جت F16 جان یک بیمار در حال مرگ را نجات داد

در اتفاقی نادر، یک بیمارستان در نروژ برای نجات بیمار در حال مرگ، دست به دامان نیروی هوایی این کشور شد. نیروی هوایی نروژ برای یاری رساندن به بیمار و رساندن تجهیزات پزشکی به او از یک جنگنده‌ی جت F16 استفاده کرد. با ما همراه باشید.

اگر شما برای درمان یک بیمار در حال مرگ به تجهیزات مخصوص نیاز داشته باشید و این تجهیزات در دسترس نباشند چه کار می‌کنید؟ اگر وضعیت بیمار خطرناک و اضطراری نباشید دکترها آن بیمار را به بیمارستانی می‌فرستند که تجهیزات موردنیاز را در اختیار داشته باشد، یا اینکه تجهیزات مورد نیاز بیمار را از آن بیمارستان یا کلینیکی که آن را در اختیار دارد قرض می‌گیرید.

این جت تجهیزات موردنیاز بیمار را در زمانی کمتر از تحویل یک پیتزا به بیمار رساند

اما اگر بیمار شما برای نجات از مرگ به تجهیزاتی نیاز داشته باشد که 280 مایل با محل بیمار فاصله داشته باشد دست به چه کاری می‌زنید؟ به نظر می‌رسد که کاری از دست شما بر نمی‌آید، درست است؟ اما به لطف خوش‌فکری کارکنان بیمارستانی در نروژ آن‌ها توانستند جان بیماری که در وضعیت بسیار بدی قرار داشت را نجات دهند. آن‌ها با خوش‌فکری تمام برای رساندن تجهیزات موردنیازی که 280 مایل با آن‌ها فاصله داشت با نیروی هوایی تماس گرفتند و از آن‌ها درخواست کردند که تجهیزات موردنظر را به کمک یک جت F16 به بیمارستانی که بیمار در آن بستری بود برسانند. این جت تجهیزات مورد نیاز بیمار را در زمانی کمتر از تحویل یک پیتزا به بیمار رساند.

جت F16 جان یک بیمار در حال مرگ را نجات داد

داستان از این قرار بود که بیمار مورد بحث ما در بیمارستانی در شهر بودو (Bodo) نروژ بستری بود و در وضعیت بسیار بدی قرار داشت؛ اما نزدیک‌ترین بیمارستانی که تجهیزات موردنیاز برای انجام عمل قلب و ریه را در اختیار داشت 280 مایل دورتر و در بیمارستانی در شهر تروندهایم (Trondheim) قرار داشت. آقای آندرس وتین کارلسن (Andres Wetting Carlsen) رئیس بیمارستان سنت اُلاف (Saint Olaf) شهر تروندهایم در خصوص این اتفاق گفت که ما سریعاً با نیروی هوایی تماس گرفتیم و از آن‌ها خواستیم که این کار را برای نجات بیمار انجام دهند. از خوش اقبالی ما در همان لحظه نیروی هوایی دو جت F16 آماده‌ی پرواز داشت. آقای کارلسن در ادامه گفت که:

آن‌ها (مسئولان نیروی هوایی) تنها سوالی که از ما پرسیدند این بود که اندازه‌ی دستگاه موردنیاز بیمار چقدر است و پس از آن سؤال دیگری نپرسیدند و پذیرفتند که این کار را برای نجات آن بیمار انجام دهند.

فرمانده نیروی هوایی شهر تروندهایم نروژ، ژنرال بورگه کلیپه (Borge Kleppe) در خصوص این اتفاق گفت:

در این شرایط اضطراری ما به خلبان خود دستور دادیم که با سرعت بیشتری حرکت کند. ما این فاصله را معمولاً در 35 دقیقه طی می‌کنیم، اما خلبان این جت F16 توانست در مدت زمان کمتر از 25 دقیقه تجهیزات موردنظر را به فرودگاه مقصد برساند تا به‌سرعت به بیمارستان انتقال یابد.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. درود بر مسئولان بیمارستان و ارتش امکانات برای رفاه حال افراد به وجود آمده اند.
    اما مشکل این است که ما این امر را فراموش کرده ایم.