عرضه تست خانگی ایدز در داروخانه های آمریکا

 

 

با تایید همه ۱۷ عضو اف-دی-ای (سازمان غذا و داروی آمریکا) یک تست خانگی ایدز مجوز عرضه در داروخانه های این کشور را پیدا کرد.
این ابزار تست که قرار است به صورت OTC (بدون نیاز به نسخه) عرضه شود، به شکل یک سواب دهانی (چیزی شبیه گوش پاک کن) است و نتیجه آن در عرض 20 دقیقه قابل خواندن است.

هرچند این تست در مقایسه با تست هایی که توسط پزشکان و کادر درمانی مجرب انجام می شوند، حساسیت کمتری دارد، اما راحتی اجرا و دقت ۹۳ درصدی آن در تشخیص مبتلایان حامل بیماری، اعضای FDA را قانع کرده که عرضه این تست برای عموم می تواند در پیشگیری از گسترش این بیماری مخوف بسیار کمک کننده باشد.
اف دی ای پیش بینی می کند که این تست ممکن است سالانه حدود ۳۸۰۰ مورد مثبت را در آمریکا به اشتباه منفی گزارش کند، اما در عین حال می تواند ۴۵۰۰۰ مورد مثبت را شناسایی کند و بر اساس حساب و کتابهای FDA کل این اعداد و ارقام یعنی هر سال جلوی ۴۰۰۰ مورد ابتلای به ایدز در امریکا گرفته خواهد شد.
آسان بودن تست و امکان انجام آن توسط خود فرد و بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی، باعث خواهد شد تا افرادی که در معرض رفتارهای پرخطر هستند، بیشتر و راحت تر بتوانند خود را از نظر ابتلا به HIV چک کنند. تحقیقی که اخیرا در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که عرضه چنین ابزارهای آزمایشی می تواند تا ۸۴ درصد دفعات کنترل ایدز توسط فرد را افزایش دهد.


منبع : Gizmodo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*