آمار فروش

آمار فروش یک چهارم اول سال 2016؛ سامسونگ بالاتر از اپل

یکی از الگوهای تکراری آمار فروش تلفن‌های هوشمند مربوط به صعود و سقوط دو کمپانی اپل و سامسونگ در محدوده‌های زمانی مختلف سال است. در ادامه به بررسی آمار فروش این دو کمپانی در سال 2016 می‌پردازیم.

از آنجایی که سامسونگ و اپل پرچم‌داران خود را به ترتیب در اوایل و اواخر سال عرضه می‌کنند، این الگو کاملا منطقی است: اپل معمولا آمار فروش بالایی در یک چهارم پایانی سال و معرفی آیفون جدید خود تجربه می‌کند، در حالی که شرکت سامسونگ آمار فروش ضعیفی در مقطع مشابه دارد. با این حال معمولا این کمپانی کره‌ای در یک چهارم اولیه سال‌های میلادی بیشترین آمار فروش را در بازار جهانی به نام خود ثبت می‌کند. با این حال تاریخ رونمایی از پرچم‌داران این دو کمپانی طی سال‌های گذشته با تغییرات متعددی روبرو بوده است؛ به عنوان مثال اپل آیفون 4s خود را به جای ماه ژوئن در اواخر سال 2011 به بازار فرستاد. امسال نیز سامسونگ گلکسی S7 را یک ماه زودتر از موعد همیشگی معرفی کرد. بنابراین از قبل پیش بینی می‌شد، آمار فروش سامسونگ به دلیل رونمایی از این محصول در اوایل سال جاری بیشتر از هر شرکت دیگری باشد.

به هر حال، کمپانی سامسونگ موفق شد در یک چهارم ابتدای سال 2016، بیش از 81 میلیون تلفن هوشمند را به فروش برساند. این آمار پرچم‌دار کنونی این شرکت و همچنین گلکسی S6 را در بر می‌گیرد. علاوه بر این تلفن‌های میان رده کمپانی کره‌ای و موبایل‌هایی با سیستم عامل متفاوت نیز در این آمار گنجانده شده‌اند. در طرف مقابل، کمپانی اپل حدود 40 میلیون تلفن هوشمند را به فروش رسانده است: سهم سامسونگ در بازار اوایل سال 2016، حدود 27.8 درصد بوده که به نسبت سال قبل 2.5 درصد رشد داشته است (البته گلکسی S7 یک ماه زودتر روانه بازار شد). از طرفی سهم اپل در این نمودار تنها 14.4 درصد بوده است و این آمار آیفون SE (که امکانات آیفون 6s را در پکیج فشرده و 4 اینچی ارائه می‌کند) را نیز در بر می‌گیرد.

آمار فروش کلی تلفن‌های هوشمند تا بدین جای سال 2016، حدود 292 میلیون بوده است. علی‌رغم درخشان بودن این آمار، اما بازار فروش سال 2016 به نسبت سال قبل، افت 18.6 درصدی را شامل می‌شود: سامسونگ به تازگی تلفن پرچم‌دار و قدرتمندی را عرضه کرده که تاکنون آمار فروش خوبی را به ثبت رسانده، اما این دستگاه در کاهش میزان فروش برندهای دیگر جهانی تاثیری نداشته است. گذشته از رقابت تنگاتنگ و همیشگی اپل و سامسونگ، این میزان افت فروش خبر خوبی برای هیچ‌کدام از سازندگان تلفن‌های هوشمند نیست. از طرفی تابستان سال 2016 نیز در راه است و کمپانی‌های مختلف توجه ویژه‌ای به این بازه زمانی دارند.

اپل با رونمایی تلفن جدید و 4 اینچی خود، قدم معکوسی در بازار کنونی تلفن‌های هوشمند برداشت و بسیاری از کارشناسان معتقد بودند آیفون SE نمی‌تواند مهره تاثیر گذاری برای کمپانی آمریکایی باشد. با این حال به نظر می‌رسد اپل نیز روی آمار فروش این محصول حساب ویژه‌ای باز نکرده و فقط معتقد است برخی کاربران بنا به دلایل مختلف از تلفن‌هایی با صفحه بزرگ استقبال نمی‌کنند. در ادامه توجه شما را به نمودار آمار فروش در سه ماه اول سال 2016 جلب می‌کنیم:

globalshare-710x356

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*