افزایش قیمت بنزین

افزایش قیمت بنزین در بودجه سال 1404 نیست؛ دولت بنزین را گران نمی‌کند؟

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عدم افزایش قیمت بنزین و فقدان آن در لایحه بودجه ۱۴۰۴ دولت گفت.

هفته گذشته دکتر مسعود پزشکیان با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهارات قابل تأملی در رابطه با لزوم افزایش قیمت سوخت و سایر حامل های انرژی مطرح کرد. به عقیده رئیس جمهور دولت چهاردهم، هزینه تمام شده بنزین بدون در نظر گرفتن سایر هزینه‌های مربوطه حدود ۸ هزار تومان است. طبق آخرین اخبار داخلی، حسین صمصامی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به این اظهارات، تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد.

خبری از افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه سال 1404 نیست!

افزایش قیمت بنزین

حسین صمصامی با اشاره به لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت چهاردهم به مجلس، موضوع افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد و گفت:

در پیشنهادات و فروض اولیه لایحه بودجه سال آینده کشور مطرح شده بود که قیمت سوخت متناسب با تورم افزایش یابد، اما در لایحه بودجه ارائه شده به مجلس به صورت صریح این موضوع یعنی افزایش قیمت سوخت و بنزین نیامده است و دولت هم اعلام کرده که بنا ندارد سال آینده قیمت سوخت و بنزین را افزایش دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۴، اظهار کرد: «ارز کالا‌های اساسی در بودجه سال آینده کم شده است؛ به این معنا که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی کالا‌های اساسی، ۳ میلیارد دلار کاهش یافته است و این کار منجر به گرانی کالا‌های اساسی خواهد شد و تورم را به دنبال خواهد داشت.»

وی در ادامه اظهار داشت «در لایحه بودجه سال آتی، افزایش حقوق ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است. با این سیاست ارزی که دولت می‌خواهد اعمال کند، عملاً ۴۰ درصد به جامعه تورم تحمیل می‌شود و افزایش حقوق‌ها فقط ۲۰ درصد است که با تورم تناسبی ندارد. از سوی دیگر، با افزایش نرخ ارز نیمایی به ۵۵ هزار تومان، تورم تشدید خواهد شد. متأسفانه ما همیشه در جبران حقوق عقب هستیم.»

همچنین بخوانید:
افزایش قیمت بنزین به شرط حذف تعرفه واردات خودرو سقف واردات خودرو و حقوق ورودی خودروهای وارداتی در بودجه سال ۱۴۰۴ تعیین شد شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت کرد