۷ پلاس

طبق روال و سنت همیشگی بازار خودرو کشور، در طی سال‌های اخیر همواره شاهد بودیم که با توقف تولید یا عرضه محدود یک خودرو، بهای آن در بازار آزاد جهش خیره کننده‌ای را تجربه می‌کند. هایما S7 Plus نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از انتشار خبر توقف تولید جهش یکباره ۵۰ میلیون تومانی قیمت ظرف چند ساعت را تجربه کرد.

در حالی‌که این خودرو تا پیش از انتشار اخبار توقف تولید با قیمت ۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شد، حال شاهد قیمت‌گذاری آن در بازه قیمتی ۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان و بالاتر هستیم. این افزایش قیمت با توجه به رکود بازار علل مختلفی دارد؛ از جمله این موارد می‌توان به افزایش تقاضای خرید این محصول نیز اشاره کرد.

بسیاری از خریداران با هدف اینکه ممکن است قیمت هایما اس ۷ پلاس در چند روز آینده جهش بیشتری را تجربه کند به سراغ خرید این خودرو آمده‌اند. با این‌حال روند بازار همواره ثابت کرده که قیمت‌گذاری غیر منطقی یک خودرو چیزی جز ضرر برای دلالان نداشته و معمولا پس از یک بازه زمانی افت چشمگیری را تجربه می‌کند.

جایگزین هایما S7 پلاس در خط تولید ایران خودرو

افزایش قیمت هایما اس ۷ پلاس

گفتنی است هایما اس ۷ پلاس جای خود را هایما اس ۷ پرو در خط تولید مونتاژی ایران خودرو داده است. نسخه پرو از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ GDI نسل جدید به جای پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو بهره برده است. این موتور با بهره‌گیری از فناوری های به‌روز، علاوه بر افزایش قدرت خروجی، روی کاهش مصرف سوخت نیز تاثیر مثبتی گذاشته است.

در این خودرو گیربکس شش سرعته اتوماتیک جدید قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. فقدان عدم وجود سیستم 4WD یا AWD (چهار چرخ محرک) برای هایما اس 7 همچنان حس می‌شود.

همچنین قرار است تا اکثر آپشن‌های نسخه پرو با نسخه پلاس مشترک باشد. از مجموع آپشن‌های شاخص نسخه پرو می‌توان به سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، دوربین 360 درجه، سنسور دنده عقب، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، صندلی راننده و سرنشین برقی به همراه گرم‌کن، سیستم ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری (نمایشگر پیمایش خودرو و مصرف سوخت)، سنسور نور و باران و… اشاره کرد.

همچنین بخوانید:
بهمن موتور قیمت نهایی بی وای دی سانگ پلاس را اعلام کرد مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی در آبان ۱۴۰۳ + شرایط، لیست خودروهای موجود و قیمت اکسلانتیکس ES؛ سدان پرچمدار چری با شتاب صفرتاصد 3.7 ثانیه‌ای + ویدیو تست درایو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*