ثبت پتنت مربوط به هدفون‌های بی‌سیم توسط اپل

ثبت پتنت مربوط به هدفون‌های بی‌سیم توسط اپل

اپل روز گذشته پتنتی در رابطه با هدفون‌های بی‌سیم ثبت کرد. به نظر می‌رسد قصد دارد از این پتنت در آیفون 7 استفاده کند. با گجت نیوز همراه باشید.

بسیاری از هدفون‌های بی‌سیم با خود یک سیم اتصال به منبع صدا را نیز ارائه می‌دهند. به این ترتیب کاربر می‌تواند در حالی که از هدفون استفاده می‌کند، باتری هدفون بی‌سیم خود را نیز شارژ کند. یا شاید دلیل دیگر می‌تواند این باشد که کاربر ترجیح دهد از سیم هدفون به جای قابلیت بی‌سیم هدفون استفاده کند. اگر شما تا‌به‌حال از هدفون‌های بی‌سیم استفاده نکرده باشید،

باید به عرضتان برسانم که آن‌ها آن‌طور که انتظار دارید به درستی کار نمی‌کنند، مخصوصاً زمانی که قصد دارید سیم را جدا کرده و از حالت بی‌سیم استفاده کنید. برای مثال اغلب، انتقال به حالت بی‌سیم با چند ثانیه تأخیر همراه است که تجربه‌ی کاربری بسیار بدی به مصرف‌کننده انتقال می‌دهد. نیازی به گفتن نیست که اگر یک یا چند دستگاه بلوتوثی و بی‌سیم در آن اطراف باشند، آن‌ها نیز خود موجب اختلال در این اتصال می‌شوند و مشکل را بیش از پیش پیچیده‌ می‌کنند.

اما به نظر می‌رسد اپل در آخرین پتنتی که در این زمینه ثبت کرده توانسته راهی را برای این مشکلات پیدا کند. در این پتنت آمده است که انتقال از هدفون سیمی به بی‌سیم به بهترین شکل و در کمترین زمان انجام می‌پذیرد.

در گزارش این پتنت آمده است که:

پردازنده‌ی به کار رفته در این هدفون به طور پیوسته داده‌ها را از منبع موردنظر خود دریافت کرده و با ذخیره کردن آن در یک حافظه‌ی داخلی به هدفون اجازه می‌دهد که در صورت رخ دادن یک وقفه چندثانیه‌ای در انتقال داده‌ها از منبع صدا، این هدفون از روی این حافظه‌ی داخلی اطلاعات بافر شده را خوانده و برای کاربر پخش کند.

اپل سابقه‌ی خوبی در استفاده از پتنت‌های ثبت‌شده‌ی خود ندارد و برخی از پتنت‌هایی را که ثبت می‌کند، هرگز مورداستفاده قرار نمی‌دهد؛ اما انتظار می‌رود که اپل از این پتنت در گوشی بعدی خود یعنی آیفون 7 استفاده کند.

نظر شما در خصوص این پتنت ثبت‌شده چیست؟ آیا در آیفون 7 شاهد این پتنت خواهیم بود؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*