موبایل چین

این برند گوشی ساز گمنام، حالا بازار موبایل چین را رهبری می‌کند

بر خلاف انتظارات بسیاری افراد، یک برند نه چندان سرشناس توانسته بالاتر از بزرگانی مثل اپل و هواوی بیشترین سهم را از بازار موبایل کشور چین تصاحب کند.

گزارش‌های جدیدی که از بازار موبایل چین منتشر شده حاکی از تغییراتی نسبتا بزرگ در سلیقه کاربران این بازار مهم است؛ به‌طوری‌که اکنون چینی‌ها به‌جای گرایش به یک برند گوشی‌ساز محصولات چندین کمپانی مختلف چینی را پسندیده و اختلاف میان سردمداران بازار این کشور به حداقل رسیده است.

ویوو؛ سردمدار جدید بازار گوشی های موبایل کشور چین

کمپانی نه‌چندان بزرگ ویوو پس از درخششی که در بازار هند داشت، اکنون تبدیل به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های موبایل در کشور چین شده و توانسته در سه ماه سوم سال 2024 با کسب 19 درصد از بازار این کشور بالاتر از گوشی‌سازانی چون هواوی، شیائومی و اپل قرار گیرد. این کمپانی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته فروشی حدودا 25 درصد بیشتر را تجربه کرده و سهم خود را از بازار از 16 درصد به 19 درصد رسانده است.

فروش گوشی

پس از کمپانی Vivo در رده‌های دوم تا پنجم لیست پرفروش‌ترین گوشی‌سازان در بازار چین نیز به‌ترتیب هواوی، آنر، شیائومی و اپل ایستاده‌اند و با اختلافی نزدیک پشت سر یکدیگر قرار گرفته‌اند. به‌طور خاص، هواوی 16 درصد از سهام بازار کشور چین را از آن خود کرده؛ درحالیکه آنر و شیائومی هریک با 15 درصد و اپل نیز با 14 درصد از سهم بازار در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در این میان، نکته حائز اهمیت در خصوص این کمپانی‌ها میزان تفاوت در فروششان است که کمتر از 800 هزار نسخه بوده است.

در میان برترین گوشی‌سازان در کشور چین هواوی و شیائومی با افزایش فروش در مقایسه با بازه زمانی مشابه پارسال روبرو شده‌اند. میزان فروش Huawei در سه ماه سوم سال 2024 حدودا 24 درصد افزایش داشته؛ درحالیکه شیائومی نیز افزایشی 13 درصدی را در این بازه زمانی به ثبت رسانده است. تحلیل‌گران دلیل این افزایش فروش برندهای گفته‌شده را گستردگی سبد محصولات و خلاقیت قابل قبول در گوشی‌های مختلف آن‌ها برشمرده‌اند.

موبایل چین

از سوی دیگر اما آنر و اپل هردو با کاهش در فروش روبرو بوده‌اند. میزان فروش آنر نسبت به سال گذشته حدودا 13 درصد کم‌تر بوده؛ درحالیکه اپل افتی 6 درصدی را در فروش تجربه کرده است. دلیل اصلی افت فروش اپل گرایش کاربران کشور چین به گوشی‌های بومی به‌جای محصولات این برند آمریکایی اعلام شده است.

به جز این پنج برند سرشناس، سایر گوشی‌سازان در مجموع 21 درصد از بازار کشور چین را در اختیار دارند. این میزان در سال گذشته برابر با 24 درصد بوده که خبر از گرایش کمتر کاربران به محصولات خارج از این پنج برند اصلی می‌دهد. این مساله در ابعاد کلان نشان‌دهنده تغییراتی بزرگ در بازار کشور چین است و خبر از کاهش وفاداری به برندهای خاص در این کشور می‌دهد.

برند ویوو

از طرف دیگر رقابت بین پنج گوشی‌ساز مطرح بازار چین نیز اکنون به سنگین‌ترین حالت خود رسیده؛ به‌طوری که رقابت بین این برندها در حدود چند صد هزار دستگاه بوده و می‌تواند انتظار تغییراتی مشابه در این کشور با افزایش تعداد برندهای قابل اعتماد و شکل‌گیری رقابت نزدیک‌تر میان آن‌ها را افزایش دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی ویوو ایکس فولد ۴ با یک باتری غول پیکر در راه است؛ رقیبی جدی برای گلسی زد فولد ۶ ویوو ایکس ۲۰۰ پرو و ۲۰۰ پرو مینی؛ غول‌های جدید چینی از راه رسیدند گوشی ویوو X200 معرفی شد: تلفیقی از قدرت، طراحی و نوآوری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*