مدل مفهومی تویوتا setsuna ؛ ماشین زمان

مدل مفهومی تویوتا setsuna با بدنه‌ای از جنس چوب

مدل مفهومی تویوتا setsuna بیش از یک ماشین تمام چوبی است. این شرکت خودروسازی ژاپنی دوست دارد این خودرو را ماشین زمان بنامد. با گجت نیوز همراه باشید.

اشتباه نکنید، این بدان معنی نیست که این ماشین می‌تواند در زمان سفر کند. راستش را بخواهید این کار را می‌کند، ولی مثل بقیه‌ی ماشین‌ها تنها رو به جلو حرکت می‌کند.

در واقع منظور اصلی از ماشین زمان بودن به چوب‌های به کار رفته در این ماشین مربوط می‌باشد که قدمت چوب‌های به کار رفته در آن به بیش از 100 سال می‌رسد. پس به نحوی این ماشین توانسته بیش از 100 سال عمر کند و در زمان حرکت کند.

مدل مفهومی تویوتا setsuna ؛ ماشین زمان

ایده‌ی اصلی پشت این ماشین این است که با گذر زمان اعضای یک خانواده و نسل‌های پس از آن برای خود چوب‌هایی را انتخاب کنند و بر روی آن یادگاری بنویسند و پس از گذشت 100 سال این شرکت این چوب‌ها را جمع‌آوری کرده و برای آن خانواده یک ماشین تولید کند. با این کار ماشینی پر از خاطرات ساخته شده که بیش از 100 سال قدمت دارد.

مدل مفهومی تویوتا setsuna ؛ ماشین زمان

تویوتا setsuna در دو مدل تمام چوبی و یک مدل با چوب قابل جایگزین تولید می‌شود که هر کدام دارای قدمت متفاوتی هستند. تویوتا در این خصوص گفته که:

با این کار می‌توانیم در گذر زمان و خرابی برخی از بخش‌های ماشین آن را به سرعت تعمیر کنیم و به شکل اولش بازگردانیم.

این کمپانی ژاپنی قصد دارد تویوتا setsuna را در نمایشگاه طراحی میلان که از 12 تا 17 آوریل برگذار خواهد شد، به نمایش بگذارد.

با این کار زیبا دیگر خودروها تنها یک وسیله و ابزار به حساب نمی‌آیند و با خود خاطراتی صد ساله حمل می‌کنند و می‌توان به آن به شکل یک آلبوم عکس یا دفترچه‌ی خاطرات نگریست.

مدل مفهومی تویوتا setsuna ؛ ماشین زمان

شاید کار کمپانی تویوتا به نوبه‌ی خود کمی عجیب به نظر برسد، اما باید آنها را به خاطر این ایده‌ی جالب و پر از شور و احساس تحسین کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا شما دوست دارید که چنین ماشینی را برای خانواده‌ و نسل‌های آینده‌ی خود بسازید؟ دیدگاه خود را در این رابطه با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*