شورلت

شورلت رسما وارد بازار خودرو ایران می‌شود

پس از رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، صنعت خودرو لایروبی شد، چنانکه ابر خودروسازان جهان، امروزه برای صدور محصولاتشان به کشورمان در تقابل هستند. حال خبر دار شده‌ایم که شورلت اولین زنگ را به صدا در آورده و با میانجی‌گری کره‌ی جنوبی، به‌زودی شورلت‌ها را در سطح شهر خواهیم دید.

نمایندگی رسمی شورلت، تمامی مراحل لازم برای ورود به ایران را سپری کرده. البته در این بین، کره جنوبی به‌عنوان یک واسطه ایفای نقش کرد تا در سناریوی پر حاشیه روابط میان ایران و آمریکا، سر انجام چشم بادامی‌ها راه‌ حلی برای ورود خودروهای شورلت به ایران باشند.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت:

نمایندگی شرکت شورلت که از طریق کره جنوبی فعالیتش را در ایران آغاز کرده تمام مدارک و گواهی‌های لازم در زمینه استاندارد،‌ محیط زیست و غیره را به طور قانونی طی و دریاقت کرده است.

احتشام زاده متقاضیان حضور در بازار خودرو ایران را بیش از قبل عنوان نمود و اظهار داشت که اغلب آن‌ها به جهت واردات خودتر به کشور، آماده هستند.

شورلت آمریکایی در سطح شهرهای ایران !

وی واردات خودروهای خارجی به کشور را پلی برای دست‌یابی به انتقال تکنولوژی خواند و آن را مزیت چنین معاملات عنوان کرد. احتشام زاده اضافه کرد:

نمایندگی‌ها باید بتوانند خود را با تکنولوژی روز مجهز کنند و موظف به ارائه خدمات پس از فروش مناسب هستند که در کنار آن آموزش‌های به روز نیز داده می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین روی سخنش را به واردکنندگان خودرو چرخاند و گفت:

از آنجایی که مردم در ایران به خودرو نگاه سرمایه‌ای دارند برندهایی در ایران ماندگار خواهند بود که سرمایه‌گذاری بلندمدتی داشته باشند چرا که خدمات پس از فروش به مشتری یکی از ارکان اصلی در بازار ایران است و در عین حال باید تکنولوژی خودروسازان خارجی در ایران به‌روز باشد.

احتشام‌ زاده در خصوص آمار و ارقام واردات خودرو که طی سال گذشته با 50 درصد کاهش مواجه شده بود این‌گونه تصریح کرد که در سال 93، به موجب کاهش شدید تولید داخلی در سال 92 و همچنین لجام‌گسیختگی بازار و عدم وجود نظارت کافی باعث شد تا واردات خودرو دو برابر شود. در صورتی که از سال 90 به بعد، نیاز واردات خور دو در کشور معادل 50 هزار دستگاه در سال بوده است.

او همچنین ادامه داد:

در سال 94 واردات خودرو به رقم واقعی خود یعنی همان 50 هزار دستگاه رسید که برای سال 95 هم همین رقم پیش‌بینی می‌شود.

طبق بیانات رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، دولت انتظار دارد که در سال 1395، به مقدار 10 درصد میزان تولید داخل خودرو وارد شود، به‌طوری که در حال حاضر این رقم 4 درصد برآورد شده است.

احتشام‌ زاده همچنین در واکنش به اینکه معیار خودرو لوکس حجم بالای موتور 2500 سی‌سی در نظر گرفته شده، در صورتی که قرار بود قیمت نیز در این معیار دخیل باشد، ابراز تاسف کرد و گفت:

ما توضیحات و تحلیل‌های فنی خود را بر اساس مدل‌های دنیا به سازمان توسعه تجارت ارائه کرده‌ایم و معتقدیم تعیین مشخصات فنی محصول نشانگر لوکس بودن نیست بلکه قیمت آن هم باید مد نظر قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*