خودرو الکتریکی اپل در راه است

خودرو الکتریکی اپل در راه است؟ تسلا رقیب آینده خودش را شناخت

در حالی که تسلا بزرگ‌ترین تولیدکننده در زمینه‌ی تولید خودروی الکتریکی است، ظاهراً خودرو الکتریکی اپل رقیب جدی برای محصولات این کمپانی خواهد بود. اپل مهندسین خبره‌ای را برای کار بر روی این پروژه به خدمت گرفته است که اکثر آن‌ها سابقه حضور در کمپانی تسلا موتور را در کارنامه خود دارند.

آیا تا سال 2020 خودرو الکتریکی اپل را در خیابان‌ها خواهیم دید؟

این قضیه برای هیچ‌کسی پوشیده نیست که اپل به دنبال ساخت یک خودرو الکتریکی است و تقریباً تمامی علاقه‌مندان به این کمپانی می‌دانند که خودرو الکتریکی اپل رقیبی برای محصولات تسلا موتور خواهد بود. این خبر وقتی رنگ و بوی جدیت پیدا می‌کند که بدانید اپل در مهد تولیدکنندگان خودرو‌های لوکس یعنی کشور آلمان، اقدام به راه اندازی یک دفتر تحقیق و توسعه کرده است.

سایت Electrek گزارش می‌دهد که کریس پوریت، طراح خودرو انگلیسی که تا سال 2013 در کارخانه معروف استون مارتین مشغول به فعالیت بوده است و از آن زمان نیز در شرکت تسلا موتور حضور موفقی را سپری کرده، با جدا شدن از این کمپانی به استخدام کمپانی اپل درآمده است تا در پروژه تایتان اپل یکی از ارکان کلیدی باشد. این قضیه درست چند ماه پس از آن اتفاق می‌افتد که «استیو زادسکی» یکی از افراد مشغول بر روی این پروژه شرکت اپل را ترک می‌کند. زادسکی فرد نخست پروژه تایتان اپل بوده است و با رفتن او این کمپانی تا زمان به خدمت گرفتن کریس پوریت با چالش جدی مواجه شده بود.

در حالی که پوریت در تابستان سال گذشته تسلا را به قصد اپل و کار بر روی پروژه خودرو الکتریکی اپل ترک کرد، بسیاری از مهندسان سابق تسلا موتور را نیز در این کمپانی کنار خود دید. او که یکی از معدود مدیران ارشدی است که به کمپانی دیگری مهاجرت کرده است، کمپانی تسلا را به یک «قبرستان» تشبیه کرده بود. ایلان ماسک مدیرعامل و بنیان‌گذار تسلا اهانت پوریت را بی‌پاسخ نگذاشت و گفت:

آن‌ها مهره‌های سوخته و اخراجی ما را استخدام می‌کنند. ما عبارت قبرستان را تنها یک شوخی بی‌شرمانه از دوستان قدیمی خود می‌دانیم. همان بهتر است که بروند و در اپل مشغول به کار شوند.

پوریت در کمپانی تسلا شخص بسیار مهمی به حساب می‌آمده است و بر روی سه مدل مختلف تسلا مدل اس، تسلا مدل ایکس و تسلا مدل 3 کار کرده است و قبل از آن نیز در کمپانی استون مارتین 16 سال به عنوان مهندس ارشد مشغول به کار بر روی پروژه‌های مختلف بوده است.

در حال حاضر یک تیم که در رأس آن‌ها پوریت است در کوپرتینو مشغول فعالیت بر روی خودرو الکتریکی اپل هستند و به صورت هم‌زمان تیم دیگری در دفتر تحقیق و توسعه اپل در آلمان مشغول فعالیت هستند. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این تیم آلمانی متشکل از 15 الی 20 نفر شامل مهندسین نرم افزار، سخت افزار، فروش و غیره است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*