ماهواره های روسی با کیفیت‌ترین تصویر از کره زمین را منتشر کردند+ویدیو

 


ماهواره‌های روسی، به تازگی تصویری از کره‌‌زمین ضبط کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است. تفاوت عمده این تصویر نسبت به آنچه پیش‌تر توسط ناسا منتشر شده بود در جزئیات بیشتر و رنگ‌های خیره کننده قسمت‌های مختلف زمین است. اطلاعات کامل به همراه لینک دانلود عکس و ویدیو مربوط به کره زمین را در ادامه مشاهده کنید.

اما در تصویری که به تازگی توسط دانشمندان روسی منتشر شده و شاید با کیفیت‌ترین تصویر از کره زمین نیز باشد، رنگ‌های بیشتری به تصویر کشیده شده‌اند. برای مشاهده تصویر با کیفیت با قابلیت بزرگنمایی به وب سایت Planet—earth.ca مراجعه کنید. (برای مشاهده تصویر با قابلیت بزرگنمایی از منوی Electro-L Images روی Zoomable Image کلیک کنید)
براساس گفته James Drake که مسئولیت پردازش این تصویر را برعهده داشته، هر پیکسل از این عکس 121 مگاپیکسلی، معادل یک کیلومتر از زمین است. همچنین تصویر کره‌زمین که توسط ناسا منتشر شده بود از ترکیب عکس‌های مختلف شکل گرفته بود اما ظاهر تصویری که روس‌ها منتشر کرده‌اند تنها در یک شات گرفته شده است.
دانشمندان روسی برای خلق این عکس و ضبط رنگ‌های مختلف کره‌زمین از ترکیب ۴ منبع نور با طول موج‌های مختلف که سه تای آنها مرئی و یکی، مادون قرمز بوده‌، استفاده کرده‌اند. براساس گزارش گیزمودو، قسمت‌هایی که به رنگ قرمز-قهوه‌ای هستند، پوشش گیاهی زمین به شمار می‌روند. دلیل این تغییر رنگ نیز به دلیل ترکیب نورهای مختلف با طول موج‌های متفاوت است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*