پشتیبانی نرم افزاری گوشی اندرویدی

هفت سال پشتیبانی نرم افزاری؛ هدیه جدید گوگل به گوشی های اندرویدی

گوگل تصمیم دارد با انجام تمهیداتی زمان پشتیبانی نرم افزاری از گوشی های اندرویدی را به هفت سال ارتقا دهد تا رقابت با آیفون‌ها را وارد فاز جدیدی کند.

در سال‌های گذشته یکی از بزرگترین مشکلات گوشی‌های اندرویدی چرخه آپدیت کوتاه‌مدت آن‌ها بوده که باعث می‌شده دریافت آپدیت‌های نرم افزاری توسط این دستگاه‌ها خیلی زود متوقف شود. در نتیجه این پشتیبانی نرم افزاری محدود، گوشی های اندرویدی زودتر از موعد توانایی دریافت بروزرسانی‌ها را از دست داده و کاربران را ناچار به ارتقای زودهنگام می‌کنند. به نظر می‌رسد گوگل برای برطرف کردن این مشکل دست به کار شده و قصد دارد زمان پشتیبانی از گوشی‌های اندرویدی را به هفت سال افزایش دهد. از این طریق گوگل قصد دارد عملکرد خود را به سیستم عامل رقیب، iOS که از گذشته به‌خاطر پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌مدت معروف بوده نزدیک کند.

پشتیبانی نرم افزاری هفت سال گوگل از گوشی های اندرویدی؛ رقابت شانه به شانه با اپل و آی او اس

به‌ادعای وبسایت Tom’s Guide به‌منظور افزایش دوره پشتیبانی گوشی‌های اندرویدی، گوگل قصد دارد فرآیند آپدیت نرم افزاری این دستگاه‌ها را تسهیل کند. در حال حاضر زمانی که یک کمپانی گوشی‌ساز تصمیم به ارائه آپدیت نرم افزاری برای هریک از محصولاتش بگیرد، کمپانی تولیدکننده تراشه این دستگاه نیز نیازمند ارائه بروزرسانی نرم افزاری خواهد بود. این مساله طبیعتا باعث طولانی‌تر شدن زمان ارائه بروزرسانی برای گوشی‌های اندرویدی و در نتیجه کوتاه‌تر شدن بازه پشتیبانی نرم افزاری از این دستگاه‌ها می‌شود.

سیستم عامل Android 15

گوگل در طرح جدید خود تصمیم دارد نیاز به آپدیت نرم افزاری تراشه را حذف کند. به این ترتیب کمپانی‌های سازنده تراشه برای گوشی های اندرویدی لازم است که تنها یک بار بروزرسانی مربوط به چیپست خود را برای هفت سال آینده منتشر کنند. بنابراین گوشی‌سازان قادر خواهند بود بدون نیاز به ارائه بروزرسانی‌های نرم افزاری تراشه آپدیت‌های مدنظرشان را برای محصولات خود منتشر کنند.

این بروزرسانی گوگل که محصولات مهم‌ترین تراشه‌سازان دنیا را در بر خواهد گرفت، فرآیند پشتیبانی نرم افزاری از گوشی های اندرویدی را به‌شدت ساده‌تر خواهد کرد.

این اقدام گوگل البته در کنار تمامی مزایایی که برای گوشی‌سازان اندرویدی دارد، می‌تواند معایبی را نیز برای کاربران این گوشی‌ها داشته باشد. برای مثال در صورتی که یکی از نسخه‌های اندروید قابلیت جدیدی ارائه کند که نیازمند آپدیت تراشه باشد، چیپست‌هایی که امکان دریافت بروزرسانی اختصاصی نرم افزاری ندارند طبیعتا نمی‌توانند از این ویژگی جدید بهره ببرند.

پشتیبانی نرم افزاری گوشی اندرویدی

در این میان البته مطمئنا بسیاری کاربران دستگاه‌های اندرویدی معتقدند که مزیت‌های پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌مدت بسیار بیشتر از معایب آن است. بنابراین احتمالا اقدام آتی گوگل مورد استقبال فراوانی واقع خواهد شد.

این تصمیم اخیر گوگل البته بیش از همه کاربران گوشی‌های موبایل میانرده و اقتصادی اندروید را تحت تاثیر قرار خواهد داد که بازه پشتیبانی کوتاه‌تری دارند. این دستگاه‌ها پس از اجرایی شدن طرح جدید گوگل قادر به دریافت حدود هفت سال پشتیبانی نرم افزاری بوده و می‌توانند عملکردی مطمئن‌تر و بروزتر داشته باشند.

بروزرسانی Android

اقدام آتی گوگل بدون شک محصولات اندرویدی را برای رقابت با آیفون‌های اپل آماده‌تر کرده و می‌تواند باعث ارتقای امنیت، کارآیی و دوام آن‌ها در درازمدت شود.

در گجت نیوز بخوانید:
این گوشی های موتورولا آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت خواهند کرد جدیدترین لیست گوشی های سامسونگ که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت خواهند کرد لیست تمام گوشی های سامسونگ که حداقل ۴ سال آپدیت های اندروید را دریافت می‌کنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*