مرسدس AMG SL63 برابوس

مرسدس AMG SL63 برابوس معرفی شد؛ زیبا، قدرتمند و هیجان انگیز

کمپانی تیونینگ برابوس (Brabus)، از نسخه شوتینگ بریک مرسدس بنز AMG SL63 با پیشرانه ارتقاء یافته و ظاهری جذاب رونمایی کرد.

برابوس، یکی از بزرگترین شرکت‌های تیونینگ خودرو در اروپا و آلمان شناخته می‌شود که عمدتا محصولات گروه مرسدس بنز و میباخ را برای دسترسی به حداکثر کارایی، قدرت و حس و حالی لوکس و اسپرت اصلاح کرده یا ارتقاء می‌بخشد. طبق جدیدترین اخبار خودرو، برابوس به تازگی از محصولی بی نظیر در تاریخ این شرکت با نام راکت GTS رونمایی کرده است. این خودرو شوتینگ بریک بر اساس شاسی، بدنه و پروفایل مرسدس AMG SL63 S E نسخه پرفورمنس توسعه یافته و تبدیل به خاص‌ترین محصول برابوس شده است.

مرسدس AMG SL63 برابوس؛ گربه سیاه وحشی آلمانی

مرسدس AMG SL63 برابوس

کمپانی برابوس در طراحی این اثر هنری جذاب سنگ تمام گذاشته و تمامی جزئیات را با وسواس بسیار زیاد پیاده سازی کرده است. راکت جی تی اس، یا همان مرسدس بنز AMG SL63 برابوس به‌صورت سفارشی و تنها توسط کمپانی Brabus با نسخه شوتینگ بریک (هاچبک اسپرت) عرضه خواهد شد. این خودرو از بدنه‌ای تماماً فیبر کربنی و مقاوم ساخته شده که در آیرودینامیک و کاهش وزن محصول و تبع افزایش شتاب و گشتاور سر چرخ‌ها تأثیر بسزایی دارد.

نمای عقب مرسدس AMG SL63 برابوس

در نمای جلویی این خودرو شاهد قرار گیری اسپویلری برای کاهش لیفت در سرعت‌های بالا هستیم. این قطعه کاربردی به نصب گلگیرهای جلوی پهن‌تر نیز کمک کرده است. رکاب‌های جانبی هماهنگی کاملی با پهنای بیشتر خودرو دارند. اما نکته بارز طراحی مرسدس AMG SL63 برابوس در قسمت عقبی آن رخ داده است. بر خلاف نسخه عرضه جهانی مرسدس AMG SL63، دیگر خبری از سقف تاشو و وزن بالای مکانیسم آن نیست و حال شاهد طراحی شوتینگ بریک این خودرو اسپرت هستیم که در چابکی آن تاثیر بسزایی گذاشته است.

برابوس همچنین برای بخش عقب یک دیفیوزر بزرگ و چهار خروجی اگزوز فیبر کربنی مهیا کرده است. اسپویلری دیگر نیز تکمیل کننده این تغییرات وسیع هستند. برابوس برای این خودرو از رینگ‌های ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب استفاده کرده و سیستم ترمز و تعلیق هم ارتقا یافته‌اند.

قوای محرکه راکت GTS برابوس

مرسدس AMG SL63 برابوس در بخش فنی تغییرات بنیادینی را تجربه کرده است. این خودرو از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو هیبریدی بهره می‌برد. این موتور در حالت استاندارد ۷۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما با تغییرات انجام شده از سوی برابوس قدرت خروجی آن اکنون به حدود ۹۸۵ اسب بخار رسیده است. مجموع این توان از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با ارتقای ضریب تعویض دنده به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

تمامی تغییرات باعث می‌شوند شوتینگ بریک جدید برابوس فوق‌العاده سریع باشد. این تیونر مدعی شده راکت GTS در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی عدد ۳۱۷ کیلومتر در ساعت محدود شده است. شرکت برابوس اعلام کرده خودروی جدیدش توانایی دستیابی به سرعت‌های بیشتر را دارد.

نمای داخل مرسدس AMG SL63 برابوس

کابین نیز دگرگون شده اما شدت تغییرات آن به اندازه بدنه نیست. در این بخش هم فیبر کربن و آلکانترای فراوان به چشم می‌خورد. دوخت سفید رنگ و نورپردازی آبی هم بر جذابیت‌های بخش داخلی مرسدس AMG SL63 برابوس می‌افزایند. این تیونر اشاره‌ای به قیمت و میزان تولید راکت GTS نکرده است. اما پیش‌بینی می‌شود بهای این خودرو به واسطه تولید محدود آن بسیار بالا باشد.

همچنین بخوانید:
مرسدس ای ام جی C43 و SL43 جدید از راه رسیدند؛ سدان‌های لوکس آلمانی، پرتوان‌تر از همیشه جیلی گلکسی استارشیپ ۷، پورشه ماکان چینی از راه رسید اوپل موکا فیس لیفت با فناوری‌های جدید و سه پیشرانه مختلف معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*