خودروی هوشمند اپل

خودروی هوشمند اپل مخفیانه در برلین ساخته می‌شود

دیگر همه‌ی ما مطمئن شده‌ایم که خودروی هوشمند اپل جایی در این کره‌ی خاکی در حال ساخت است و علیرغم تاکید تیم کوک بر مخفی نگه داشتن این پروژه، کارمندان و مدیران اپل سهوا (و یا عمدا) سرنخ‌های زیادی را از تولید این پروژه لو داده‌اند. اکنون حتی مکان ساخت خودروی هوشمند اپل هم مشخص شده است.

حدود یک سالی می‌شود که مدیران بلند مرتبه‌ی کمپانی اپل با مقامات کمپانی‌های بزرگ خودروسازی در جهان (به خصوص کمپانی آلمانی BMW) دیدار می‌کنند و حتی با حضور در خطوط تولید این کمپانی‌ها، از نمونه‌های اولیه و طرح‌های کانسپت آن‌ها بازدید می‌کنند. این موضوع در کنار استخدام متخصصان و تکنسین‌های خودروسازی و به خصوص در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی از کمپانی‌هایی نظیر تشکیلات تسلا، به طور واضح داد می‌زند که پروژه‌ی ساخت خودروی الکتریکی اپل با جدیت در حال پیگیری است و ممکن است در یکی از همین کنفرانس‌ها بعد از معرفی آیفون نسل جدید، عبارت معروف «یک چیز دیگر» از دهان تیم کوک بیرون بیاید و شاهد رونمایی از این محصول باشیم.

خودروی هوشمند اپل در این آزمایشگاه مخفی در حال توسعه است

طبق گزارشی که به تازگی از سوی خبرگزاری آلمانی F.A.Z در شهر فرانکفورت منتشر شده است، گویا اپل یک آزمایشگاه مخفی در شهر برلین آلمان تاسیس کرده است و در این آزمایشگاه در حال توسعه و تکمیل پروژه‌ی خودروی الکتریکی خود است. گفته می‌شود بیش از ۲۰ متخصص مطرح که همگی دارای سابقه‌ی کار در کمپانی‌های بنز، بی ام دابلیو و آئودی هستند، در این آزمایشگاه مشغول تحقیق و توسعه‌ی مسائل مربوط به خودروی الکتریکی اپل هستند.

جالب است بدانید که این متخصصان در زمینه‌‌های بسیار متنوعی تخصص دارند و در زمینه‌هایی از موتور و سخت افزار گرفته تا سیستم‌های الکترونیکی، بازاریابی و مدیریت، سابقه‌ی فعالیت دارند. البته گمان می‌رود که این آزمایشگاه، حکم یک مرکز تحقیقاتی صرف را داشته باشد و محققانی که دارای ایده‌های مختلف در زمینه‌ی خودروهای بدون راننده و سیستم‌های الکتریکی هستند، در آنجا گرد هم آمده‌اند تا خوراک فکری مورد نیاز اپل برای دهه‌ی آینده را تکمیل کنند؛ به هرحال اگر هم اپل روزی وارد صنعت تولید خودروهای الکتریکی بشود، نیاز به نوآوری‌های متنوعی دارد و صرف اینکه برند اپل بر روی یک خودرو باشد، نمی‌تواند خریداران با سلایق متفاوت را راضی کند.

در پایان این گزارش، نویسنده مدعی شده است که اپل در مدل‌های اولیه، از سیستم‌های رانندگی خودکار در تولید این خودرو استفاده نخواهد کرد و تنها به ساخت یک خودرو با موتور الکتریکی کفایت می‌کند. اما این تنها شروع کار است و خودروی الکتریکی اپل سرانجام می‌تواند به استانداردهایی نزدیک شود که بتواند به قابلیت رانندگی خودکار و سیستم‌های ناوبری هوشمند مجهز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*