نبض بازار

نبض بازار : فروردین 1395

بخش جدید سایت گجت نیوز یعنی نبض بازار در فرودین 95 با همکاری گزارشگر گجت نیوز ساخته و آماده شده است. این ماه برای بررسی کامل بازار موبایل به مراکز بزرگ در شهر تهران مراجعه کرده و خبر‌های جالبی از بازار برای شما داریم.

نبض بازار چیست؟

نبض بازار بخشی جدید است که توسط گزارشگر گجت نیوز اواخر هر ماه ساخته و آماده می‌شود. هدف این بخش به چالش کشیدن بازار گجت‌های تکنولوژی در ایران است. در این بخش قصد داریم اطلاعاتی مفید و جالب را برای شما شرح دهیم تا اگر قصد خرید یا انتخاب محصولی را دارید، انتخابی صحیح و مطمئن داشته باشید. در این بخش سوژه‌ها و رویداد‌های مهم در حوزه موبایل و کامپیوتر بازار ایران را به صورت خلاصه برای شما بازگو خواهیم کرد.

نگاهی به رویدادهای مهم این‌ ماه

ورود کهکشانی‌های جدید شرکت سامسونگ

2016-04-17_01-38-47

اگر به خاطر داشته باشید پرچم‌داران شرکت سامسونگ بالاخره در تعطیلات نوروزی از راه رسیدند. این پرچم‌داران که با قیمت مناسبی در بازار غیر رسمی (قاچاق) بفروش می‌رفتند حالا دیگر بعد از معرفی در اواسط فرودین ماه با گارانتی به صورت رسمی بفروش می‌رسند. گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج بازار را تصاحب کرده‌اند در واقع هر جا که سخن از موبایلی تمام و عیار باشد نام گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به چشم می‌خورد. این تلفن‌های هوشمند در 20 فروردین با پردازنده اسنپدراگون 820 به صورت غیر رسمی وارد شده و در بازار کشور بفروش می‌رسند.

ورود آیفون SE

000

آیفون SE یک هفته بعد از معرفی رسمی توسط شرکت اپل به ایران آمد و در اواخر تعطیلات نوروزی با قیمت بالایی به فروش می‌رفت. آیفون SE شاید مورد توجه کاربران غیر ایرانی نباشد اما در ایران طوفان به پا کرده است. این موبایل جدید شرکت اپل که از ازدواج ۲ محصول دیگر اپل یعنی آیفون 6S و 5S به وجود آمده حالا باطن 6S را دارد اما ظاهری ۴ اینچی و نوستالژی از سری 5 شرکت اپل را قرض کرده است. این گوشی هوشمند برای بانوان و دوست داران آیفون کوچک در ایران بسیار جذاب و مناسب است.

پیش خرید آنلاین ال‌جی G5

ال‌جی G5 موبایل هوشمند و پرچم‌دار جدید شرکت کره‌ای ال‌جی است. این تلفن هوشمند با یک طراحی ماژولار و کاملا جدید به زودی در ایران عرضه خواهد شد. شرکت ال‌جی در یک گام منحصر به فرد موبایل خود را از طریق یک صفحه اینترنتی برای پیش خرید با هدایایی ویژه قرار داد تا دوست داران و خریداران علاوه بر استفاده از این موقعیت بسیار عالی و شگفت انگیز اسمارت فون G5 را سریع‌تر در اختیار داشته باشند.

نگاهی به سوژه‌های مهم این‌ ماه

افت قیمت فضایی آیفون SE

rtx247eh_647_021516050153

از هر چه بگذریم از این سوژه نمی‌توان گذشت کرد چراکه آیفون SE از تمامی نسل‌ آیفون‌ها بیشتر افت و ریزش قیمت داشته است. در چند روز اول که آیفون SE وارد کشور ایران شد قیمت‌ آن بسیار بالا بود زیرا این تلفن هوشمند با قیمت 3 میلیون و 500 برای نسخه 16 گیگابایتی و 4 میلیون و 150 برای نسخه 64 گیگابایتی بفروش می‌رفت. بدترین قسمت ماجرا این است که حالا بعد از گذشت ۳ هفته از ورود این موبایل به کشور ایران قیمت این اسمارت فون از شرکت اپل به 1 میلیون و 700 برای نسخه 16 گیگابایتی و 2 میلیون و 180 برای نسخه 64 گیگابایتی رسیده است. در واقع خریداران آیفون SE ضرر مالی بزرگی را با خرید موبایل در روز‌های اولیه ورود به خود وارد کردند.

معرفی نشدن رسمی ال‌جی K4 در ایران

K130E-medium01 (1)

طی پیگیری سایت گجت نیوز متوجه شدیم که موبایل هوشمند ال‌جی K4 در ایران رونمایی و معرفی رسمی نخواهد شد. این موبایل که به صورت غیر رسمی (قاچاق) با قیمت 480 هزار تومان بفروش می‌رسد یک میان رده تمام و عیار است که البته به صورت رسمی در ایران جای نخواهد داشت و باید ریسک خرید آن به صورت بدون گارانتی را بپذیرید.

بازار فروش موبایل چه وضعی دارد؟

بازار فروش موبایل فعلا از وضع کما در آمده است چرا که آیفون SE و گلکسی اس 7 و گلکسی اس ۷ اج با آمدن به ایران توانستند خریداران و دوست داران تجمل گرایی را به پای خرید بیاورند تا بازار موبایل در کشور ایران هم داغ شود. لازم به ذکر است که فعلا گلکسی اس 7 و گلکسی اس ۷ اج بیشترین فروش و محبوبیات را در میان خریداران ایرانی دارند و بیشتر خریداران جدید به سوی برند سامسونگ می‌روند که نشان از محبوبیت گسترده این شرکت در ایران دارد. در یک جمع بندی با آمدن موبایل‌ ال‌جی جی 5 امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد رشد فروش بخش موبایل در کشور و کاهش قیمت در بازار موبایل به دلیل رقابت بالای برند‌ها با یکدیگر باشیم. اگر قصد دارید موبایل خریداری کنید فعلا دست نگه دارید و تا اواسط اردیبهشت ماه صبر کنید تا قیمت‌ها رقابتی و افت داشته باشد و از ضرر‌های سنگین مصون بمانید.

بازار فروش کامپیوتر چه وضعی دارد؟

فعلا بازار لپ‌تاپ و قطعات کامپیوتر در یک بحران اساسی است. دلیل این بحران علاوه بر بالا رفتن قیمت‌ها قبل از عید و ثابت ماندن باید به وارد نشدن محصولات جدید اشاره کرد. اگر قصد دارید لپ‌تاپ یا قطعه مورد نظر خود را خریداری کنید حالا بهترین موقع است چرا که قیمت‌ها ثابت می‌باشد و خریداران بسیار اندک هستند.

کلام آخر

قیمت موبایل قبل از عید بالا می‌رود و طبیعتا تا 15 فروردین هیچ تغییری ندارد اما بعد از این تاریخ بازار با کاهش قیمت‌های اندک به استقبال سال جدید می‌رود تا خریداران بیشتری جذب شوند. فروردین 1395 نبض بازار بسیار ثابت بود و یا حتی افت و خیز‌هایی شدید نداشت به همین دلیل در این ماه قیمت‌ها با کاهش عادی روبرو شدند و حتی خریداران بسیار زیادی فقط بازار را رصد کردند و خرید خود را به تاریخ دیگر موکول کرده‌اند تا با قیمت‌های پایین‌تری محصول مورد نظر خورد را خریداری کنند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*